Första passet sen journalens start.
Uppvärmning:
10 Minuter på x-trainer.
Kändes sådär idag. Har inte världens kondis men var nästan löjligt va tungt det gick (Vill inte köra för mycket cardio för att jag ständigt försöker gå upp i vikt.)
Axelpress (Hantlar, skriver vikt för EN hantel):
17.5kg x 5 x 4
15kg x 5 x 1
Kändes bra idag. Har precis gått upp till 17.5 hantlarna och första 3 setten hade jag ett jävla driv!
"V-Bar Pulldown" (Antar att detta heter "lats-drag"??)
30kg x 5 x 5
För det första är jag jävligt osäker på att den vikten stämmer. Det står 65 i den vikten jag sätter sprinten, och antar att detta är Lbs ?
Kändes grymt stark i denna övingen idag. Fick skrika ut rejält också, skönt som fan!
Triceps Pushdown
20.5kg x 5 x 5
Även här osäker på att vikten stämmer. Antar att dessa vikter väger ungefär 2.5kg stycket och jag kör in sprinten på nionde vikten.
Kändes slut i triceps från första övningen. Tekniken var antagligen helt hemsk. Kändes inte alls bra helt enkelt
Skuldror (Vet inte vad denna heter. Får lägga upp bilder/film så får ni hjälpa mig med namnet!)
5kg x 5 x 5
Kändes bra. Kommer höja inom en snar framtid, även om sista två setten är rätt tunga som det är!
Hyperextensions
50kg x 10-20 x 3
Lätt en av mina favoritövningar. Känner direkt hur det bränner. Hur gött som helst!
Bör tilläggas att jag idag tränade på gymmet där jag bor, vilket är ett väldigt litet gym. Större delen av gymmet tas upp av budgetmaskiner. Enda "lösa" vikterna vi har är hantlar mellan 1kg - 40kg med 2.5kg mellan varje hantel. Och bara EN bänk!
Ligger ett gym en bit bort som funkar på samma kort dock, försöker åka dit så ofta vi kan.
Blev inga bilder idag, men ska försöka fixa det också, så ni får se hur liten jag är nu!
TIps tas gärna emot, all kritik är bra kritik. Har ni tips om att öka i vikt också är det kanon, känsns om att jag kan äta hur mycket skit som helst utan att nåt händer!