Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-02, 11:18   #1
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Återhämtning efter cykling - effekt av kolhydrat- och proteindrycker

Citat:
The effects of different carbohydrate-protein (CHO + Pro) beverages were compared during recovery from cycling exercise. Twelve male cyclists (VO(2peak): 65 ± 7 mL/kg/min) completed ~1 h of high-intensity intervals (EX1). Immediately and 120 min following EX1, subjects consumed one of three calorically-similar beverages (285-300 kcal) in a cross-over design: carbohydrate-only (CHO; 75 g per beverage), high-carbohydrate/low-protein (HCLP; 45 g CHO, 25 g Pro, 0.5 g fat), or low-carbohydrate/high-protein (LCHP; 8 g CHO, 55 g Pro, 4 g fat). After 4 h of recovery, subjects performed subsequent exercise (EX2; 20 min at 70% VO(2peak) + 20 km time-trial). Beverages were also consumed following EX2. Blood glucose levels (30 min after beverage ingestion) differed across all treatments (CHO > HCLP > LCHP; p < 0.05), and serum insulin was higher following CHO and HCLP ingestion versus LCHP. Peak quadriceps force, serum creatine kinase, muscle soreness, and fatigue/energy ratings measured pre- and post-exercise were not different between treatments. EX2 performance was not significantly different between CHO (48.5 ± 1.5 min), HCLP (48.8 ± 2.1 min) and LCHP (50.3 ± 2.7 min). Beverages containing similar caloric content but different proportions of carbohydrate/protein provided similar effects on muscle recovery and subsequent exercise performance in well-trained cyclists.
Nutrients. 2012 Jul;4(7):568-84. Recovery from cycling exercise: effects of carbohydrate and protein beverages.

http://www.mdpi.com/2072-6643/4/7/568/htm

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 14:02   #2
maqan
Registered User

Reg.datum: Nov 2005
Du levererar verkligen idag!

Kan det vara så att det första passet inte tömde musklerna på glykogen och att det sedan räckte med den mängd som tillfördes i respektive dryck för att även kunna prestera under det andra passet? Eller tänker man att det finns en annan påverkan än glykogen.
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.