Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-31, 09:02   #1
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Hur var året som gick?

Hur var då ditt år sett ur ett monetärt, känslomässigt, och fysiskt perspektiv?

Skriv så mycket, eller lite, ni vill.

Själv var första halvan av 2011 riktigt bra, nästan sanslöst bra. Semestern hemma i Sverige över jul och nyår var nog en av de bästa kortperioderna i mitt liv, med kompisar som var med överallt, osv. Fick arbetsvisum i April och kämpade på med det under året. Surrade med en ursöt tjej från hemtrakterna och hade riktigt bra kontakt med henne under hela tiden.

Andra halvan var som att vända på ett mynt:

- Sökte jobb, men lyckades inte få något, förutom praktisering hos en av mina mentorer.

- Måste hålla hårt i varenda krona och bävar inför varje gång räkningarna ska betalas.

- Skickar auditions på löpande band, men ingen respons någonstans.

- Det visade sig att tjejens intresse hade dalat under andra halvåret, medan mitt hållit sig likvärdigt. Kommer hem och vi pratar om att träffas då hon släpper bomben att hon bara hinner ses en dag, för hon vill gärna umgås med sin pojkvän (som aldrig nämnts innan). Spenderar resten av tiden med att gå omkring i en dimma.

- Semestern hemma är raka motsatsen från förra året. Alla kompisar gör något annat, ingen verkar vilja fira med det traditionella gänget utan folk splittras ut till andra nyårsfester. Familjen kör på samma svängningar mellan gott och dåligt humör, osv.

Ja ni, sammanfattat så hade 2011 höga toppar men avgrundsdjupa dalar.

Hur var ditt år?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 09:05   #2
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Året har gått riktigt fort, har inte hänt så mycket revolutionerande förutom att min dotter fyllde 1 år. Har haft en del påfrestningar på förhållandet som hör småbarnslivet till antar jag.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 09:09   #3
Jockefoten
Registered User

Jockefotens avatar

Reg.datum: Dec 2008
Mycket ångest av jobbet.
Träningen började bra men sen november har jag haft: Hjärnskakning, maginfluensa, matförgiftning, halsfluss, feber och sjukt mycket att göra på jobbet (fick jobba julafton).
Relationsmässigt ganska torrt.
Absolut bästa med året är att jag köpt en lägenhet som än så länge tyder på en bra affär.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 09:11   #4
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Monetärt har det varit en enorm uppsving följt av en en dyr flytt till Göteborg för två år till av CSN. Längtar efter en riktig lön
Känslomässigt grymt bra. Har ju blivit sambo.
Fysiskt har det varit fullständigt patetiskt. Har omvandlat de få muskler jag hade till fett, och tappat allt vad styrka och kondition heter.

Löfte inför 2012: Börja träna, spara pengar, plugga mer.
Gammal 2011-12-31, 09:31   #5
Barstar
Registered User

Barstars avatar

Reg.datum: May 2011
Monetärt: nytt jobb som ger 100k mer om året, så bra.

Fysiskt: kommer inte igång med träningen och skäms över min smalfethet.

Känslomässigt: lika likgiltigt inställd till det mesta som vanligt. Måste hitta något att lägga energi på.

Mål för 2012: sluta röka, träna, hitta en hobby. (förslag mottages gärna)

Så blev jag ju medlem på kolo!
Gammal 2011-12-31, 09:34   #6
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
2011 måste ha varit det konstigaste året i mitt liv. Mycket upp och ner, och nu i årets slutskede några rejäla uppsving. Jag har stora förhoppningar på 2012.
Gammal 2011-12-31, 09:38   #7
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Monetärt: Bra. Om man bortser från minskade tillgångar tillföljd av börsraset. Jobb på sommaren gör att jag har mer än tillräckligt för att klara mig.

Fysiskt: Nej. Jag har haft ambitioner då och då, men som vanligt så har det runnit ut i sanden. Mitt trasiga knä har spökat en hel del, även om det ordnat till sig lite under årets sista månader.

Känslomässigt: -
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 10:09   #8
hallar
M.D.

