Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-01, 22:12   #1
Bänkbjörnen
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
5 veckor, 6 kg - Extrem PF på vegetariskt vis

Om ni kommit såhär långt och klickat er in, kan jag säga att detta är för den läsvillige.

Denna journal är till största delen till för mig själv, då min kommande diet är extrem och all form av motivation kommer att behövas.
Dessutom är den för er, där ni får följa med mitt experiment ut mot det extrema, vilket kanske dessutom får några av er att bli motiverade.

Har haft en träningsjournal tidigare, för nästan exakt 3 år sedan då jag gjorde en resa från 96 kg, hela vägen till 78 på ungefär 6 månader.
Den skrev jag här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=174685
Jag slutade skriva dock efter några månader, då jag insåg att det inte gav mig något själv.

Mina dagsstats:

Längd: 181
Vikt: 94
BF: 24% (kalipermätt)

Midjemått: 105,5 cm

Bänk: Skadad axel
Knäböj: 120 kgx1
Marklyft: 160x2

Kort om mig själv

Är 24 år gammal och studerar, har levt lite för gott det senaste halvåret och blivit sjukt grisig. Och inte grisig på det bra sättet, utan grisig på det dåliga, är blek, fet och allmänt svag.
För att råda bot på detta och för att öka motivationen extra, tävlar jag nu om en resa till Malta med en vän, där grenarna är följande:

100 M
1,2 mil kuperad löpning
Hålla sig nyktert längst
Vem som har tappat mest i fettprocent till 1 maj (avgörs med kalipermätning)

Som ni ser är alla typer av styrkemätning inte med pga att jag har alldeles för långt försprång. Kommer lägga krut på gymmet för min egen del.

Träningsupplägg

Mitt träningsupplägg vid gymdelen är följande:

Fokus på basövningarna, låga reps, hög vila.

Benpassen kommer starta med tunga böjar och avslutas med lårcurls och bensparkar.
Ryggpassen startar med tunga mark och tunga latsdrag (tills jag orkar dra upp mig själv) och avrundas med baksida axlar.
Bröstpassen är lite svårare då jag är skadad i axeln och kan endast putsa på 10 kgs hantlar som max, bänkpress går inte alls.
Så de passen är rätt hög intensitet med höga reps, med kompletterande axelövningar och även vader.

Cardio:

Kommer även springa 2-3 ggr i veckan, är uppe i ca 5 km just nu i kuperad terräng. Dock har jag precis skadat foten, så kommer bli crosstrainer i det närmsta.
Kommer även att gå 2-3 morgonpromenader där magen fylls med yohimbine, för att slakta det envisa fettet.

Kost

Kcal minus per dag: 1500
Dagsintag: 1516
Viktminskning per vecka: ca 1,5 kg

Kost träningsdagar:

282 G protein
10-20 G fett
100 G kolhydrater

Totalt: ca 1700 kcal

Vilodagar:

282 G protein
40 G fett
25 G kolhydrater, löper på mina vilodagar och då kommer jag slänga in mellan 100 och 150 G kolhydrater efter passet.

Totalt: 1600 kcal (+~400 kcal carbs)

Detta är egentligen den stora delen av min deff, då jag är semivegeterian och äter väldigt lite kött.
De som har något så när hum, ser förhoppningsvis problematiken, för er som inte gör det ska jag upplysa er:

Jag ska köra en högprotein-, lågkolhydrat, lågkalori-, vegetarisk diet.
Vilket i sig är HELT omöjligt med diverse spannmål, HELT omöjligt med de mejeriprodukter etc som finns att tillgå.
Det finns ju bara ett svar: Proteinpulver!
Kommer köra i mig mellan 150-300 gram proteinpulver om dagen för att få denna skuta att gå runt.

Då jag bara går runt och är hungrig om jag äter/dricker flera gånger om dagen och dessutom villa utnyttja fördelarna med att lägga majoriteten av alla makronutrienter efter passen, kommer jag köra periodisk fasta enligt Leangains.
Dvs 16 timmars fasta, 8 timmars äta. Det kommer ske mellan 12 och 20.

Men, en dag i veckan kommer jag lägga in 36 h fasta, där jag under de 36 timmarna endast kommer få i mig Omega 3(2g EPA/1,5 G DHA) samt EAA.
Omega 3 äter jag varje dag i samma mängd som ovan.

Kommer toppa allt detta med kopiösa mängder med vatten och kaffe.

Övriga tillskott:

Multivitamin
Magnesium
Zink
B-vitaminer
Omega 3

Avrundning

Detta är ett rätt extremt experiment, ja, men jag kommer endast hålla detta i 5 veckor innan jag går över på en mer normal diet.
Jag gör detta främst för att slita av så mycket fett på så kort tid som möjlig.
Vill även se hur långt jag kan pressa mig själv.
Är det något ni undrar över så är det bara att hojta till.

