Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-29, 17:13   #1
Klove
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Bänkpress problem

Tja

Har haft lite ont nu i säkert ett halvår när jag bänkar i vänstra (inner)armbåge. Känner endast av det i bottenläget vilket är drygt för det gör så jag inte vill pressa allt jag har ibland för det känns inte bra. Anledningen till att jag skrev lite ont är för det är inte så ont att jag inte kan bänka, bänkar alltid ändå, men det känns obehagligt och skulle självklart vara skönt att inte ha nå smärta alls så man kan trycka allt man har utan nå obehag.

Någon som vart med om nå liknande? Antar att det är nått som är svagt/skadat i vänster armen? Det konstiga är att denna obehaliga känsla kommer ENDAST vid bänkpress, aldrig vid militärpress, sne hantelpress eller något annat.
Klove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 17:36   #2
Isseman
Registered User

Issemans avatar

Reg.datum: May 2014
Är det på den stora knölen, alltså olecranon där triceps fäster, eller är det på caput radii (den lilla knölen) det gör ont?
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 18:01   #3
Klove
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
Är det på den stora knölen, alltså olecranon där triceps fäster, eller är det på caput radii (den lilla knölen) det gör ont?
Hahaha vet inte hur jag ska förklara, så ritade en prick och tog kort där jag menar! Fast lite längre ner tror jag smärtan uppkommer (än vad jag ritat).

http://piclair.com/cgz6a
http://piclair.com/tgvh2

Alltså liksom lite på sidan från armvrecket :S
Gammal 2014-12-30, 09:14   #4
Isseman
Registered User

Issemans avatar

Reg.datum: May 2014
Det är mer på sidan av armen alltså, antingen kan det vara triceps laterala huvud som spökar, imed att du bara känner av det när du bänkar (fast du har ritat mer mot den frontala sidan armen, alltså biceps/brachialis?!), eller faktiskt brachioradialis, men det hela känns konstigt.. Tycker om det stör dig väldigt mycket så gå och besök en sjukgymnast. Du har ju haft ont i ett halvår. mvh

Senast redigerad av Isseman den 2014-12-30 klockan 09:17.
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 12:44   #5
h051n
Banned User

Reg.datum: Jan 2013
Testa massera med två fingrar sidledes. Alltså inte rakt upp och ner.
Testa sedan hålla ett konstant tryck med två fingrar på området samtidigt som du roterar underarmen.
h051n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 15:05   #6
Klove
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
Det är mer på sidan av armen alltså, antingen kan det vara triceps laterala huvud som spökar, imed att du bara känner av det när du bänkar (fast du har ritat mer mot den frontala sidan armen, alltså biceps/brachialis?!), eller faktiskt brachioradialis, men det hela känns konstigt.. Tycker om det stör dig väldigt mycket så gå och besök en sjukgymnast. Du har ju haft ont i ett halvår. mvh
Skumt indeed. Har märkt att om jag kör med "flared elbows" på själva pressen upp lyckas jag ibland undvika smärtan, konstigt.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.