Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-21, 09:43   #1
beerbear
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Ländryggssmärta

Blivit bra i ryggen, bara lite ont när man suttit längre perioder och det gör ont i ryggen att köra benspark/bencurl/benpress när benet är fullt utsträckta, det strålar inte ner i benen utan känns som det stramar.

Varit hos sjukgymnast som hänvisat till överansträngning men problemen har funnits där i 3 månader, visserligen bara suttit stilla hela dagarna vilket inte hjälpt så mycket heller.

Baksida lår har blivit stelare o stelare men vet inte om det är pga utebliven benträning eller om det är för man gjort illa ryggen.

Röda ringarna är där jag kan trycka o ha ont, där jag ringat grönt kan kännas lite ömt när man trycker o när jag lutar mig framåt så är det stelt o gör ont.
Kan vara lite längre ut men det är svårt att säga riktigt.. (det gröna som är inringat)

Nu är det sommar så blir att vara utomhus ofta o förhoppningsvis blir det bättre, kan det vara ett disk-bråck/buktning utan att det strålar?
Skada mig efter jag körde marklyft och var redan då stel/öm i övre magmusklerna under bröstkorgen.

Jag har provat hyperextensions men det drar mer o mer ju djupare man kommer även om ryggen är rak om detta kan hjälpa något, likaså om jag kör reverted hypers så gör det ont/stramar när man släpper ner benen mot marken.

Senast redigerad av beerbear den 2014-05-21 klockan 09:47.
beerbear är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:33.