Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-03-09, 07:02   #1
bigswifty
Registered User

Reg.datum: Mar 2025
No pain, no Gain -- bigswiftys träningsjournal

Hallå vänner.

Det var många år sedan jag tränade på allvar. Och på allvar menar jag aktivt och några gånger i veckan. Man får gå tillbaka till min ungdoms dagar, så att säga. Jag tränade mellan 15 och 19 års ålder: på ett styrkelyftsgym i Umeå-- Sporthallen, där Umeå Power tränar. Mina meriter var hundra kg bänkpress, när jag var som starkast. Min teknik i knäböj och marklyft är vedervärdiga, så för att spara min ryggs hälsa avstod jag från de övningarna. Det var 90 kg sverigefinsk sisu, mycket fläsk: men också en del muskler. På den tiden var det discoträning som gällde, att träna ben var inte att tänka på.

Min träningsfilosofi denna gång är som följande: två benpass i veckan, och två överkroppspass i veckan. På grund av yttre omständigheter kan jag inte påbörja överkroppspassen än, och mitt gym är väldigt dåligt. Det finns en benpress, en benspark, en lårcurl-- men inte så mycket mer.

Jag väger 67 kg nu - skinn och benm -, och mitt mål är att gå upp till ca 85 och sedan deffa ner mig någorlunda. Sen så vill jag gärna bli så stark som möjligt: att slå mina gamla rekord. Men ärligt talat så vill jag mest bygga upp en ståtlig kropp.

Jag käkar en gainer: Valhalla gainer, och käkar en testobooster: Odins-Testo-war. Dessutom försöker jag käka så mycket mat som möjligt.

Med Oden och asagudarna på min sida så kommer jag knappt att behöva träna.

Väl mött,- och jag hoppas att ni följer mina framsteg i fortsättningen,

~bigswifty
bigswifty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-03-09, 07:06   #2
bigswifty
Registered User

Senast redigerad av bigswifty den 2025-03-09 klockan 07:14.
Gammal 2025-03-11, 06:17   #3
bigswifty
Registered User

Så denna vecka tränade jag benpressar, ett set på 110 kg: 6 repetitioner, därefter ett set på 100, med 8 repetitioner. Detta kändes jävligt tungt måste jag säga. Tungt och deprimerande. De flesta människorna är starkare än mig, och jag är ju gammal gymräv. Psykologiskt så kände jag att jag aldrig kommer att orka fortsätta träna, att jag måste sluta gå till gymmet: Jag orkar inte mer, jag orkar inte att pressa mig mer. Därför sänkte jag till 80 kg kg och gjorde 8 enkla repetitioner, långsamt återvände mitt träningsssug och jag fortsatte med benpressen.

Därefter drog jag till den kombinerade bensparken och lårcurlen. Först lårcurls: 15 kg. Jag känner mig alltid mycket pinsam då jag brukar denna maskin. 15 kg är ju fan ingenting. Och folk kollar på.. Mina tankar centrerades på hur min röv framhävdes i denna ställning, innan jag övergick till bensparken. Snabba intensiva reps. Och så var benträningen genomförd.

För att avsluta tog jag mig till kabeldraget, och gjorde nåt slags magträning med den. Först nu började jag svettas: jag kunde ta ut mig lite mer. Drabbades dock av en viss smärta i korsryggen, som alltid är dålig.

~ bigswifty
Gammal 2025-03-11, 14:55   #4
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Överkom dina svagheter och vänd dem till styrkor.

Med tanke på maskinbeståndet så är det prima tid att fokusera på lårcurl.

5 set två gånger i veckan, bara att köra.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-03-11, 18:34   #5
bigswifty
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Överkom dina svagheter och vänd dem till styrkor.

Med tanke på maskinbeståndet så är det prima tid att fokusera på lårcurl.

5 set två gånger i veckan, bara att köra.

Haha. Tack kompis.
Gammal 2025-03-12, 06:01   #6
bigswifty
Registered User

Nu tar jag ett träningsuppehåll. Kommer att vara borta i två veckor. Fortsättning följer.
Gammal 2025-03-31, 14:50   #7
bigswifty
Registered User

Har just rökt efterträningscigaretten. Det finns ingen bättre. Mina axlar och bröst är döda. Händerna skakar då jag äter mina efterträningsmackor. Levainbröd, marmelad och brännvinsost.
Jag körde fem set latsdrag i kabeldraget, därefter fem set i en axelmaskin. Vikterna är fortfarande låga -- men svetten lackade.
Som avslutning körde jag flies på fem kilo på bensparksbänken. Jobbigare än vad jag trott. Full ROM. Bra träning.
Jag är fortfarande ganska svag: men min motivation är hög.
För att fira min återkomst till gymmet så kollade jag på Pumping Iron med Arnold Schwarzenegger igen, i enlighet med min träningsritual.
Arnold is numero uno.
Där ligger jag i lä: men mitt mål kvarstår -- mer muskler, mindre fett: en kamp mot min egna kropp.
Jag vill skulptera min kropp, och nå asagudarnas nivå.

