2011-12-09, 10:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Om man får akne av mjölk/ost, samt större mängder vassle ...
... finns det någon annan mejeriprodukt som man kan tänkas testa som proteinkälla, eller är det 100% lönlöst då alla kommer ge samma tråkiga effekt?
Tänker på yoghurt, fil, kvarg, och vad mer man nu kan tänka sig som är lätt att äta och inte dubbelt så dyrt som ägg.
Börjar bli jäkligt trött på alla ägg som ska in i munnen varje dag
Lite jobbigt att testa om det är helt pointless - gå med stora bölder i ansiktet några veckor, som sedan blir fula ärr som sitter någon månad extra
|
|
|
2011-12-09, 10:11
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Gå till läkaren och få roaccutan då?
|
|
|
2011-12-09, 10:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av svag74
... finns det någon annan mejeriprodukt som man kan tänkas testa som proteinkälla, eller är det 100% lönlöst då alla kommer ge samma tråkiga effekt?
Tänker på yoghurt, fil, kvarg, och vad mer man nu kan tänka sig som är lätt att äta och inte dubbelt så dyrt som ägg.
Börjar bli jäkligt trött på alla ägg som ska in i munnen varje dag
Lite jobbigt att testa om det är helt pointless - gå med stora bölder i ansiktet några veckor, som sedan blir fula ärr som sitter någon månad extra 
|
Får du samma besvär av laktosfria alternativ?
|
|
|
2011-12-09, 10:32
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Nöt/fläskkött och kyckling är billigt.
|
|
|
2011-12-09, 10:41
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Precis, det finns ju massor av andra proteinkällor, som dessutom är magrare. Kycklingfilé äger.
|
|
2011-12-09, 11:01
|
|
Registered User
|
Ej testat laktosfritt, då jag har för mig jag läst flera ggr här inne att det inte alls påverkar.
Jo en del kött är nästan lika prisvärt som billiga L-ägg, men inte så lättätet att tugga 150g kött till frukost, plus all övrig kaloriutfyllnad som fett i olika former osv. Poängen var att hitta något som är lättare att få ner än äggen.
Men någon kanske vet hur det fungerar med akne'n, om det är totalt lönlöst att experimentera med fil, yoghurt, kvarg, laktosfritt osv?
|
|
|
2011-12-09, 11:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Du kan ju köpa proteinpulver med andra källor än mjölk. Tyvärr är det inte alltid så billigt.
|
|
|
2011-12-09, 11:23
|
|
Dr Fitness
Reg.datum: Nov 2010
|
Stekta ägg med johnny's söt starka senap är ju hur lätt som helst att få i sig! Jag trycker med glädje i mig ~300 g stekt ägg varje morgon, men skulle aldrig få i det utan just den senapen. Så ett tips kan ju vara att äta äggen på ett vis du uppskattar.
Annars är jag rätt säker på att det är själva mjölkproteinerna som framkallar acnen genom insulinpåslaget, så det lär inte gå att hitta någon bättre mjölkprodukt om du vill ha det som proteinkälla.
|
|
|
2011-12-09, 11:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av entropy
Annars är jag rätt säker på att det är själva mjölkproteinerna som framkallar acnen genom insulinpåslaget, så det lär inte gå att hitta någon bättre mjölkprodukt om du vill ha det som proteinkälla.
|
Mmm kan hända är det så
|
|
|
2011-12-09, 13:16
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Du behöver ju inte ha en särskilt proteinrik frukost heller, utan kan kompensera över dagen. Lite mackor med skinka t.ex.
|
|
2011-12-09, 13:31
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Gå till läkaren och få roaccutan då?
|
Sällsynt dåligt förslag. Kan man kontrollera acne med kosten så är det att föredra före att ta en väldigt allvarlig medicin.
|
|
|
2011-12-15, 09:23
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Sällsynt dåligt förslag. Kan man kontrollera acne med kosten så är det att föredra före att ta en väldigt allvarlig medicin.
|
+1000
Har själv tagit roaccutan och ångrar det av flera skäl. Inser i efterhand att man kunde åtminstone prövat en vettig kost. Men är man korkad ungkarl får man väl skylla sig själv :P
|
C4L
|
|
|
2011-12-15, 09:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
+1000
Har själv tagit roaccutan och ångrar det av flera skäl. Inser i efterhand att man kunde åtminstone prövat en vettig kost. Men är man korkad ungkarl får man väl skylla sig själv :P
|
Nej jag har absolut inga sådana planer.
Är -74 så är knappast någon korkad ung karl heller ... ungkarl däremot
|
|
|
2011-12-15, 10:51
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av svag74
Nej jag har absolut inga sådana planer.
Är -74 så är knappast någon korkad ung karl heller ... ungkarl däremot 
|
Ser att du stärker upp en obalans mellan höger och vänster hand. Så jag misstänkte nästan att du var ungkarl :P
|
C4L
|
|
|
2011-12-15, 10:58
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Ser att du stärker upp en obalans mellan höger och vänster hand. Så jag misstänkte nästan att du var ungkarl :P
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.
|

|