Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-25, 15:53   #1
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Reg.datum: May 2013
Tål inte proteinpulver. Hur mycket påverkar det träningen :(?

Misstänker att pulvret ger mig finnar, har väldigt lätt att få finnar av allting känns det som. Saken är den att pulver är så smidigt,billigt och gott. Har svårt att äta mycket och tycker det är så skönt med en egen shake med pulver,havregryn osv. Får i mig säkert 50g från pulver och ca 1/3 av energin från egna shakers. Eaa/bcaa känns mer som något man tar runt träning, passar inte alls lika bra att göra egna shakers med heller. Har testet äggpulver men det gick inte att få ner! Har varken råd eller lust att äta kött hela tiden heller. Har som sagt problem med finnar sedan tidigare och ska börja med roaccutan, kommer det läkemedlet göra att jag blir immun mot saker som ger mig finnar? Typ pulver?
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 15:59   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Kan du få lika mycket protein från maten så påverkar det inte alls.

Om inte, prova sojaprotein?

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 16:16   #3
Perramja
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Misstänker att pulvret ger mig finnar, har väldigt lätt att få finnar av allting känns det som. Saken är den att pulver är så smidigt,billigt och gott. Har svårt att äta mycket och tycker det är så skönt med en egen shake med pulver,havregryn osv. Får i mig säkert 50g från pulver och ca 1/3 av energin från egna shakers. Eaa/bcaa känns mer som något man tar runt träning, passar inte alls lika bra att göra egna shakers med heller. Har testet äggpulver men det gick inte att få ner! Har varken råd eller lust att äta kött hela tiden heller. Har som sagt problem med finnar sedan tidigare och ska börja med roaccutan, kommer det läkemedlet göra att jag blir immun mot saker som ger mig finnar? Typ pulver?
Sojaprotein eller EAA är din räddning. Blir också dålig av mjölkprotein, kör på Soy-pro istället...god som fasen och fullvärdigt protein.
Perramja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 16:17   #4
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kan du få lika mycket protein från maten så påverkar det inte alls.

Om inte, prova sojaprotein?
För det första är jag ganska dålig på att både äta och laga mat, sen är jag fattig student så pulvret är en sådan räddning i min vardag. Är sojaprotein bra då? Hört massa skit om det tex att man får nå östeogen-rubbning av det? Men roa ska jag kura pga att jag haft måttlig acne hela livet. Medicinen stryper iprincip talgproduktionen och drar ihop porerna. Kan det göra att jag blir att tåla pulvret tror du? Har hört om tjejer som tagit roa och kan efter det både sova med smink, äta vad som helst och inte ens få finnar vid mens.
Gammal 2013-05-25, 16:18   #5
Baronpanda
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Du nojjar över protte pulver o akne när du ska köra Accutane?

Du kommer inte få en enda finne när du har legat några veckor in på kuren så köp vanligt vassle och drick, Accutane är så starkt gift så de kommer inte vara några problem med det!
Baronpanda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 16:23   #6
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Perramja Visa inlägg
Sojaprotein eller EAA är din räddning. Blir också dålig av mjölkprotein, kör på Soy-pro istället...god som fasen och fullvärdigt protein.
Tar jag 2 portioner soypro i månaden blir det 320. Det känns fan helt ok i priset! Tänk vad 50g protein från kött/fisk/ägg blir i månaden
Gammal 2013-05-25, 16:23   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
Hört massa skit om det tex att man får nå östeogen-rubbning av det?
Struntprat.

Vad gäller muskeluppbyggnad är det möjligt att sojaprotein är något mindre effektivt än vassleprotein, men då har man bara mätt just det akuta tillfället kring intag utan hänsyn till några andra intag. Sett över hela dygnet och med tillräckligt proteinintag totalt kommer det inte att göra någon skillnad.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2013-05-25, 16:25   #8
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Baronpanda Visa inlägg
Du nojjar över protte pulver o akne när du ska köra Accutane?

