2013-01-19, 20:55
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2012
|
Deffschema med snask och mackor
Tips på schema med bra scheman där man kan lägga in snask och mackor på 1400 kcal och ändå bygga absen o musklerna?
Hur ska man göra för att lägga in det så att det som mest GYNNAR kroppen? Efter träning?
Kan jag dricka 30 g vassle proteinpulver efter träning och sen BARA äta 4 skivor mackor med smör och ost när jag kommer hem och sen sova?
Ska inte göra så hela tiden utan bara ibland när suget blir så stort att man nästan vill ge upp deffen och allting....
Hade även tänkt att 1 gång i veckan äta vad jag vill med max äta 2000 kcal
Senast redigerad av mallis den 2013-01-19 klockan 20:57.
|
|
|
2013-01-19, 21:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Är du på riktigt?
|
|
|
2013-01-19, 21:02
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jonteeo
Är du på riktigt?
|
Jo det kanske var en liten dum fråga men nån kanske har ett bra schema med det? Är fan trött på kvarg, ägg o allt nyttigt skit!
|
|
|
2013-01-19, 21:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Du går för fort fram i deffen verkar det som i och med att du stått stilla i vikt länge men nu rasat i vikt på 3 veckor eller vad det nu var. Gå ned ett halvt kg i veckan istället så slipper du det värsta suget. Det tar lite längre men du når fram. Var istället glad för att du gått ned 3 kg på kort tid men lägg i bromsen lite och ta det lugnare framöver. Det är det bästa tipset jag kan ge. Det är lätt hänt att det blir en ond cirkel om du börjar hetsäta.
|
|
|
2013-01-19, 21:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mallis
Jo det kanske var en liten dum fråga men nån kanske har ett bra schema med det? Är fan trött på kvarg, ägg o allt nyttigt skit!
|
Nej, du är inte så trött på det. Så illa smakar det inte. Du är väldigt hungrig helt enkelt.
|
|
|
2013-01-19, 21:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Du får tänka på att detta är en livsstil om du vill få bra resultat, om du ständigt vill hålla dig i "form" som jag har uppfattat genom att läsa dina trådar så får du äta nyttigt och lite, speciellt med tanke på din vikt.
|
|
|
2013-01-19, 22:41
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av begt
Nej, du är inte så trött på det. Så illa smakar det inte. Du är väldigt hungrig helt enkelt.
|
Väldigt sugen..
finns det inget bra bröd/bullar?????
|
|
|
2013-01-19, 22:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
använd sökfunktionerna, lyssna på dom råd du får i alla andra dina trådar, läs på och testa själv.
jag förstår inte vad problemet är. om du inte tänkt leva på onyttigheter är det väl bara ge efter för suget nån gång och skita i att du åt lite onyttigt en dag. fan det är 365 dagar på ett år, måste man ge upp en deff för att man äter lite onyttigt en dag?
nåt speciellt kostschema för att bygga "absen" och muskler samtidigt som du vill ligga på kaloriunderskott och deffa? och du säger att du läst på? gör om gör rätt, börjar ju bli halvstörigt med en ny tråd varje dag om saker du kan googla fram eller söka på här.
jag vill inte va den som gnäller, men om du frågar om du kan dricka en vasle drink efter träningen och sedan bara äta typ 4 ostmackor hemma sen sova, då kan du inte ha läst nånting av alla stickys som finns tillgänglig. ett tips, gör det. eller plocka upp en random bok om näringslära/träning så får du bättre grund koll.
det känns som om du försöker vara så optimal att du blir destruktiv.
|
2013-01-19, 23:11
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av sp0941
använd sökfunktionerna, lyssna på dom råd du får i alla andra dina trådar, läs på och testa själv.
jag förstår inte vad problemet är. om du inte tänkt leva på onyttigheter är det väl bara ge efter för suget nån gång och skita i att du åt lite onyttigt en dag. fan det är 365 dagar på ett år, måste man ge upp en deff för att man äter lite onyttigt en dag?
nåt speciellt kostschema för att bygga "absen" och muskler samtidigt som du vill ligga på kaloriunderskott och deffa? och du säger att du läst på? gör om gör rätt, börjar ju bli halvstörigt med en ny tråd varje dag om saker du kan googla fram eller söka på här.
jag vill inte va den som gnäller, men om du frågar om du kan dricka en vasle drink efter träningen och sedan bara äta typ 4 ostmackor hemma sen sova, då kan du inte ha läst nånting av alla stickys som finns tillgänglig. ett tips, gör det. eller plocka upp en random bok om näringslära/träning så får du bättre grund koll.
det känns som om du försöker vara så optimal att du blir destruktiv.
|
Ne har inte gett upp deffen för att jag fuskar nån gång.
