Torkad frukt är kalorimässigt jämförbart med vilket sockergodis som helst men innehåller ju fibrer och lite mikronutrienter. Energiinnehållet får du räkna på själv. Du har ju en hel sticky full med databaser.
Torkade dadlar har 299kcal per 100 gram så rent kalorimässigt är det inte väldigt stort skillnad, själv äter jag nog hellre lite mindre godis istället för dadlar men kör på de som funkar för dig, gillar du dadlar så smaska på
Torkade dadlar har 299kcal per 100 gram så rent kalorimässigt är det inte väldigt stort skillnad, själv äter jag nog hellre lite mindre godis istället för dadlar men kör på de som funkar för dig, gillar du dadlar så smaska på
Dadlar som är så goda! Jag brukar köpa dadlar istället för godis till film etc ;P
Tänkte TS använda dadlar som extra energi för o hamna på överskott? Jag hade försökt äta mer mat bara, även om det säkert inte är allt för stor skillnad i slutändan.
Var det bara lite kuriosa eller menar du att det skulle vara positivt eller negativt?
Han undrade om det var bättre att slänga i sig en massa dadlar istället för godis. Tänker man på de faktorerna så är väl dadlar att föredra enligt mig.
Det är positivt att byta ut enummer mot mikronutrienter. studie på det? behövs inte den kloke förstår ändå
Hej! E 300 är C-vitamin.
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.