Absolut. Tränade en hel del med rätt okej resultat, körde PF och tyckte att man hade sjysst form. Fortsatte men kände att man inte blev starkare och ytterst lite resultat rent muskelmässigt. Körde ca 3 dagar i veckan utan riktigt full koll på progression etc. Körde samma nästan samma vikter och ökade inte mkt.
Gymmade ett klassiskt 3x10-12 program men märkte att på mig så blev det mest pump som försvann.
Läste runt, prövade mkt och hittade Leangains AMA-tråden på reddit från en ex. Berhanklient, fixade om passet lite och lade in ett par övningar där jag ökat bra i styrka senaste tiden, fått snygg kroppsform med och kört på bra.
Sänkte även reps-intervallen till uppvärmning, 2 arbetsset och RPT, basövningar till 4-6 reps, vissa till 6-8 reps. Avslutar även med en 15 min kondition på cykel. Inte märkt några större problem att öka i vikterna.
Upplägget, 2 arbetsset och låga reps har varit det bästa jag ngnsin gjort
Den som är intresserad så pm'a gärna
Men absolut, det var min resa. Även trackat all mat i myfitnesspal-appen, fixat ett konto och kör RPT med Jefit träningsapp. Kör carb-cycling och håller proteinet stadigt runt 180g. samtliga dagar. Även slängt in 1 multivitamintablett, omega-3 samt magnesium då jag svettas väldigt mkt. Att ha ett 8-17 jobb försvårar inget, funkar bra att ha sina 3-4 träningsdagar i veckan som gör en pigg, tar med kläder till plugget/jobbet och går direkt efteråt. Inga probs!