Stats
23år
182cm
100kg
Armar:44cm
Midja:95cm
Ben:70cm
PBs
Marklyft: 260 raw
Bänk: 170 raw
Böj: 230 bälte + knälindor
Strikt militärpress: 120
Träningsbakrund.
Alltid varit en 70kgs spelnörd som aldrig rörde på mig (fortförande spelnörd dock

). Jag hatade sporter och idrott i skolan, speciellt lagsporter. Började styrketräna mest för jag kände mig klen och kände jag behövde göra nåt vettigt och röra på mig. Nu har jag hållt på seriöst lite mer än 3 år och märkte ganska fort att det faktist är jävligt kul att träna och allt det runtom som har med träning att göra och började sätta mig in i det och ta åt mig all information jag kunde hitta. Till skillnad från lagsporter hänger allt på dig, det är du själv och ditt arbete som avgör hur bra resultat du kommer få eller inte få. Jag älskar det psykiska man kan få ut av och ta ut i träningen.
Hur träningen sett ut den senaste tiden.
Körde på 5/3/1 under en längre period med goda resultat. Provat lilliebridge programmet, cube method osv, läst igenom många program och tagit idéer för att få perspektiv. Men har hittat vad som funkar för mig och kört på mina egna program den senaste tiden, det är då jag fått bäst resultat.
I oktober förra året åkte jag på brusten blindtarm, idiotdoktorn jag var till skickade hem mig även fast alla symptom tydde på blindtarm och istället skyllde på att jag hade typ 5 olika saker samtidigt som skulle gå över av sig själv

. Då hann det gå så långt att blindtarmen brast och jag höll på att stryka med, efter den operationen blev efterföljd tarmvred och en till operation, låg 2 veckor på sjukhuset och förlorade närmare 20kg under den tiden, shit happens. Kändes som jag började på ruta 1 igen, jag hatade det men motivationen och hungern var på topp för att hämta tillbaks det jag förlorat. Det gick rätt snabbt att ta tillbaks det jag förlorat och har nu satt nya personbästan och jag kan ärligt säga att resultaten den senaste tiden varit de bästa jag haft, jag lärde mig träna hårdare och smartare.
Hur jag lägger upp min träning
Största fokus ligger på att öka i styrka, men nästan lika stort fokus ligger på att faktist se ut som man är stark, IMO fungerar de båda synergiskt. Jag tränar 4 dar i veckan som är baserade runt marklyft, bänk, böj, militär. Jobbar mig oftast upp mot 1 topset där jag försöker ta ett nytt personbästa i vikt och reps. Assistans är i stort sätt klassisk bodybuilding men fokuserar självklart på personbästan där också. Jag gillar att börja med rätt låg vikt och höga reps, sen öka vikten och minska repsen progressivt varje vecka under 6-12 veckors perioder, jobba mig mot kanske ett 3 eller 1 rep max och se vart jag ligger sen backa ner igen.
Har de senaste veckorna tagit det rätt lugnt. Fick ont i benet precis under knäet och har inte kört knäböj alls utan låtit det läka rejält. Har suttit och klurat ut hur jag ska lägga upp träningen de kommande veckorna, därav bra tillfälle till en journal
Bilder/filmer
Kommer försöka filma så ofta som möjligt och lägga upp på youtube.
Bilder kommer, finns ett par på google+ kontot min youtube sitter på.
Kommer lägga upp här:
https://www.youtube.com/channel/UC2u...qp6F0Fr-dfkGMw