Jag frågar om sånt som jag blir osäker på och för att alla säger olika.
Haha försöker vara optimal, tyvärr så är jag medveten om att jag nästan inte kan ett piss om träning och kost osv därav min retarded trådar... försöker lära mig
|
|
|
2013-01-19, 23:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ne har inte gett upp deffen för att jag fuskar nån gång.
Jag frågar om sånt som jag blir osäker på och för att alla säger olika.
Haha försöker vara optimal, tyvärr så är jag medveten om att jag nästan inte kan ett piss om träning och kost osv därav min retarded trådar... försöker lära mig
|
Mitt tips är iaf att googla dig fram/läsa här på forumet det finns trådar/gå till bibblan och låna en bok om näringslära och träning. För om du inte förstår varför en protte-drink och 4 skivor bröd med ost efterträningen skulle vara långt mer katastrofalt än lite godis och överskriden "deff-budget" nån gång, så vet du som du själv säger inte så mkt. Och då kan det vara ide att läsa först och samla på dig information INNAN du postar nya trådar gång på gång.
Självklart finns trådarna här för att man ska fråga och få vägledning. Men det du undrar över, är basic grejjer som du faktiskt kan läsa dig till utan nystartade trådar hela tiden. Tro mig!  Lycka till
|
2013-01-20, 00:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Ät vad du vill bara du håller dig inom din kaloribudget och får i dig den mängd protein du har tänkt dig under diet/uppbyggnadsfaser
|
|
|
2013-01-20, 00:42
|
|
Banned User
|
Citat:
Tips på schema med bra scheman där man kan lägga in snask och mackor på 1400 kcal och ändå bygga absen o musklerna?
Hur ska man göra för att lägga in det så att det som mest GYNNAR kroppen? Efter träning?
Kan jag dricka 30 g vassle proteinpulver efter träning och sen BARA äta 4 skivor mackor med smör och ost när jag kommer hem och sen sova?
Ska inte göra så hela tiden utan bara ibland när suget blir så stort att man nästan vill ge upp deffen och allting....
Hade även tänkt att 1 gång i veckan äta vad jag vill med max äta 2000 kcal
|
Jag förstår hur du menar, även om du la fram det som att du var lite oseriöst. Men du, 1400kcal kan du inte börja på. Hur mycket vill du gå ner? Jag har kommit på en ganska bra ide på det där..
|
|
|
2013-01-20, 01:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Varför kan du inte bara äta helt vanlig jävla mat? Det är inte så att man antingen måste äta kvarg ELLER godis.
Jag dietar utmärkt på pasta, köttfärs, grädde, ägg, yogurt, kyckling, grönsaker, bröd, ris, potatis, fisk osv.
Helt vanlig svensk husmanskost kommer man långt på.
|
|
|
2013-01-20, 01:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Du behöver sluta fråga, och börja läsa.
|
|
|
2013-01-20, 02:52
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av lolitalord
Jag förstår hur du menar, även om du la fram det som att du var lite oseriöst. Men du, 1400kcal kan du inte börja på. Hur mycket vill du gå ner? Jag har kommit på en ganska bra ide på det där..
|
Vet det är nåt med mig som gör att jag jämt låter oseriös bara jättetråkigt.. vad för bra idé? Bryr mig inte om vikten, det är fett jag vill bli av med vid låren och nedre delen av magen
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
Varför kan du inte bara äta helt vanlig jävla mat? Det är inte så att man antingen måste äta kvarg ELLER godis.
Jag dietar utmärkt på pasta, köttfärs, grädde, ägg, yogurt, kyckling, grönsaker, bröd, ris, potatis, fisk osv.
Helt vanlig svensk husmanskost kommer man långt på.
|
Jag kommer såklart också äta mat annars kommer jag må illa ... Äter allt det där förutom grädde när jag bantar
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.
|

|