Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-26, 16:02   #1
Amöban
Registered User

Reg.datum: May 2012
Har ni behövt ändra mat och tränings-upplägg totalt någon gång?

Från att jag började gymma och tänka på kosten för typ tre år sedan så har jag pluggat, samt jobbat deltid hemifrån, vilket har gjort att jag kunnat lägga upp dagarna nästan exakt som jag vill. Har hittat min ultimata vardagsrutin under den här tiden och trivs väldigt bra med att kunna dröna runt på gymmet ett par, tre timmar på förmiddagen, äta en kombinerad lunch/middag sent på em för att sen ta nåt lättare kvällsmål.

Imorgon börjar dock det nya livet som IT-konsult, vilket innebär jobb 08-17 och betydligt mer strikta tider med allt. Har börjat fundera på hur jag ska hitta en ny rutin som passar det här nya livet, utan att tappa motivationen. Jag inser ju att det inte är svårt egentligen, bara en omställning, men jag är nyfiken på er som ligger i deff eller helt enkelt följer någon typ av plan: Har ni behövt ändra upplägg totalt någon gång pga livet? Hur gick det?
Amöban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-27, 06:29   #2
AronP
Registered User

AronPs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Nya idéer och nya livssituationer gör att man ändrat kosten rätt radikalt i perioder. Måltidsfrekvenser på 2-10 gånger om dagen, pf, begränsad tillgång till att laga mat etc. Inga problem, vissa saker är svårare men inte ogenomförbara om man har lite kunskap.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 07:35   #3
Eataz
Registered User

Reg.datum: Jul 2015
Jag började träna ordentligt på semestern och hade liknande upplägg som du har haft där jag hade fått in en perfekt rutin med träning på förmiddagen och mealprep till perfektion.

Nu jobbar jag igen 7-16. Jag försöker göra mealprep en eller två gånger i veckan lunch och middag. Försöker få träningen avklarad på morgonen innan jobbet för att slippa alla människor som är där efter kontorstid. Om jag är svintrött på morgonen och ska träna armar/axlar/mage så har jag tillräckligt med vikter hemma för att göra det efter jobbet.
Tränar varannan dag.

Maten är oftast väldigt enkel. Nu när jag deffar så äter jag mest kycklingfile, ägg, bea, gurka, 1 questbar/dag, Tabasco och någon gång i veckan nötfärs.

Senast redigerad av Eataz den 2015-09-02 klockan 07:39.
Eataz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 16:25   #4
moderato
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Absolut. Tränade en hel del med rätt okej resultat, körde PF och tyckte att man hade sjysst form. Fortsatte men kände att man inte blev starkare och ytterst lite resultat rent muskelmässigt. Körde ca 3 dagar i veckan utan riktigt full koll på progression etc. Körde samma nästan samma vikter och ökade inte mkt.
Gymmade ett klassiskt 3x10-12 program men märkte att på mig så blev det mest pump som försvann.

Läste runt, prövade mkt och hittade Leangains AMA-tråden på reddit från en ex. Berhanklient, fixade om passet lite och lade in ett par övningar där jag ökat bra i styrka senaste tiden, fått snygg kroppsform med och kört på bra.
Sänkte även reps-intervallen till uppvärmning, 2 arbetsset och RPT, basövningar till 4-6 reps, vissa till 6-8 reps. Avslutar även med en 15 min kondition på cykel. Inte märkt några större problem att öka i vikterna.
Upplägget, 2 arbetsset och låga reps har varit det bästa jag ngnsin gjort

Den som är intresserad så pm'a gärna

Men absolut, det var min resa. Även trackat all mat i myfitnesspal-appen, fixat ett konto och kör RPT med Jefit träningsapp. Kör carb-cycling och håller proteinet stadigt runt 180g. samtliga dagar. Även slängt in 1 multivitamintablett, omega-3 samt magnesium då jag svettas väldigt mkt. Att ha ett 8-17 jobb försvårar inget, funkar bra att ha sina 3-4 träningsdagar i veckan som gör en pigg, tar med kläder till plugget/jobbet och går direkt efteråt. Inga probs!

Senast redigerad av moderato den 2015-09-02 klockan 16:28.
moderato är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:41.