Kommer skriva med jämna mellanrum.
Bifogade även bilder så ni kan få se hur fläskig man är.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Framifrån.jpg (111.8 KB, 4 visningar)
Filtyp: jpg Bakifrån.jpg (125.1 KB, 5 visningar)

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-01, 22:46   #2
DudX
Registered User

DudXs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Kommer följa med stor spänning!

Lycka till!
Gammal 2014-02-02, 21:28   #3
Bänkbjörnen
Registered User

Dag1

Har idag lagat nästkommande veckas mat och även inlett min 5 veckors deff med att fasta 36 h.

Väljer att testa att fasta 36 h idag, just för att jag aldrig tidigare gjort det och inte vet hur jag reagerar.
Men då dagen snart är till ända kan jag meddela att det gått alldeles utmärkt, varit skärpt och koncentrerad hela dagen. Inte haft några riktiga hungerattacker heller.
Har dock motarbetat dem ganska saftigt med både vatten och kaffe.

Stoppade i mig 2 multivitamin och 12 stycken omega 3 kapslar vid 13-tiden. Det är dagens mat!

Fick även hem, vad jag trodde, yohimbine idag. Det visade sig inte alls vara yohimbine utan endast yohimbe och fick ingen effekt av det alls. Så skickade efter från USA istället för samma peng, men bekräftat potent och räcker till lite över 150 doser.

Gammal 2014-02-05, 00:30   #4
Bänkbjörnen
Registered User

Dag 2-3

Dag 2 och 3 avklarade utan några större bekymmer.
Fick bara 3 timmars sömn mellan söndag och måndag, sov bra mellan måndag och tisdag och som ni ser nu, verkar jag inte få mycket sömn i natt.

Dock är det alltför vanligt för min del, men det kommer inte dröja länge innan min kropp, men framförallt hjärna kommer ta för mycket stryk om jag inte får minst 8 timmars sömn så kommer hämta ut attarax imorgon, då det är för vanligt att jag sover dålig.

Har även fått till två pass, i måndags bröst med axlar och triceps. Inget värt att nämna i siffror pga min axel, men den kändes lite bättre mot förra passet.
Körde rygg idag också, drog inte mer än 3a på 150 i marken, hade lite mer i mig men kändes inte som min dag, så reppade ur en 12a på 120 istället.

Senast redigerad av Bänkbjörnen den 2014-02-05 klockan 00:31.
Gammal 2014-02-06, 07:40   #5
Bänkbjörnen
Registered User

Dag 4 och 5/2

Gårdagen gick smärtfritt, trots 4 timmars sömn. Har fortfarande väldigt bra fokus, om man bortser från sömnen.
Maten igår blev spenatsoppa i Light manér med ägg i både till lunch och middag.
Blev 40 minuter på crosstrainern dessutom, gick också smärtfritt.

Insåg dock nu på morgonen att jag kan ytterst lite om den typen av cardio och hur kosten ska läggas upp kring för att minimera muskelförlust.

Hämtade även ut legirgan igår på apoteket, så somnade som en stock strax efter 21 och efter en kopp kaffe på morgonen så känner jag mig riktigt fräsch idag.

Ska egentligen även fasta denna dag, men dök upp ett oväntat cardioevent, så tar det nästa torsdag, do jag ändå körde fasta i söndags.

Gammal 2014-02-09, 06:30   #6
Bänkbjörnen
Registered User

Dag: 6, 7 och 8

Morgonvikt: 94,4 kg
Startvik: 94 kg
Resultat 1 v: +0,4 kg

Blev väldigt chockad över att min morgonvikt låg 0,4 kg ÖVER det jag startade på, och vikten som jag startade på var dessutom när jag hade ätit lunch och mitt på dagen.

Men kom på att jag började en kreatinkur precis vid starten, så kan inte lita på vågen alls, synd att det inte är mätardag för än nästa söndag, så man verkligen får svart på vitt att man har tappat.
Men då jag har legat på mellan 1500 och 1700 kcal i dagsintag under veckan + en fastedag så är det fysiskt omöjligt att jag gått upp 0,4 kg. Jag får helt enkelt lita på min kunskap i detta fall.

På dag 6(i torsdags), kom jag helt ur gängorna då jag fick en massa förhinder, var hemma vid 22.30-tiden och var 2,5 timme sen med min mat, var tvungen att äta mat jag hade mindre koll på, så totala intaget den dagen låg på strax över 2000.
Dock hade jag spelat en timmes innebandy, så ansåg att det inte var hela världen, men ändå tråkigt att det skenade iväg.

I övrigt har veckan gått ganska smärtfritt, kaffet räddar en varje dag mer eller mindre.
Kommer lägga till ett träningspass denna vecka, så det där med att fasta kommer gå bort.

Senast redigerad av Bänkbjörnen den 2014-02-09 klockan 06:31.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.