Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-15, 09:20   #1
KravMagen
Registered User

KravMagens avatar

Reg.datum: May 2012
Nyfiken på PF / Leangains

Hej.

Genomfört större delen av en traditionell deff med ca 10 kg viktminskning. Funkat ok och hyffsad nöjd so far.

Jag har bollat framtida vägval tidigare här på Kolo... Nu har jag skummat en del på nätet gällande leangains och blivit nyfiken. Jag vill ju både äta kakan och ha den kvar, och undrar om detta är en möjlig väg frammåt.

Jag bifogar en planering som skulle kunna funka i min vardag. jag vill gärna få kommentarer om feltänk och fallgropar etc.

192 cm, 86 kg, kanske 15% BF

Vore snällt om någon PF räv kunde ta sig tid...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg LGv1.jpg (106.0 KB, 128 visningar)
KravMagen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 10:37   #2
nitz
Godisgris

nitzs avatar

Reg.datum: Mar 2007
Är det leangains du har tänkt att köra rakt av eller bara köra inspirerat av det?
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 12:49   #3
KravMagen
Registered User

KravMagens avatar

jag vill testa lengains men har hållpunkter i livet jag måste anpassa mig efter. Så inspirerat av det är mest korrekt. Frågan är om effekten helt uteblir vid justeringar eller om viss nytta ändå uppnås..
Gammal 2012-11-15, 13:20   #4
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Anpassa hur du äter efter ditt liv, inte efter något annat.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 00:39   #5
nitz
Godisgris

nitzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Anpassa hur du äter efter ditt liv, inte efter något annat.
+1

Men annars vill du ha fram någorlunda Leangains stats så kan du använda dig av: http://www.1percentedge.com/ifcalc/
På andra sidan välj 50/50 på vilodagar på kolisar/fett, och 75/25 kolisar/fett på träningsdagar och den proteinmängden som känns lämplig.
(Den mest korrekta mängden protein är om jag inte minns fel 1.5 LBM, men då måste man veta sin LBM så jag skulle bara köra på något av de andra alternativen)
Gammal 2012-11-16, 08:01   #6
KravMagen
Registered User

KravMagens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av nitz Visa inlägg
+1

Men annars vill du ha fram någorlunda Leangains stats så kan du använda dig av: http://www.1percentedge.com/ifcalc/
På andra sidan välj 50/50 på vilodagar på kolisar/fett, och 75/25 kolisar/fett på träningsdagar och den proteinmängden som känns lämplig.
(Den mest korrekta mängden protein är om jag inte minns fel 1.5 LBM, men då måste man veta sin LBM så jag skulle bara köra på något av de andra alternativen)
Tack.

Vad tros om tidsfönstren jag tänkt mig?
Gammal 2012-11-17, 02:17   #7
nitz
Godisgris

nitzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KravMagen Visa inlägg
Tack.

Vad tros om tidsfönstren jag tänkt mig?
Skall man gå på klassiska leangains mått är det väl lite långt ätarfönster de dagarna det är 12 - 22.
Ska man gå på min personliga åsikt ser jag inget problem med det och tycker absolut du skall köra vidare på det om det fungerar bra.
Gammal 2012-11-17, 22:35   #8
jasonmago
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Äter du bara protein och fett?

Jag körde Leangains (typ) för 2 sommrar sedan och hela finheten med det var ju att man fick trycka massa kolhydrater av alla dess former och massa kalorier på träningsdagarna. Kan ju säga att de ofta resulterade i sjuka cravings efter både de ena och de andra...
jasonmago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 10:10   #9
KravMagen
Registered User

KravMagens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jasonmago Visa inlägg
Äter du bara protein och fett?

Jag körde Leangains (typ) för 2 sommrar sedan och hela finheten med det var ju att man fick trycka massa kolhydrater av alla dess former och massa kalorier på träningsdagarna. Kan ju säga att de ofta resulterade i sjuka cravings efter både de ena och de andra...
Nej. Men jag har riktlinjer för protein och fett. Fyller sedan ut med kolisar tills fullt kcal nåtts.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:50.