2019-02-02, 19:58
|
|
Jag vill inte ha någon avatartext.
Reg.datum: Feb 2008
|
Trasig kniv?
En av alla knepigheter med mig är att jag samlar på knivar. Ingen stor samling, då jag är tämligen kräsen... Nu har jag upptäckt att en väldigt liten ”skruv” saknas i/på en av knivarna. Var kan man vända sig för att få en sådan på plats? Vilken yrkeskategori kan tänkas ha sådana prylar? Urmakare? Skomakare? Tapetserare? Jag vill helst inte springa runt med kniven och fråga random... Kniven är en karambit med spring-funktion så den är inte helt ok att flasha...
|
|
|
2019-02-02, 20:04
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
En riktigt knivig situation.
|
|
|
|
2019-02-02, 20:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
En riktigt knivig situation.
|
Så blir det när man har en skruv lös.
|
|
|
2019-02-02, 21:49
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Närmsta finne?
|
|
|
2019-02-02, 21:52
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen
En av alla knepigheter med mig är att jag samlar på knivar. Ingen stor samling, då jag är tämligen kräsen... Nu har jag upptäckt att en väldigt liten ”skruv” saknas i/på en av knivarna. Var kan man vända sig för att få en sådan på plats? Vilken yrkeskategori kan tänkas ha sådana prylar? Urmakare? Skomakare? Tapetserare? Jag vill helst inte springa runt med kniven och fråga random... Kniven är en karambit med spring-funktion så den är inte helt ok att flasha...
|
En finmekaniker kanske?
|
|
|
|
2019-02-02, 22:41
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
|
Är det någon speciell tillverkare på kniven eller en "no-name"?
Vad är det för ungefärliga mått på skruven, kan du fota en av de som är kvar?
Några tillverkare (Benchmade har, tror även Spyderco kan ha) har "reservskruvar" som passar till deras mest populära modeller, så har du tur så kan en sån passa även i din kniv.
Alternativt om du går till en järnhandlare eller typ clas ohlson med en sån skruv (förutsatt att det sitter en likadan kvar någonstans på kniven) och fråga om de har någon liknande.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
Senast redigerad av Bob90 den 2019-02-02 klockan 22:42.
|
|
|
2019-02-03, 00:04
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Är du nollåtta? I så fall tar du dig själv och kniven till Sifvert skruv i Bromma och ber dem hjälpa dig.
|
|
|
2019-02-03, 12:32
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Har du lust att fota din kollektion och lägga upp? Samlar inte själv, men tycker vapenkollektioner är rätt coola (Jag är barnslig blabla osv.)
|
|
|
2019-02-03, 12:48
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Har du lust att fota din kollektion och lägga upp? Samlar inte själv, men tycker vapenkollektioner är rätt coola (Jag är barnslig blabla osv.)
|
Vad är det som är coolt med att samla på vapen?
|
|
|
2019-02-03, 12:55
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
|
Man kan beväpna sina fränder i händelse av revolution. Eller så tycker jag bara att vapen är coola.
|
|
|
2019-02-04, 09:11
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
|
Det är alltid coolt med samlingar, oaktat om det är mopeder, vetarnbilar, vintageölburkar, frimärken eller elvisperuker. Alla som nördar ned sig djupt är fascinerande. Även vapennördar.
2019-02-04, 09:15
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
|
Om det är en lite finare kniv, typ en fällkniven, så skickar de säkert på uppmaning. Annars skulle jag kanske slå en pling till en optiker eller urmakare, de är väl de man i första hand tänker på när det gäller små skruvar.
2019-02-04, 10:10
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Om det är en lite finare kniv, typ en fällkniven, så skickar de säkert på uppmaning. Annars skulle jag kanske slå en pling till en optiker eller urmakare, de är väl de man i första hand tänker på när det gäller små skruvar.
|
En karambit känns inte riktigt som en fällkniven-modell
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2019-02-04, 10:26
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90
En karambit känns inte riktigt som en fällkniven-modell 
|
Mitt knivintresse sträcker sig till en mora att spänta med, och han sa att han var kräsen så jag tänkte att det kan finnas en bättre tillverkare bakom
Fällkniven gör ju allt från militära knivar till köksknivar så varför inte
2019-02-04, 11:07
|
|
Jag vill inte ha någon avatartext.
Reg.datum: Feb 2008
|
Handgjord i Thailand... Tack för alla tips.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.
|

|