Du kommer inte få en enda finne när du har legat några veckor in på kuren så köp vanligt vassle och drick, Accutane är så starkt gift så de kommer inte vara några problem med det!
Har man haft finnar hela livet och stora porer i fejjset så är roa värt. Är ju bara att hoppa av kuren om levern tar stor skada
Gammal 2013-05-25, 16:27   #9
Baronpanda
Banned User

Citat:
Har man haft finnar hela livet och stora porer i fejjset så är roa värt. Är ju bara att hoppa av kuren om levern tar stor skada
Okej vet inte vad det hade o göra med vad ja svarade men...

Som jag skrev innan vassle kommer inte vara ett problem under en accutane kur!
Gammal 2013-05-25, 16:30   #10
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Struntprat.

Vad gäller muskeluppbyggnad är det möjligt att sojaprotein är något mindre effektivt än vassleprotein, men då har man bara mätt just det akuta tillfället kring intag utan hänsyn till några andra intag. Sett över hela dygnet och med tillräckligt proteinintag totalt kommer det inte att göra någon skillnad.
Det låter ju bra! Jag tror på dina ord, var en polare som sa att han la på sig fett av soya och fick bitch tits men det låter ju konstigt. Soya är mycket billigare än kött och äggpulver. Detta känns redan bättre!
Gammal 2013-05-25, 16:32   #11
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Okej vet inte vad det hade o göra med vad ja svarade men...

Som jag skrev innan vassle kommer inte vara ett problem under en accutane kur!
Har du tagit roa själv eller vet någon? Undra vad som händer efter kuren om man fortfarande blir mer tålig?
Gammal 2013-05-25, 16:32   #12
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Utvecklade han gynekomasti spetsade han nog proteinpulvret med något starkare.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2013-05-25, 16:37   #13
Baronpanda
Banned User

Citat:
Har du tagit roa själv eller vet någon? Undra vad som händer efter kuren om man fortfarande blir mer tålig?
Läst på väldigt mycket om preparatet och även folks erfarenheter utav kurer.

Första 1-2 veckor kommer mera finnar "blossa" upp för att sedan några veckor längre in kommer försvinna.

Accutane kommer eliminera finnar och förebygga att de uppstår extremt kraftfullt.

Många uppger att efter en avslutad kur så förbättrades tex uppkomst av finnar etc drastiskt permanent så det är möjligt att din kur kommer ha en effekt även efter avslutet.

Men som sagt finns ingen mening att köra soya över vassle när du går på en accutane kur då dina tidigare problem kommer inte gälla då

De du behöver tänka på med levern är om urinet börjar brun färgas tänk cola färg,
Men är pisset redan som cola så är de akuten som gäller direkt.
Dock är det väldigt låg chans för det men den finns alltid så bara o ha i baktanke för säkerhet!

Senast redigerad av Baronpanda den 2013-05-25 klockan 16:42.
Gammal 2013-05-25, 16:56   #14
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Läst på väldigt mycket om preparatet och även folks erfarenheter utav kurer.

Första 1-2 veckor kommer mera finnar "blossa" upp för att sedan några veckor längre in kommer försvinna.

Accutane kommer eliminera finnar och förebygga att de uppstår extremt kraftfullt.

Många uppger att efter en avslutad kur så förbättrades tex uppkomst av finnar etc drastiskt permanent så det är möjligt att din kur kommer ha en effekt även efter avslutet.

Men som sagt finns ingen mening att köra soya över vassle när du går på en accutane kur då dina tidigare problem kommer inte gälla då

De du behöver tänka på med levern är om urinet börjar brun färgas tänk cola färg,
Men är pisset redan som cola så är de akuten som gäller direkt.
Dock är det väldigt låg chans för det men den finns alltid så bara o ha i baktanke för säkerhet!
Tack så jättemycket för svar! Har även hört art roa kan göra så att porer blir mindre? Levern, klart det är allvarligast egentligen men jag är mest rädd för att tappa håret under kur. Hoppas inte det är vanligt!
Gammal 2013-05-25, 16:57   #15
trapz star
Registered User

trapz stars avatar

Citat:
Utvecklade han gynekomasti spetsade han nog proteinpulvret med något starkare.
Det är möjligt, är nog vanligare än vad man tror med preparat. Får man inte prata om sånt här förresten? Alltså allmänt ur ett stort perspektiv inte på individnivå såklart.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.