Citat:
Ursprungligen postat av 4623
|
Nice. Är det något du har personlig erfarenhet av?
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Med risk för att verka pappig, men gör det inte. Du pendlar långt, jobbar mycket som det är och pluggar. Var ledig istället. Nu var inte det svar på en fråga, men iaf 
|
Jag kommer ha mycket mindre stress under hösten än vad jag haft tidigare. Nya jobbet är mycket friare och jag kommer snart kunna arbeta en del hemifrån. Sen läser jag en 7,5 poängs kurs på kvartsfart, plus 7,5 poäng juridisk bas som jag redan gjort (får tacka arbetsgivarens byråkratiska regler för den...).
Risken är liksom att jag kommer få en massa överskottsenergi jag måste göra av med på något sätt. Jag mår inte bra när jag känner att utvecklingen går för långsamt.
Nu är det förvisso sommar vilket såklart är en ovanligt lugn period, så jag får väl se hur det känns till hösten.
Men, ett bra säljjobb känns faktiskt som en bra investering för framtiden. Jag har stor erfarenhet av att jobba med människor i andra sammanhang. Att använda och utveckla dom färdigheterna till att skapa värde kan bli en väldigt eftertraktad egenskap, speciellt i kombination med bra akademiska meriter. Det ger också personlig utveckling.