Halloj! Ny medlem som har tagit min tid nu att snoka runt i andras journaler genom deras utveckling och kommit fram till att jag själv nu vill ha en sådan och dela med mig om min väg framåt.
Lite information/bakgrund om mig:
Har under hela min uppväxt spelat diverse sporter så som basket och fotboll och varit duktig i dom och haft väldigt kul med dom. Vart efter jag blev äldre så dog intresset för all typ av sport och ett nytt intresse började torna upp sig: Gaming.
Detta resulterade i många nätter med colan i hand och kompisarna på andra sidan skärmen. Jag la på mig väldigt mycket ''cola-vikt'' och vart allmänt slö och hade extremt dålig kondition. Själva gaming biten började i 6an men blev inte allvar förens i 7an då jag vart deprimerad och hade ett pissigt år i skolan. Hela gaming cirkeln med läsk och skitmat höll på hela 7an och första månaderna i 8an. I 8an bytte jag till en ny skola för att få ordning på min skolgång och det visade sig att min nya kompisar i klassen var intresserade av styrketräning så det hakade jag med på.
Till en början var det bara oseriöst hemma i källaren utan nån som helst struktur i träningen eller nån koll på kost, vi bara körde på. Tiden gick och vi vart mer och mer intresserade av vad vi höll på med och efter ett tag
började vi kolla upp saker på internet och blev mer och mer seriösa med träningen. Så småningom så skaffade vi alla gym kort och där började jag träna på riktigt. Har nu haft kortet i ca 4-5 mån och måste säga att till en början var det jävligt sällan man gick och man gjorde inga större uppoffringar för att få resultat om man säger så

2-3 månader gick och det började bli på riktigt. La ner tid i gymmet, åt rätt och tyckte verkligen det var roligt för en gångs skull! Det har fortsatt åt rätt håll och det är hur kul som helst nu!
Lite stats när jag började på gymmet:
Längd/vikt: Ca 183 / 69 kg (högre BF)
Bänkpress: 1RM 30kg
Mark: Körde aldrig men skulle säga 30Kg (pissigt jag vet, fortfarande pissig på marken )
Knäböj: 20Kg
Efter ca 1.5-2 Månader i gymmet:
Längd/vikt: 186 / 69Kg (mindre BF mer muskler, starkare)
Bänkpress: 1RM 60Kg
Mark: Ca 60Kg
Knäböj: 60kg (notera endast 1 SERIÖST ben pass)
Är hemskt dålig och svag med allt som har att göra med benen men får vara en prio kanske
Det enda kosttillskottet jag använder är för nuvarande 100% Whey, och det efter träning/alt. som mellanmål. Går inte på nån viss diet eller räknar kalorier men försöker få i mig 2g protein per kg kroppsvikt och hålla snabba kolhydrater till ett minimum.
Kör 3 gånger i veckan och har då ett upplägg som liknar Stronglifts 5x5.
Vecka 1 Push, Pull, Push och ben 2 ggr i veckan på ''vilodagar''
Vecka 2 Pull, Push, Pull och ben som ovanstående.
Mål:
-Kortsiktigt/Delmål
80Kg bänk innan årets slut.
80Kg böj innan årets slut.
100Kg mark innan årets slut.
Alltså bli allmänt starkare och se bättre ut.
-Långsiktiga mål:
100Kg bänk
150Kg böj
150kg Mark
Inser att det kommer ta ett tag att komma hit men det är inget problem. Tiden går endå.
Tror det var allt, hoppas nu ni följer mig och min väg mot de större vikterna
// Gustav