2016-07-12, 20:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Hinner ej äta fast föda på jobbet.
Hejsan!
Jag har ett litet problem. Jag är alltid extremt noga med min kost men är nu ensam under sommaren på jobbet. Så jobbar 8+ timmar men har noll möjlighet att gå iväg och äta under denna tiden.
Funderar på att antingen slänga i till exempel lax, grönsaker, ris i mixern och dricka alla måltider eller gå över till periodisk fasta och äta all mat innan jobbet.
Någon som haft liknande problem i så fall hur löste ni det?
Tränar 10+ pass i veckan så smälter bort när jag inte kan äta
Tack på förhand.
|
|
|
2016-07-12, 20:58
|
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av tefached
Hejsan!
Jag har ett litet problem. Jag är alltid extremt noga med min kost men är nu ensam under sommaren på jobbet. Så jobbar 8+ timmar men har noll möjlighet att gå iväg och äta under denna tiden.
Funderar på att antingen slänga i till exempel lax, grönsaker, ris i mixern och dricka alla måltider eller gå över till periodisk fasta och äta all mat innan jobbet.
Någon som haft liknande problem i så fall hur löste ni det?
Tränar 10+ pass i veckan så smälter bort när jag inte kan äta
Tack på förhand.
|
Har du inte tid att sätta dig ned och äta medhavd matlåda ens?
|
|
|
2016-07-12, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2016
|
Mixa protte, frukt, proteinpulver, havregryn och ha i kylen? Eller sitter du på en öde ö utan el och vatten?
|
|
|
2016-07-12, 21:06
|
|
Registered User
|
Mikrade min mat 17.15 idag vid 20:20 hade jag tagit 2 tuggor.
Den mixen med frukt,havre etc låter rätt bra har tid att dricka så skulle kunna ha 3-4 sådana drinkar och köra en stabil lagad måltid till frukost, en efter träningen och efter jobbet.
Till hösten är vi fler på jobbet igen och får 30 minuter rast så är bara 2 månader till.
|
|
|
2016-07-12, 21:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Tja, jag vet inte om det passar dig men jag gör såhär:
Fastar hela morgonen/förmiddagen, blandar en 50/50 kasein/vassleshake+lite mineralsalt med vatten (50g protein) vid lunch, följer upp med en identisk shake 4h senare, äter middag hemma efter träning plus ett kvällsmål.
Dricker i övrigt kaffe och vatten under dagen.
Mvh
|
|
|
2016-07-12, 21:15
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Rätt säker på att det är olagligt att inte få ta matpaus efter 6 timmars konstant jobbande.
|
|
|
2016-07-12, 21:18
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ATJL
Tja, jag vet inte om det passar dig men jag gör såhär:
Fastar hela morgonen/förmiddagen, blandar en 50/50 kasein/vassleshake+lite mineralsalt med vatten (50g protein) vid lunch, följer upp med en identisk shake 4h senare, äter middag hemma efter träning plus ett kvällsmål.
Dricker i övrigt kaffe och vatten under dagen.
Mvh
|
Det låter bra, får nog bli någon variant av fasta. Vänjer mig nog snabbt vid äta mer de andra måltiderna.
Tack så mycket alla för era snabba svar!
|
|
|
2016-07-12, 21:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Rätt säker på att det är olagligt att inte få ta matpaus efter 6 timmars konstant jobbande.
|
Tanken är att vi skall gå iväg och äta då och då när tid ges, jobbar man morgon pass är det lugnt men går inte på kvällen då folk behöver hjälp konstant. Kring hösten är vi 2-3 personer istället och har då 30min rast.
|
|
|
2016-07-12, 21:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Tanken är att vi skall gå iväg och äta då och då när tid ges, jobbar man morgon pass är det lugnt men går inte på kvällen då folk behöver hjälp konstant. Kring hösten är vi 2-3 personer istället och har då 30min rast.
|
Bra skit!
Dra in facket direkt. Klart som fan du ska ha rast oavsett.
Bänk 11x110
Its all about the pump!
|
|
|
2016-07-12, 21:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2014
|
Citat:
|
Jobbat många 15t pass utan rast, man är glad om man får sitta ned och äta. Så det ser ut i kockvärlden iaf  (Restaurangen är med i facket, men det spelar ingen roll. de skiter i allt).
|
|
|
2016-07-12, 21:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2014
|
Citat:
|
Ät före och efter jobbet, dra en proteinshake under arbetet
|
|
|
2016-07-12, 21:39
|
|
Boldly running where many have run before
Reg.datum: Feb 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av orcus
Jobbat många 15t pass utan rast, man är glad om man får sitta ned och äta. Så det ser ut i kockvärlden iaf  (Restaurangen är med i facket, men det spelar ingen roll. de skiter i allt).
|
Kanske inte 15t, men så ser den amerikanska lärarvärlden ut. Jag löser det med drickbar mat när jag vet att det ska bli stressigt.
|
|
|
2016-07-12, 21:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ät före och efter jobbet, dra en proteinshake under arbetet 
|
Yes, lite så jag kör nu men har svart att få i mig 1500 kcal på en måltid som består av kyckling, ris och grönsaker t.ex. men får köra progression på måltiderna så går det att träna upp
Tack för tipsen igen
|
|
|
2016-07-12, 21:50
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
|
Hoppas tefacheds fack är bättre...
|
|
|
2016-07-12, 21:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Hoppas tefacheds fack är bättre...
|
Trivs hur bra som helst bara problem nu på sommaren. De som sätter schemat vet inte hur mycket det är på kvällen och inte värt att ta in en till anställd för någon timma så jag kan äta.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.
|

|