Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-17, 15:23   #1
TheBeach97
Banned User

Reg.datum: Jun 2016
En fråga till mods (?): Får man inte länka brottsnyheter?

Jaa, jag har nu gjort minst tre trådar tror jag, om olika brottsnyheter, detta under en period av typ månader. Alla trådar har försvunnit inom kanske ett dygn, utan att jag blivit meddelad varför.

Är det någon regel jag missar eller vadå? Får man inte länka nyheter? Men det måste man ju få eftersom att jag ser massa massa andra personer länka nyheter här, så är det specifikt brottsnyheter?
TheBeach97 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 15:27   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Trådar som spårar ur eller icke önskvärda diskussioner tas bort utan att trådstartaren meddelas. Det är inte ett forum med fri diskussion. Det är ett träningsforum först och främst.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 15:31   #3
TheBeach97
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Trådar som spårar ur eller icke önskvärda diskussioner tas bort utan att trådstartaren meddelas. Det är inte ett forum med fri diskussion. Det är ett träningsforum först och främst.
OKej! Men är osäker om tråden ens spårats ur ... såg typ en kommentar i den och sen var den borta!
Gammal 2016-09-17, 15:35   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Kolozzeum drivs av ett kosttillskottsföretag och är ett träningsforum. Politiska och liknande diskussioner är egentligen inte alls önskvärda, oavsett inriktning.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 15:37   #5
TheBeach97
Banned User

Okej! Är bara intresserad så jag vet vad jag kan posta sen utan risk att bli varnad/bannad!

Men det var heller inte en politisk tråd .. det var bara en tråd där jag skrev att en man försökt dränka en polisman
Gammal 2016-09-17, 15:51   #6
BlötSnö
Proteinfattig vegan

BlötSnös avatar

Reg.datum: Mar 2011
En fråga: "Råkar" alla dessa nyheter ha någon gemensam nämnare?
Gammal 2016-09-17, 15:57   #7
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
1 post utanför allmänt och resterande är trådar om brott, brott med gm som har någon gemensam nämnare? När en använde har sitt konto för en specifik agenda brukar det väl sluta med stängda trådar och eller bann.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 15:57   #8
TheBeach97
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
Dom som jag visat här har just varit brottsnyheter när dom tagits bort, med våld då. Ett var mord tror jag, ett annat var gruppvåldtäkt och nu denna när en person försökte dränka en polisman som hoppade i vattnet för att rädda honom.
Gammal 2016-09-17, 15:58   #9
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
Ja, för ingen försvarar bunkerläkaren, John Ausonius eller Lars-Inge Svartenbrandt, så hade man gjort en tråd om dem så hade denna inte spårat.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 15:58   #10
TheBeach97
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
1 post utanför allmänt och resterande är trådar om brott, brott med gm som har någon gemensam nämnare? När en använde har sitt konto för en specifik agenda brukar det väl sluta med stängda trådar och eller bann.
Nej resterande trådar är inte alls om sånt, jag postar mest i min egna tråd på allmänt om testosteronproblem och min kontakt med sjukvården. Sen har jag postat om tips om utbildningar och karriärsval.
Gammal 2016-09-17, 16:04   #11
BlötSnö
Proteinfattig vegan

BlötSnös avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Ja, för ingen försvarar bunkerläkaren, John Ausonius eller Lars-Inge Svartenbrandt, så hade man gjort en tråd om dem så hade denna inte spårat.
Jag förstår inte vad du menar. Jag försöker inte vara dryg. Hur kom de brottslingarna in i det hela? Menar du att folk försvarar de kriminella i länkarna som TS postar?
Gammal 2016-09-17, 16:47   #12
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Har redan funnits trettioelva Janolsson, kalleandersson, pellesvanslös och allt vad dom heter som minsann sitter på sanningen om ditten om datten som vet exakt allting om den stora elefanten i rummet yada yada yada. Därav att mods med all rätt insta-tar bort alla såna skräptrådar.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 19:17   #13
leo1
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Har redan funnits trettioelva Janolsson, kalleandersson, pellesvanslös och allt vad dom heter som minsann sitter på sanningen om ditten om datten som vet exakt allting om den stora elefanten i rummet yada yada yada. Därav att mods med all rätt insta-tar bort alla såna skräptrådar.
+1

Det fanns ju någon ganska nyss som scannade hela Internet på nyheter och la upp för diskussion här. Främst hämtade från utländska sajter har jag för mig

Janolsson, vilken klassiker. Han kanske lyckades värva någon vilsen själ.
Gammal 2016-09-17, 20:24   #14
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Brottsnyheter leder ofta till ökad rasism och främlingsfientlighet. Det vill sannolikt inte Kolozzeum medverka till, därav inga brottsnyheter. Där fick du din förklaring.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 20:33   #15
TheBeach97
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Brottsnyheter leder ofta till ökad rasism och främlingsfientlighet. Det vill sannolikt inte Kolozzeum medverka till, därav inga brottsnyheter. Där fick du din förklaring.
Men jag är inte ens säker på om det handlade om någon från utlandet här, det stod bara "boende" och etnicitet togs inte upp, kunde ju lika gärna varit någon annan form av boende nödvändigtvis inte asyl...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:48.