Energiinnehåll i olika aminosyror (tappat bort länk)?
Det ska finnas en tabell över energiinnehållet i olika aminosyror som jag tror det var Grub som länkade in. Någon som sparat den eller vet var man kan hitta den?
/Sheo
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Om inte data finns tillgänglig får man göra egna beräkningar. Klart jag hade kunnat approximera 10 g BCAA 2:1:1 till 50 kcal men hur kul är det?
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Värdet ligger närmre 60. Men då måste du också vet ifall produkten är 100 % aminosyror eller bara 85 % med vatten och tillsats av sötningsmedel och aromer.
Men 10 kcal ligger inom felmarginalen på kalorierna du äter en vanlig dag.
Värdet ligger närmre 60. Men då måste du också vet ifall produkten är 100 % aminosyror eller bara 85 % med vatten och tillsats av sötningsmedel och aromer.
Men 10 kcal ligger inom felmarginalen på kalorierna du äter en vanlig dag.
Jag vet hur många milligram av de olika aminosyrorna som finns per milligram produkt så själva uträkningen blir inget problem. 60 kcal säger du? Jag hade för mig att två av dem gav strax över 500 kcal / 100 g och den tredje en lägre siffra. Men vi får se när den där tabellen tittar fram.
Citat:
2:1:1 fördelning (L:I:V) ger (räknat på medelvärdet av de fyra tabellerna i "Metabolizable energy"; vet inte om det är rätt tillvägagångssätt dock) ger:
602,5 kcal / 100 g.
Citat: