Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-03, 21:27   #1
SannaK
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
smal med underhudsfett

jag blir så orolig att jag gör "fel".
idag spinnade jag på gymmet, tittade mig i spegeln (från sidan) då är jag verkligen väldigt smal. framifrån så SER jag inte lika smal ut, eller ja, jag har kraftigare lår och rumpa till min övriga kropp, bör nämnas: alltså inte kraftiga men större proportion till resten av kroppen.
jag är 1.72 och väger 63.

många tjejer som väger ca 15 kg mindre än längden tycker jag är jättefina, alltså ska jag väga ca 57kg.

Men om man tittar på mig från sidan så ser jag så smal ut redan, jag vill inte försvinna. tänk om jag deffar för inget? alltså att jag inte har så mycket muskler som jag tror finns där. för även om jag är smal så har jag mycket underhudsfett (kring rumpa och lår främst, buu). jag vill inte vara smal och degig. jag hoppas verkligen att om jag går ner till 57 att jag har endel muskler där.

ska jag fortsätta såhär till min drömvikt och se vad jag tycker? och sedan beroende på så kan jag BYGGA mer?
det känns lite dumt och bygga nu när jag inte har min drömvikt än,
eftersom jag har endel underhudsfett att ta av. och blir jag av med mer fett så kommer det vara bättre att bygga, lite mer från scratch.
SannaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 21:31   #2
312
313,314,315,316,317......

312s avatar

Så är det för mig med. Riktigt smal midja fån sidan, men framifrån? Fifan. Fortsätt mot din drömvikt och kolla hur det ser ut påvägen.
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
312 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 21:33   #3
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Du skulle ju även kunna prova att ligga stabil på den vikt du har nu (d.v.s inte tänka så mycket på att du tycker att du borde väga mindre) och satsa på träningen. På den nivå där jag skattar att du befinner dig, så kan det göra en hel del med utseendet.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 21:37   #4
SannaK
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av 312 Visa inlägg
Så är det för mig med. Riktigt smal midja fån sidan, men framifrån? Fifan. Fortsätt mot din drömvikt och kolla hur det ser ut påvägen.
är du också tjej? alltså jag jämförde mig med alla som var där nästan, och jag såg smalast ut.
ja, jag tror ändå det blir bäst att göra så. för om 2 månader ca har jag nått drömvikten, alltså april/maj och ser det för smalt ut, så kan jag bara bygga lite till, till sommaren d känns riskfyllt att inte gå ner mer och fortsätta bygga.
Gammal 2012-03-03, 21:43   #5
SannaK
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Du skulle ju även kunna prova att ligga stabil på den vikt du har nu (d.v.s inte tänka så mycket på att du tycker att du borde väga mindre) och satsa på träningen. På den nivå där jag skattar att du befinner dig, så kan det göra en hel del med utseendet.
men d känns som att mina ben/rump muskler måste bli rätt så stora för att "gå igenom" dem o se fasta ut, eftersom jag har mer underhudsfett där.
dessutom har jag redan "booty" så de kommer bli FÖR mkt av den saken, om jag lägger till en massa muskler där. om jag står rakt upp "enligt reglerna" så ser rumpan nästan spetsig ut ibland, haha!
jag försöker alltså bli av med låren/rumpan.

funderade på att vara viktstabil men vågar nog inte än, men tänker definitivt utvärdera under viktnedgången så jag vet när det är dags att vara viktstabil (och då kanske bygga lite till, om jag vill o d behövs)
Gammal 2012-03-03, 21:44   #6
SannaK
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av 312 Visa inlägg
du var "man" haha, sorry
Gammal 2012-03-03, 22:00   #7
SannaK
Registered User

man kan nog säga att jag vill vara mer slank med lite muskler
Än mindre slank med mer muskler.

det här är min DRÖMkropp:
http://weheartit.com/entry/23462797
FAST TIGHT FAST TIGHT!
inget steg under, inget steg över!

inga Synliga muskler, inte benig! men muskler har hon ju annars skulle hon inte vara så fast!
Gammal 2012-03-03, 22:02   #8
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Det där är ju inte tight någonstans. Däremot väldigt, väldigt smalt. För smalt för att det skall vara riktigt hälsosamt om man inte tillhör den undantagsprocent som är född sådan.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 22:02   #9
wcanka
Banned User

Reg.datum: Feb 2012
Hur ser du ut i dagsläget då?
wcanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 22:09   #10
SannaK
Registered User

Citat:
Det där är ju inte tight någonstans. Däremot väldigt, väldigt smalt. För smalt för att det skall vara riktigt hälsosamt om man inte tillhör den undantagsprocent som är född sådan.
inte är hon dallrig/smalfet iaf
skulle man nypa henne så skulle det INTE vara fett!
man ser ju inga ben heller, så inte benig, bara helt perfekt!!
Gammal 2012-03-03, 22:09   #11
wcanka
Banned User

Citat:
Hon var galet snygg iaf
Gammal 2012-03-03, 22:13   #12
SannaK
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av wcanka Visa inlägg
Hur ser du ut i dagsläget då?
hm, haha, hur ska man förklara sin kropp...?
smal men större lår o rumpa till resten av kroppen, men inte mycket, men som en tjej ser ut på det sättet, har endel underhudsfett på lår o rumpa framförallt, eftersom jag är väldigt lite fett på ovankroppen så ser iaf armarna rätt fasta ut, då jag har byggt muskler, men ide ser inte så fast ut som jag vill än.

man kan ju se bulllig ut utan att vara stor, o d gillar jag inte.
Gammal 2012-03-03, 22:14   #13
wcanka
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av SannaK Visa inlägg
hm, haha, hur ska man förklara sin kropp...?
smal men större lår o rumpa till resten av kroppen, men inte mycket, men som en tjej ser ut på det sättet, har endel underhudsfett på lår o rumpa framförallt, eftersom jag är väldigt lite fett på ovankroppen så ser iaf armarna rätt fasta ut, då jag har byggt muskler, men ide ser inte så fast ut som jag vill än.

man kan ju se bulllig ut utan att vara stor, o d gillar jag inte.
Tänker vara sådär alfa som jag är!
lÄGG UPP BILD!
Gammal 2012-03-03, 22:15   #14
SannaK
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av wcanka Visa inlägg
Hon var galet snygg iaf
galet är ordet!

JA, där ser du ju! om du tycker hon är galet snygg så måste ju de inkludera hennes kropp och den är HET!
Gammal 2012-03-03, 22:17   #15
wcanka
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av SannaK Visa inlägg
galet är ordet!

JA, där ser du ju! om du tycker hon är galet snygg så måste ju de inkludera hennes kropp och den är HET!
Hennes kropp var asbra sen en pushup-bh på det

Men släng upp en bild på din kropp nu

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:09.