image.jpeg
Så här ser jag ut idag, 2015-12-27 Viktnotis: 102,2kg
Allt började i 5:e klass i grundskolan, jag fick min första dator och slutade med all sport som jag hållt på med innan. Jag spelade badminton, fotboll, innebandy och gick i ju-jutsu samt karate, och i tonåren sysslade jag med kickboxning 1-2år. Men dataspelandet tog över allt, ja rörde mig allt mindre och satt framför skärmen med dricka o chips dagligen och rundare blev jag med tiden. Jag har gått tillbaka till varför det blev så och varför jag valde att isolera mig från omvärlden. Alla mina s.k bästa vänner hade flyttat härifrån stadsdelen ja är uppvuxen i, en efter en och det gjorde att jag kände mig väldigt ensam. Tror att det satte hela grunden för mitt beteende till mat idag.
Jag har gjort en grym resa tidigare. På 5 månader november 2006-mars 2007 då gick jag ner från 116kg till 92,2kg det var då jag träffade min nuvarande fru. Vi har varit ett par nu i 8år och har två barn tillsammans sonen (5år) dottern (1år). Min vikt har pendlat mellan 105-110kg senaste åren men äntligen har jag lyckats hamna under den platån.
Har testat alla möjliga dieter och bloggat om viktnedgång men alltid failat. Är så trött på allt tjat om att gå ner i vikt och dotter hit och dit. Jag vill bara nå mitt mål och kunna vara stolt över vad jag åstadkommit. På egen hand, men ren jävla tokfokus på att äta nyttigare och röra på mig mer.
Har fått en
fitbit charge hr av frugan i julklapp och kommer se till att köra hårt nu. Mitt mål är att nå målvikten på 85kg. Kunna unna sig nya kläder och må bättre. Få en bättre hälsa och orka mer i vardagen.