Reg.datum: May 2002
Har varit ett bra år, tog läkarexamen i början på året. Måste nog säga att det är det bästa året i mitt Liv. Har nu en mycket bra ekonomi, en riktigt behaglig och intressant tillvaro. Visst jag jobbar 146% + forskning, men det är roligt.

Har fått insikter om mig själv som har varit mycket viktiga för mig.

Nu flyttat till en Stad där jag om ca ett år kommer börja jobba så då behöver jag inte pendla heller, livet kommer onekligen bara bli bättre och bättre är min prognos. Tror att 2012 blir ännu bättre än 2011.
hallar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 10:58   #9
jaosef
Registered User

jaosefs avatar

Reg.datum: May 2008
Bästa året hittills i mitt 20-åriga liv.
Träningen både upp och ner, först 6 månader sjukdom, men nu går det bra att komma tillbaka.
Har genomfört största delen av mina universitetsstudier under året vilket har gått över förväntan med tanke på svårighetsgraden på studierna.
Börjat trivas riktigt bra med att bo själv i Uppsala.
Inte mycket negativt att säga just nu!
skog, smuts & träning

-
jaosef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 11:28   #10
drakfelt
Guest

Reg.datum: Jul 2008
Bergochdalbana:

Gjort slut med sambo och flyttat till eget.
Opererat bicepssena, haft gips i 6 veckor och gjort PB i bänk och mark ca 6 månader efter gips.
drakfelt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 11:43   #11
L2310
Registered User

L2310s avatar

Reg.datum: Apr 2011
Grymt bra år på typ alla plan.

Avverkat första året på sjukgymnast-utbildningen, fått massor med grymma nya polare därigenom, trivs som fisken i vattnet på mitt extrajobb, tränar mer än nånsin (åtminstone sista halvan av året), haft en extremt rolig sommar... Kärlekslivet har stått ganska stilla under året men jag har haft mitt roliga ändå :p nu på hösten har det däremot varit endel mys som man får se vad det blir av framöver! Monetärt har det tagit ett kliv upp också då jag hyr ut ett rum i min lägenhet och därmed halverat min hyra (och fördubblat mitt shoppande dock)!
L2310 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 11:48   #12
feyin
Busunge

feyins avatar

Reg.datum: Aug 2008
Mitt bästa år någonsin.

Börjat plugga, träffat nya kompisar, flickvän, egen lägenhet, massageutb, planer för 2012 med alla nya kompisar/flickvän, med i styrelsen för studentföreningen, större och starkare än någonsin, mycket mer politiskt insatt, mer perspektiv på saker

Bara positivt 2011, tack! Nu jävlar ska 2012 bli ännu bättre!!!!

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 11:54   #13
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Det har varit ett väldigt utmanande år.
Har krävt att jag gjort lite av en "man up" och tagit mig an utmaningar som jag tidigare varit för ung och dum för att förstå vikten vid.

Har avverkat fler jobb än jag någonsin gjort tidigare under ett år, och kan titta tillbaka på dem och tycka att jag gjorde rätt beslut.
Jag har skällt ut den sämsta chefen jag någonsin skådat och satt ner foten så hårt att golvet gick sönder. Det var behagligt men kändes otillräckligt.

Har hjälpt många människor i år, det är jag väldigt glad för. Fått väldigt fina tackkort och blivit inspirerad till att fortsätta så.

Sen har jag även haft lite av en "identity crisis" som fortfarande pågår faktiskt,. Inte så att man ligger i primalställning och vrålar "Vem är jag?" men jag har varit tvungen att omdefiniera många av mina planer för framtiden och vilken väg jag ska välja nu.

Det får väl 2012 visa

Senast redigerad av Stoltz den 2011-12-31 klockan 11:55.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 12:00   #14
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Kanske inte det bästa året, men ett väldigt nyttigt år. Började och avslutade en utbildning då jag blev disillusionerad. Lärt mig mycket om mig själv och världen.

Har omgrupperat mina trupper och har goda känningar inför 2012.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 12:11   #15
David Brent
resU deretsigeR

David Brents avatar

Reg.datum: Mar 2009
Kunskapsmässigt har det varit awesome då jag börjat studera på högskola och presterat riktigt bra i allt. I övrigt har det varit lika dåligt som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.