Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-15, 22:22   #1
silvernatt
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
EAA, vassle och krea alkalyn

Hej, hade tänkt att beställa hem EAA som jag kommer att kombinera med krea-alkalyn och vassle.
Undrar bara om något av kosttilskotten kommer att få en reducerad effekt om jag använder mig utav alla tre.

Låt oss säga att kosten ser ut så här under en träningsdag på gymmet.

Före träning
4 kapslar krea-alkalyn, 10g EAA

Efter Träning
10g EAA

Frukost
250g kvarg, 30g vassle

Lunch
Normal måltid t.ex kyckling och pasta

Mellanmål
Vassle om det behövs mer protein för
att nå det dagliga intaget.

Middag
Ännu en normal måltid.

Är lite halvt osäker på när jag skall använda mig utav de olika tillskotten men jag laddar upp med krea alkalyn samt EAA för träning och EAA efter träning och sedan använder vassle som mellanmål de dagarna jag känner att jag inte klarar att nå upp till 2,5g prot/kg.

Dessa två produkter hade jag tänkt att beställa hem kolozzeums egna EAA och Whey 80.
http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosy...eaa-500gr.html
silvernatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 23:32   #2
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Ser bra ut. Kreatinet kanske efter träningen men det spelar egentligen ingen roll. Kreatin har ingen akut effekt.
Gammal 2012-07-16, 10:40   #3
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Varför kre-alakyln? Tycker du att det är smidigt med kapslar och värt de extra pengarna?

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 10:43   #4
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Litet input från Ola Wallengren gällande kre-alakyl vs. kreatinmonohydrat: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...48&postcount=9

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2012-07-16, 11:13   #5
Bjern
Registered User

Bjerns avatar

Reg.datum: Apr 2011
Satsa på hederligt Creatine-monohydrate istället, finns också i kapslar om du letar. Det du vill ha 5g kreatin per dag i underhåll, 20g per dag dom 5 första dagarna för uppladdnings-skull.
Gammal 2012-07-16, 12:00   #6
silvernatt
Registered User

Anledningen för krea alkalyn var väll mest för att slippa de extra kilogrammen vatten och som det nämndes åvan smidigheten.

Hoppas att jag inte är helt ute och cyklar om jag väljer att köra på det.
Gammal 2012-07-16, 13:14   #7
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av silvernatt Visa inlägg
Anledningen för krea alkalyn var väll mest för att slippa de extra kilogrammen vatten och som det nämndes åvan smidigheten.

Hoppas att jag inte är helt ute och cyklar om jag väljer att köra på det.
Lagrar du inte in vatten lagrar du inte in kreatin och då får du ingen effekt av kreatinet heller såklart.

Det finns ingenting som tyder på att någon kreatinformula är bättre än monohydrat.

Sysslar du med uthållighetsidrott och behöver en lätt kropp? Annars är ju vätskeretentionen inget problem. Merparten av vätskan sitter inne i musklerna och skapar helt enkelt ett bättre tryck.

Citat:
Gammal 2012-07-16, 16:43   #8
silvernatt
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Lagrar du inte in vatten lagrar du inte in kreatin och då får du ingen effekt av kreatinet heller såklart.

Det finns ingenting som tyder på att någon kreatinformula är bättre än monohydrat.

Sysslar du med uthållighetsidrott och behöver en lätt kropp? Annars är ju vätskeretentionen inget problem. Merparten av vätskan sitter inne i musklerna och skapar helt enkelt ett bättre tryck.
Nej, någon sådan sport håller jag inte på med. Jag gillar bara att ha koll på vikten, den "riktiga" vikten utan tillskots vätska som igentligen inte betyder någonting, faktumet är att jag är lite halv nervös efter att ha läst mycket om att man ser lite "vattnig" ut av det. Vet inte riktigt hur jag skall tolka vattnig, kraftigare? mulligare?

Har dessutom blivit erbjuden en burk krea alkialyn, 120kapslar gratis.
Gammal 2012-07-16, 16:46   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Vätska i muskulaturen är "riktig" vikt, och man ser bättre ut av det, inte sämre.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 17:19   #10
silvernatt
Registered User

Så det finns igentligen ingen större fördel, eller till och med någon fördel alls med att välja krea alkalyn istället? Förutom att man "slipper" uppladningsfasen.

Känns dumt att tacka nej till gratis krea alkalyn, kan väll nästan testa produkten först.
Gammal 2012-07-16, 18:36   #11
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Nej, någon sådan sport håller jag inte på med. Jag gillar bara att ha koll på vikten, den "riktiga" vikten utan tillskots vätska som igentligen inte betyder någonting, faktumet är att jag är lite halv nervös efter att ha läst mycket om att man ser lite "vattnig" ut av det. Vet inte riktigt hur jag skall tolka vattnig, kraftigare? mulligare?

Har dessutom blivit erbjuden en burk krea alkialyn, 120kapslar gratis.
Nu kanske det här börjar bli uttjatat och jag tycker att det är lite småghey att ta sig själv som exempel, men här nedan har du mig kreatinladdad: 10 g kreatinmonohydrat dagligen under dietens 17 veckor + 2 inladdningsveckor före start.

Vattnig?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=792

Citat:
Gammal 2012-07-16, 18:39   #12
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Så det finns igentligen ingen större fördel, eller till och med någon fördel alls med att välja krea alkalyn istället? Förutom att man "slipper" uppladningsfasen.

Känns dumt att tacka nej till gratis krea alkalyn, kan väll nästan testa produkten först.
Ta du ditt gratiskreatin men eftersom det bara är typ hälften av kre-alkalyn-molekylen är riktigt kreatin måste du få dig i 10 g kre-alkayln för att få i dig dina 5 g kreatin (vilket är den rekommenderade dosen om man har normalmycket muskelmassa).

Citat:
Gammal 2012-07-16, 18:47   #13
silvernatt
Registered User

4 Kapslar krea alkalyn a la 1500mg monohydrat blir alltså 6g.
Känns det inte dumt att gå mycket längre än så över den rekomenderade dosen på 2-3 kapslar?

Sitter just nu här och överväger om jag skall trycka in
http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin...rat-500gr.html i varukorgen tillsammans med kolozzeums EAA och pure whey :s
Gammal 2012-07-16, 19:11   #14
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
4 Kapslar krea alkalyn a la 1500mg monohydrat blir alltså 6g.
Känns det inte dumt att gå mycket längre än så över den rekomenderade dosen på 2-3 kapslar?

Sitter just nu här och överväger om jag skall trycka in
http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin...rat-500gr.html i varukorgen tillsammans med kolozzeums EAA och pure whey :s
Det tycker jag absolut. Så kan du komplettera upp kre-alalynet med en bra mängd monohydrat tills dina gratiskapslar är slut.

Citat:
Gammal 2012-07-16, 19:29   #15
silvernatt
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Det tycker jag absolut. Så kan du komplettera upp kre-alalynet med en bra mängd monohydrat tills dina gratiskapslar är slut.
Kan det bli något negativ effekt om jag använder mig utav båda för att komma upp i 5g "riktig" kreatin?
4 kapslar krea alkalyn dvs 6g (3g monohydrat)+2g från kolozzeums kreatin. Blir väll nästan lite småkrångligt

Kanske känns lättast om jag kör utan krea alkalyn under uppladdningsfasen för att sedan köra på det förstnämnda?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.