2017-07-26, 12:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2017
|
Lat brud ska få bort studentkilon och bli snygg!
Hallå!
Jag är en tjej som under mina studieår sakta bytt ut en spänstig kropp mot en degig och kutryggig klump. Jag tänkte att det är dags att byta tillbaka nu när riktiga vuxenlivet har börjat.
Idag då.
Ålder: 25
Längd: 165
Vikt: 66
Midjemått: 71
Stuss: 105 (  )
Lår: 61
Överarmar: 30
Inte helt säker på vad man brukar mäta men men!
Mitt mål är helt enkelt att bli snyggare och hälsosammare. Jag skiter egentligen ifall jag blir stark även om det hade varit gött ha hyfsad kondition.
Mina två första veckor här kommer jag uteslutande träna kondition men när semestern sedan slutar (  ) ska jobbgymmet användas.
Angående mat tänker jag inte göra några konstigheter utan låta bli all snabbmat, godis, snacks och tomma kalorier och istället käka mat lagad från grunden i lagom portioner.
Det var väl starten det. Jag kommer uppdatera dagligen om hur jag tränat (om jag tränat) och vad jag ätit. Tänkte också uppdatera mått och vikt säg, 1 gång i månaden? Pallar inte noja över vikten dag till dag. Bilder kommer att komma. Vad för bilder det blir vet jag inte än.
Hoppas ni hänger med!
|
|
|
2017-07-26, 12:17
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
You go girl!
Stuss?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
|
2017-07-26, 12:19
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
Stuss?
|
Rumpa.
|
|
|
2017-07-26, 12:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Låter som en vettig inställning du har! Gå inte på myten om att tjejer endast bör styrketräna med extremt lätta vikter och göra en miljon repetitioner för att få "slanka" muskler bara. Träna tungt och med en genomtänkt progression så kommer det bli finfint.
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
You go girl!
Stuss?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
|
https://www.google.se/search?q=stuss...hrome&ie=UTF-8
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2017-07-26, 12:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Låter som en vettig inställning du har! Gå inte på myten om att tjejer endast bör styrketräna med extremt lätta vikter och göra en miljon repetitioner för att få "slanka" muskler bara. Träna tungt och med en genomtänkt progression så kommer det bli finfint.
https://www.google.se/search?q=stuss...hrome&ie=UTF-8 
|
Tack så mycket!
Nja, jag har inte direkt lust att slösa bort tid på gymmet men däremot blir jag förjävla grov när jag tränar mycket styrka. Kan slänga upp en bild från tre år sedan när jag klättrade som mest. Hade inte direkt en slank ram då haha. Sedan hade jag ju fett på köpet som inte heller var så smickrande men tror man kan se på mitt ansikte ändå att jag inte var SÅ fet 
Idag är jag mindre men har fortfarande ordentliga armar (speciellt underarmar).
|
|
|
2017-07-26, 13:09
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
|
Bättre armar än jag, man som styrketränar tungt. Avis!
|
|
|
2017-07-26, 22:15
|
|
Registered User
|
Dagens uppdatering då.
Vi börjar med motion.
Startade dagen med lite jogg/promenixa en sträcka på 5 km. Tanken var att jag skulle ha sprungit hela meeeen kondition var visst sämre än vad jag förutspått. Jaja, det är ju trots allt därför jag skriver här, så jag till slut ska klara av att springa utan att dö.
Efter frukost/lunch tog jag mig till simhallen och simmade i en timme. Länge sedan jag simmade men det var rätt mysigt att först ta ut sig helt i bassängen och sedan strutta runt näck med alla tanter i bastun
Angående mat då. Det blir ju lite knäppt med mat när man är ledig och dessutom råkar vara en sjusovare.
Frukost/Lunch fick bestå av en sallad på diverse kålsorter (grön/röd/vit), morötter, svarta bönor, solrosfrön och dressing på balsamico och olivolja. Avslutade med en banan (blev inga andra kolhydrat pga lat).