~ bigswifty
Gammal 2025-04-03, 15:33   #8
bigswifty
Registered User

Ännu ett benpass är avklarat. Denna gången inledde jag med benpress. 6-7 reps på 110 kg, har snabbt blivit starkare. Därefter begav jag mig emot lårcurlsen. Fortfarande mycket låga vikter. Men jag kan nästan känna hur mina lår expanderar: hur proteinsyntesen obevekligen fortgår, och bildar nya muskler över hela min kropp. Som avslutning fattade jag tag om kabeldraget, och körde lite magträning. Detta kommer att kännas imorgon.
Jag börjar varje morgon med en shake av min Valhallagainer. Ett sammankok av protein: koncentrat, isolat och hydrolysat. 3 gram kreatin per portion. En riktig häxbrygd - med smak som Chokolate Propud. Helt okej alltså.
Nu sitter jag belåten och avnjuter mina mackor. Stanken är tung av rök. Jag brände mackorna! Det får gå i vilket fall. Näringsintaget är viktigare än smaken. No pain, no gain.
Jag sänker en Trocadero och förbereder mig på måndagens träning.
Det blir ett överkroppspass.

~bigswifty

Senast redigerad av bigswifty den 2025-04-03 klockan 15:34.
Gammal 2025-04-04, 08:16   #9
bigswifty
Registered User

Lite ögongodis för damerna. Prepared for take-off. Jag ska börja flyga.

Gammal 2025-04-04, 10:14   #10
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Visa landningsställen.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-04-04, 21:19   #11
Söderort
Registered User

Reg.datum: Jun 2017
Får bjuda på en pepp tillbaka.

Köp Kreatin. Lovar att det ger mer resultat än testoboostern.

Trevlig helg på dig!
Söderort är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-04-05, 06:49   #12
bigswifty
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Visa landningsställen.
Det kan du hoppa upp och sätta dig på. Bild kommer under dagen.
Gammal 2025-04-05, 06:51   #13
bigswifty
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Söderort Visa inlägg
Får bjuda på en pepp tillbaka.

Köp Kreatin. Lovar att det ger mer resultat än testoboostern.

Trevlig helg på dig!
Tack. Har faktiskt kreatin i min gainer. Den är en jävla häxbrygd. Håller med om att den troligtvis ger bättre resultat än min testobooster.
Detsamma!
Gammal 2025-04-06, 05:14   #14
bigswifty
Registered User

Fann det väldigt svårt att fota benen. Men här är nu mina outvecklade räkben: Låt oss se hur kralliga vi kan få dem.

Gammal 2025-04-07, 14:10   #15
bigswifty
Registered User

Mina armar pulserar av pump. Ådrorna är väl synliga. Jag har just avslutat ett överkroppspass. Jag inledde med sex tunga set latsdrag. Formen är dålig -- men vikten hög. Det var så jag tränade förr i tiden. Effekten blev ett par redigt välmuskulerade armar. Kontakten med latsen är sisådär.
Det påminner mig om den enda komplimangen som jag fick av min far under min uppväxt: "bigswifty, du har ett jävla par biceps".
Sedan fortsatte jag med fem set flies på fem kilo på den kombinerade lårcurl/bensparksmaskinen.
Det här är det enda passet som jag hittills lyckats ta ut mig: och anstränga mig på allvar.
Svetten flödar medan jag attackerar min axelmuskulatur med hantelpressar över axlarna.
Jag har en gammal axelskada sedan tonåren. Den tenderar att luxeras då och då. Så jag måste vara försiktig.
Jag hoppas att den kan bli bättre destu mer muskler som jag lyckas bygga på axlarna.
Som avslutning vände jag mig mot mina armar: min stolthet som gammal discotränare. Jag körde på åtta kg i högerhanden, också 6 kilo i den vänstra: varefter jag bytte till motsatsen. 4 tunga set.
Också frenetiskt körde jag triceps i kabeldraget. En av mina favoriter. Den träffade den utvalda muskelgruppen väl.
Nu sitter jag loj framför datorn. Ciggen är rökt. Och snart skall några mackor inmundigas. De kroppsegna endorfinerna är frisläppta.
Livet kan bli sämre!

~bigswifty

Senast redigerad av bigswifty den 2025-04-07 klockan 14:15.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.