Om ni kommit såhär långt och klickat er in, kan jag säga att detta är för den läsvillige.
Denna journal är till största delen till för mig själv, då min kommande diet är extrem och all form av motivation kommer att behövas.
Dessutom är den för er, där ni får följa med mitt experiment ut mot det extrema, vilket kanske dessutom får några av er att bli motiverade.
Har haft en träningsjournal tidigare, för nästan exakt 3 år sedan då jag gjorde en resa från 96 kg, hela vägen till 78 på ungefär 6 månader.
Den skrev jag här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=174685
Jag slutade skriva dock efter några månader, då jag insåg att det inte gav mig något själv.
Mina dagsstats:
Längd: 181
Vikt: 94
BF: 24% (kalipermätt)
Midjemått: 105,5 cm
Bänk: Skadad axel
Knäböj: 120 kgx1
Marklyft: 160x2
Kort om mig själv
Är 24 år gammal och studerar, har levt lite för gott det senaste halvåret och blivit sjukt grisig. Och inte grisig på det bra sättet, utan grisig på det dåliga, är blek, fet och allmänt svag.
För att råda bot på detta och för att öka motivationen extra, tävlar jag nu om en resa till Malta med en vän, där grenarna är följande:
100 M
1,2 mil kuperad löpning
Hålla sig nyktert längst
Vem som har tappat mest i fettprocent till 1 maj (avgörs med kalipermätning)
Som ni ser är alla typer av styrkemätning inte med pga att jag har alldeles för långt försprång. Kommer lägga krut på gymmet för min egen del.
Träningsupplägg
Mitt träningsupplägg vid gymdelen är följande:
Fokus på basövningarna, låga reps, hög vila.
Benpassen kommer starta med tunga böjar och avslutas med lårcurls och bensparkar.
Ryggpassen startar med tunga mark och tunga latsdrag (tills jag orkar dra upp mig själv) och avrundas med baksida axlar.
Bröstpassen är lite svårare då jag är skadad i axeln och kan endast putsa på 10 kgs hantlar som max, bänkpress går inte alls.
Så de passen är rätt hög intensitet med höga reps, med kompletterande axelövningar och även vader.
Cardio:
Kommer även springa 2-3 ggr i veckan, är uppe i ca 5 km just nu i kuperad terräng. Dock har jag precis skadat foten, så kommer bli crosstrainer i det närmsta.
Kommer även att gå 2-3 morgonpromenader där magen fylls med yohimbine, för att slakta det envisa fettet.
Kost
Kcal minus per dag: 1500
Dagsintag: 1516
Viktminskning per vecka: ca 1,5 kg
Kost träningsdagar:
282 G protein
10-20 G fett
100 G kolhydrater
Totalt: ca 1700 kcal
Vilodagar:
282 G protein
40 G fett
25 G kolhydrater, löper på mina vilodagar och då kommer jag slänga in mellan 100 och 150 G kolhydrater efter passet.
Totalt: 1600 kcal (+~400 kcal carbs)
Detta är egentligen den stora delen av min deff, då jag är semivegeterian och äter väldigt lite kött.
De som har något så när hum, ser förhoppningsvis problematiken, för er som inte gör det ska jag upplysa er:
Jag ska köra en högprotein-, lågkolhydrat, lågkalori-, vegetarisk diet.
Vilket i sig är HELT omöjligt med diverse spannmål, HELT omöjligt med de mejeriprodukter etc som finns att tillgå.
Det finns ju bara ett svar: Proteinpulver!
Kommer köra i mig mellan 150-300 gram proteinpulver om dagen för att få denna skuta att gå runt.
Då jag bara går runt och är hungrig om jag äter/dricker flera gånger om dagen och dessutom villa utnyttja fördelarna med att lägga majoriteten av alla makronutrienter efter passen, kommer jag köra periodisk fasta enligt Leangains.
Dvs 16 timmars fasta, 8 timmars äta. Det kommer ske mellan 12 och 20.
Men, en dag i veckan kommer jag lägga in 36 h fasta, där jag under de 36 timmarna endast kommer få i mig Omega 3(2g EPA/1,5 G DHA) samt EAA.
Omega 3 äter jag varje dag i samma mängd som ovan.
Kommer toppa allt detta med kopiösa mängder med vatten och kaffe.
Övriga tillskott:
Multivitamin
Magnesium
Zink
B-vitaminer
Omega 3
Avrundning
Detta är ett rätt extremt experiment, ja, men jag kommer endast hålla detta i 5 veckor innan jag går över på en mer normal diet.
Jag gör detta främst för att slita av så mycket fett på så kort tid som möjlig.
Vill även se hur långt jag kan pressa mig själv.
Är det något ni undrar över så är det bara att hojta till.
Kommer skriva med jämna mellanrum.
Bifogade även bilder så ni kan få se hur fläskig man är.