Middag blev en wok med färdigblandade grönsaker (thank you Felix!), tofu, jordnötter och sesamfrön sprinklade ovanpå.
Det låter kanske som lite för lite käk men är rätt övertygad om att jag kom upp i en lagom mängd kalorier ändå då lunchen hade massor av bönor samt oljig dressing och middagen hade massor av jordnötter.
Slänger upp bilder så ni får en blick över portionsstorlekarna.
Imorgon tänkte jag också slänga upp en helkroppsbild så ni ser vad det är jag har och jobba med!
God natt allesammans.
|
|
|
2017-07-26, 22:19
|
|
Wall of text
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHE
Angående mat då. Det blir ju lite knäppt med mat när man är ledig och dessutom råkar vara en sjusovare.
Frukost/Lunch fick bestå av en sallad på diverse kålsorter (grön/röd/vit), morötter, svarta bönor, solrosfrön och dressing på balsamico och olivolja. Avslutade med en banan (blev inga andra kolhydrat pga lat).
Middag blev en wok med färdigblandade grönsaker (thank you Felix!), tofu, jordnötter och sesamfrön sprinklade ovanpå.
Det låter kanske som lite för lite käk men är rätt övertygad om att jag kom upp i en lagom mängd kalorier ändå då lunchen hade massor av bönor samt oljig dressing och middagen hade massor av jordnötter.
Slänger upp bilder så ni får en blick över portionsstorlekarna.
|
Var det hela dagsintaget? Kan inte vara mycket protein.
Deff (vilket blir bantning) utan styrketräning och väldigt lågt proteinintag är dåligt.
|
|
|
2017-07-26, 22:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Var det hela dagsintaget? Kan inte vara mycket protein.
Deff (vilket blir bantning) utan styrketräning och väldigt lågt proteinintag är dåligt.
|
Kommer inte att räkna kalorier utan äta med sunt förnuft. Proteinkällor under dagen är svarta bönor, tofu, broccoli, grönkål och jordnötter. Jag har fått i mig gott om protein 
Jag är som sagt en tjej på 165 cm och behöver inte ett väldigt stort energiintag.
Angående styrketräning, jag är egentligen inte väldigt intresserad av att lyfta och kommer motionera på andra sätt. Gym är trots allt inte det enda sättet att få en schysst kropp på.
Med det sagt, har du några förslag på vad du tycker jag borde göra annorlunda för att nå mitt mål så får du mer än gärna berätta!
Senast redigerad av SandraHE den 2017-07-26 klockan 22:44.
|
|
|
2017-07-26, 23:11
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Kommer inte att räkna kalorier utan äta med sunt förnuft. Proteinkällor under dagen är svarta bönor, tofu, broccoli, grönkål och jordnötter. Jag har fått i mig gott om protein 
Jag är som sagt en tjej på 165 cm och behöver inte ett väldigt stort energiintag.
Angående styrketräning, jag är egentligen inte väldigt intresserad av att lyfta och kommer motionera på andra sätt. Gym är trots allt inte det enda sättet att få en schysst kropp på.
Med det sagt, har du några förslag på vad du tycker jag borde göra annorlunda för att nå mitt mål så får du mer än gärna berätta!
|
Jag räknar inte heller kalorier men märker att jag har svårt att öka i vikt, så av egen erfarenhet så behöver man ofta äta mer mat än man tror. Lite beroende på vilka anlag och ämnesomsättning man har då. Och naturligtvis förutsatt att målet är att gå upp i vikt eller öka i muskelmassa då.
Klättring, löpning och simning är ju alla väldigt bra motionsformer som bevisligen ger bra resultat för många
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2017-07-26, 23:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90
Jag räknar inte heller kalorier men märker att jag har svårt att öka i vikt, så av egen erfarenhet så behöver man ofta äta mer mat än man tror. Lite beroende på vilka anlag och ämnesomsättning man har då. Och naturligtvis förutsatt att målet är att gå upp i vikt eller öka i muskelmassa då.
