Hejsan ! Vill börja med att tacka för ett bra forum där man kan få riktigt bra hjälp här i Sverige.

.
Nu till mitt "problem". Jag är en kille på 21 år, 193 cm lång och väger idag runt 87 kg. När jag började min deff detta året vägde jag 91 kg och detta var någon gång i början av Februari. I början av deffen körde jag en LCHF diet som bestod av det vanliga i en LCHF (kvarg, ägg, keso, nötter, fågel, fisk, avokado, majonäs etc..) men tyckte inte att det hände så mycket på fettet.( Det är värt att tillägga att jag alltid är noga med proteinet under deff och ligger aldrig under 2g/kg av min vikt pga att jag gymar 5 dagar i veckan). Så jag kände att jag kanske skulle behöva skynda på lite med en annan diet som jag kört nu de senaste två vårarna (2010 och 2011) nämligen en LCHF diet som kallas för "Jordnötssmördieten" finns att läsa här för den som är intresserad:
http://fitnessguru.se/949-jordnotssmorsdieten-utforande
Lite kort om den är att ditt proteinintag består av proteindrinkar/magert kött och ditt fettintag består av naturligt jordnötssmör utan tillsatser. Kolhydratsintaget är mestadels fibrer från jordnötssmöret och hålls på en väldigt låg nivå. Tanken är att man ska fylla på med kolhydrater till musklerna om man gymat intensivt en gång i veckan under en 24-timmars period.
Den här dieten har jag kört på sedan en vecka in på April (är inne på min 5e eller 6e vecka nu, har inte så stor koll) och även att jag skött den till 100% utan att fuska, utan att överäta på helgerna när jag laddar kolhydrater, gymat 5 gånger i veckan, varit ute o gått powerwalks på minst 60 minuter om dagen - så verkar det inte hända något på min fettförbränning!
Jag räknade ut att en vanlig dag så snittar jag 1700-2000 kalorier som max och det borde enligt mig vara ett perfekt underskott för att låta kroppen bränna fett utan att ta skada eller tappa muskler? (Jag hamnar någonstans på 3500 kalorier en dag då jag gymar och kör PW enligt uträkningen här på Kolozzeum)
Till detta har jag även som kosttillskott:
Multivitamin-kapslar som även innehåller omega-3
CLA
Kalcium Pyruvat
Ripped Fuel (fettförbrännare)
Whey-80 proteinpulver (inte det bästa jag vet, men bra för min ekonomi samt ser inte för dumt ut på innehållsförteckningen)
Och vågen och måtten står mer eller mindre stilla. Nu börjar jag undra ifall det är något fel jag gör, ifall det är dieten som inte funkar (även att den har fått så mycket positiva kommentarer och teoretiskt borde fungera), ifall det är något med min kropp som gör det svårt att förbränna fett?
Jag har aldrig haft synliga magrutor och detta har varit min dröm ända sedan jag började gymnasiet 2007. Det har verkligen varit en tuff resa att lära sig känna sin kropp och jag har spenderat mer tid åt att försöka deffa ner mig än att bulka. Jag har alltid viljat ha magrutor till sommaren men aldrig lyckats, liksom snubblat på mållinjen varje år för att det där sista fettet verkar vara omöjligt att få bort!
Nu undrar jag; Ska jag hoppa över på någon annan sorts diet - kanske vanlig LCHF? Ska jag ändra mitt schema med att jag gymar 50 min/5 dagar i veckan samt 60 minuter PW varje dag? Är det något fel på mina kosttillskott?
Jag har mycket som snurrar i skallen nu och jag blir mer och mer frustrerad att jag inser att jag inte kommer nå mitt mål när det nu bara är endast 4 veckor kvar tills midsommar.
Jag tar åt mig all kritik så var inte rädda att ösa på, jag gör vad som helst för att uppnå mina mål och jag inser att jag kan gjort fel även om jag själv trott att jag gjort rätt för mig. Jag vet att vi alla är olika men det ska inte vara fysiskt omöjligt för någon att få fram en tillräckligt låg fettprocent oavsett dina genetiska förutsättningar?!
Jag kan ha missat något också så fråga gärna om det är några oklarheter.
Jag avslutar med att ladda upp en bild som jag tog i början av deffen och en bild som jag tog ikväll. Båda är tagna efter ett gympass vid ungefär samma tidpunkt och i samma avslappnade position.
Februari
Maj
MVH Johan!