Det är såhär att min faster hade tagit med sig smaksatt Instant Oatmeal till mig från USA (älskar det) som man bara blandar med varmt vatten och vips så har man gröt. Grejen är bara att hon råkade välja fel märke och tog ett paket med massor av socker i. Så jag tänkte att jag skulle kunna äta det efter träningen då GI:et borde vara högt eftersom 1) Det är snabbhavregryn och 2) det är väldigt mycket socker i det (12g/35g). Låter detta vettigt?
Konstigt egentligen att det finns färdig havregrynsgröt? Menar, hur svårt är det att göra gröt? 2 minuter i mikron eller lite längre på spisen? Vill man smaksätta kan man göra det själv...
Det har funnits i sverige också om det inte finns kvar. Man blandade varmt vatten med ett pulver så blev det havregrynsgröt med kanel och äpple (och så fanns det några smaker till) *mums*
Originally posted by Rakz Konstigt egentligen att det finns färdig havregrynsgröt? Menar, hur svårt är det att göra gröt? 2 minuter i mikron eller lite längre på spisen? Vill man smaksätta kan man göra det själv...