Klättring, löpning och simning är ju alla väldigt bra motionsformer som bevisligen ger bra resultat för många 
|
Mitt mål är ju att minska i fettprocent (och allra troligast vikt också då) så tror mängden är lagom. Men som du säger, man märker ju hur snabbt/långsamt det går och rasar jag i vikt och känner mig trött och hungrig så får jag väl helt enkelt käka lite mer sedan.
Yes, klättring sätter jag igång med igen till hösten! Inväntar klättringspartner som behöver ta grönt kort och kurserna börjar inte förrän sommaren är slut. Det är jag riktigt taggad på
|
|
|
2017-07-26, 23:47
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Mitt mål är ju att minska i fettprocent (och allra troligast vikt också då) så tror mängden är lagom. Men som du säger, man märker ju hur snabbt/långsamt det går och rasar jag i vikt och känner mig trött och hungrig så får jag väl helt enkelt käka lite mer sedan.
Yes, klättring sätter jag igång med igen till hösten! Inväntar klättringspartner som behöver ta grönt kort och kurserna börjar inte förrän sommaren är slut. Det är jag riktigt taggad på 
|
Ja då låter det ju som en bra mängd mat, som du säger så brukar kroppen själv säga till när det blir alldeles för lite.
Äsch, verkar ju onödigt att hålla på med grönt kort när bouldering är roligast
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2017-07-26, 23:51
|
|
Do you even PB?
|
Green card #420.
Tror du behöver äta mer men vad fan vet jag. Du kanske inte äter samma varje dag heller. En tjejpolare är 151cm och äter 2800 kcal som balans, bara i ren jämförelse.
|
|
|
2017-07-27, 09:01
|
|
Wall of text
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
|
Jag tycker du ska börja läsa på om styrketräningens viktiga roll under viktminskning. Eventuellt gör du en tråd här på forumet: "bör jag styrketräna under min deff?" och skriver dina mål och hur du tänkt göra för att nå dem. Se om svaren kommer göra att du överväger att börja styrketräna.
Majoriteten av bantare (viktnedgång utan styrketräning) går upp tappade kilon igen. Många blir t.o.m fetare än innan bantningsstart.
Citat:
|
Du vill ha så stort energiintag som möjligt. Du vill kunna äta så mycket som möjligt under en viktnedgång. Nu menar jag inte av mättnadsskäl - mer av metabol hälsa, välmående.
En nedkörd deffkropp mår inte bra! Fitnesstjejer som tävlingsdeffar på 800kcal (och knappt går ner i vikt) är tecken på en kropp som inte mår bra.
Nu kanske du balansar på 2200kcal. Du äter 1000kcal. Fortsätter du med detta i några månader kommer snart din 'nya' energibalans vara mer mot 1000kcal än 2200kcal. Pga för kraftigt kaloriunderskott, lågprotein och ingen styrketräning. Proteinintaget och styrketräningen blir ännu viktigare ju kraftigare kaloriunderskott.
När du bestämmer dig för sluta gå ner i vikt, börjar äta normalt igen, kommer du troligtvis gå upp i vikt igen för din energibalans är nedkörd. Vill inte skrämma dig och använda orden: "metabolic damage" och "mass-fettinlagra".
Edit. Läste trådstarten igen och du skriver faktiskt att du ska använda jobbgymmet efter semestern. Bra! Se till att utföra vettig styrketräning då, be om råd här på forumet och berätta vilken utrustning som finns och vad du vill åstadkomma.
Senast redigerad av 1x0 den 2017-07-27 klockan 09:07.
|
|
|
2017-07-27, 09:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Viktnedgång med endast cardio är väldigt dåligt, du tappar befintlig muskelmassa och får en "löparkropp" vilket betyder platt som en planka. Men som nämnt, du skriver ju att du kommer börja använda gymmet så kör hårt.
Förstår att du inte vill räkna kalorier, men det vore nog smart att göra det vid ett par tillfällen för att se till att du inte äter alldeles för lite.
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:59.
|

|