Hej, efter 3 veckors funderingar startar jag denna tråd. För ca 3 veckor sedan åt jag sjukt mycket i skolan. Det var köttfärslimpa och potatis så jag vräkte på massa på tallriken. Väl vid matbordet vill man hålla hedern i behåll och varenda matbit åkte ner. De sista tuggorna var så svåra att jag bokstavligt talat hade spytt om jag tagit en till. Jag gick till toan och satte mig då jag var säker på att jag skulle kräkas, men det gjorde jag som tur var ej!
Nu efter detta så mår jag illa när jag äter eller dricker något, inte alltid men ofta. Jag kan känna ett hungersug i magen men ändå efter 5 gafflar få en känsla av illamående. Det blir svårt att svälja maten. Jag försöker äta så mycket jag bara kan ändå, kroppen måste ju ha maten. Portionerna har även blivit mindre. Jag trodde först att det var magkatarr men jag har inga andra symptom.
Så slutsatsen är att detta är någon psykisk skyddsvägg jag byggt upp. Jag tror det är på bättringsväg nu så en extra macka slank ner vid kvällsmaten.
Är det någon annan som haft liknande upplevelser? Hur handskades ni med det & vad gjorde det bättre?
Ha en go vecka framöver