Mitt gymschema, kom med feedback!
Hej!
Är ny här på Kolozzeum och behöver lite hjälp - helst från dem som faktiskt vet vad dem pratar om - med mitt gym schema.
Jag vill bygg mer synliga muskler och mer volym. Vill bli allmänt "fit" och gärna gå upp 2-4kg muskler. Tänk er Brad Pit i fightclub fast 5% mer BF och 10-15% mer muskler.
Kom gärna med tips och konstruktiv kritik.
Ålder: 21
Längd: 185
Vikt: 69
Efter genomförd värnplikt och regelbunden träning i form utav MMA skulle jag nog hävda att jag är i hyffsat god form.
Kort om min nuvarande prestanda:
Armhävningar: ca70st
Chins: 10st
Dips: 20st
Knäböj: 80kg*10
Marklyft: 70kg*10
Bänkpress: 50kg*10
Nu till mitt gym schema!
Övningarna utförs i invärtes ordning.
Måndag (Fokus på Bröst)
Lutande hantelpress: 4*10
Superset – Hantelpress 5*10 / hantelflyes 5*10
Armhävningar 2*fail
Stående skivstångspress 3*10
Upprätt rodd 3*10
Framåtlutande (Flyes) hantellyft åt sidan 3*10
Ibland kör jag dessa 3 övningar i ett Powerset 3*8-8-8
Tricepspress i cablecrosser 3*10-15
Skullcrusher 2*8-10
Dips 2*fail
Mage
Varierar magövningarna väldigt mycket och har inga strukturerade övningar för just mage. Kör lite olika övningar tills jag är riktigt trött och ibland medverkar jag på vissa gruppträningar. Känns inte relevanta att skriva ut alla övningar etc.
Tisdag (Fokus på Rygg):
Marklyft 5*8 (Kör Shrungs samtidigt)
Good mornings eller Kettlebell swing 2*15-20
Dropset - Latsdrag 5*10(8)
Dropset - Hantelrodd 3*10(8)
Biscepscurl 3*10
Hammercurl 2*10
Onsdag (Fokus på Ben)
Knäböj 5*8
Benpress maskin 3*10
Utfall med skivstång 3*10 á ben
Vadpress maskin 3*fail
Torsdag: Vila
Fredag: Fokus -Bröst
Lördag: Fokus -Rygg
Söndag: Vila
Som ni ser så kör jag endast ett benpass i veckan. Oftast så tränar jag även söndagar(mest för att jag är rastlös), då i form utav utomhus löpning eller MMA.
Så, vad tycker ni? Kommer detta schema få mig att nå mitt mål? Kom gärna med alla möjliga tips, trix och konstruktiv kritik.
Att jag måste variera mina övningar efter ett par veckor är jag fullt medveten om, då kommer jag att byta ut alla övningarna mot motsvarande övningar.
Tack på förhand!
|