Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-08, 04:23   #1
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Juholts lite mysiga vardagsbedrägeri på 160 000kr

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ju...as_6535187.svd

Mycket trevlig partiledare som iaf ber om ursäkt när han åker dit. 160 000kr är ju inget att prata om när det gäller mygel. Mygla till dig sådana pengar från CSN och du kan få straff upp på 6 år. Då är det ändå pengar man måste betala tillbaka. Men mygla till dig 160 000kr från svenska folket så är det lugnt, inge straff för sådant, det är ett victimless crime.

Jag kan förvänta mig sådant här beteende från "högerfolk" (jag är högerfolk) där man visst älskar pengar över allt annat, men det är fan hela jävla tiden en massa vänsterpack som just gör sånt här skit. Nu snackar jag "rikt vänsterpakt" för sitter man i riksdagen så är man rik, iaf sett till inkomst. Men kommer ju vara kul att höra samma snubbe sen säga floskler som att liv är mer värt än pengar. Att 2000kr mindre i månaden för rika skadar inte, etc... Han själv är inte ens i närheten att föregå med gott exempel. Man märker ju verkligen vart de "riktigt pengakåta idioterna" är... I USA har de den kristna högern som folk följer blint, och i Sverige är de "godheten hos socialdemokraterna". Båda sidorna är lika perverterade.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2011-10-08 klockan 04:27.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 04:42   #2
Oljeblixten
Knäböj under vattnet?

Reg.datum: Nov 2010
Oavsett politisk inriktning, skön grej att mygla till sig 160k... Är det bara jag som känner att politiker borde ha en typ "standard snickar-lön" ? så man är säker på att de verkligen vill folkets bästa och inte tjäna pengar på politiken?

Och: japp, jag är på fyllan!
Oljeblixten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 04:57   #3
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Oljeblixten Visa inlägg
Oavsett politisk inriktning, skön grej att mygla till sig 160k... Är det bara jag som känner att politiker borde ha en typ "standard snickar-lön" ? så man är säker på att de verkligen vill folkets bästa och inte tjäna pengar på politiken?

Och: japp, jag är på fyllan!
Jag kan förstå att man vill mygla när man har en lön på 15-25 000kr och bor i Stockholms innerstad och måste betala saker... Men nu har de löner på 56 000kr, hyran betald, resor betalt. Dvs. det mesta som är "dyrt för Svenssons" har de redan fixat, innan de får lön, vilket som sagt är 56 000kr. Det är bara extremt jävla äcklighet som gör att de myglar, rent jävla maktmissbruk.

Hoppas verkligen att det finns en riktigt lag som förbjuder detta, eller något man kan sätta dit fanstyget på. Det är helt jävla orimligt att man ska kunna mygla till sig 160 000kr utan att straffas. Vad skickar det för signaler till "vanliga människor". Mygla till dig 10 000kr och straffas, men mygla till dig 160 000kr så är det lugnt.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
Gammal 2011-10-08, 05:04   #4
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag vill ha tillbaks Göran Pärsson.
Han var så go å gla den gubben!
Perfekt man för att styra landet.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 05:53   #5
Kappman
Registered User

Kappmans avatar

Reg.datum: Aug 2008
Juholt är en mupp. Liksom hans finansvalp, även om han vet lite mer om ekonomi än Juholt och ständigt måste revidera hans uttalanden.

Svårt för muppar att mäta sig med fullblodsproffsen i M. De kanske har insett det och försöker suga ut så mycket som bara är möjligt av det svenska folket så länge det går...
Kappman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 06:10   #6
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Lika barn leka bäst. Hans sambo har ju ägnat sig åt bedrägeri. Han har ju dock storsinnat förlåtit henne. Han är ju dock sosse så han lär väl bli ännu populärare av sitt egna bedrägeri inom sinom tid (precis som Sahlin).
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 06:16   #7
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Det är ju humor att S gick ut med detta i onsdags:

Citat:
Socialdemokraternas nya ekonomiska politik bygger på tydliga moraliska principer om att man ska göra rätt för sig" och "genom samhällskontraktet förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det som lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på skattelagstiftning och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning".
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 06:20   #8
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
En manlig Mona Sahlin? Mindre korkade göromål, värre konsekvenser?

Inte undra på att mitt förtroende för socialdemokraterna har stadigt sjunkit sen Göran Persson avgick.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 06:51   #9
Ungrim
Registered User

Reg.datum: Feb 2006
Men nu bad han ju faktiskt om ursäkt igår, och vad han skall göra för att det inte skall hända igen: "Jag har instalerat farthållare på min bil, och jag går inte mot röd gubbe" Wtf?
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 07:23   #10
Control_61
Bengt

Control_61s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Jag kan inte förklara hur jävla besviken jag blir på honom. Vet inte ens om jag skulle rösta på S i dagens läge, med en hycklare som ledare.
Gammal 2011-10-08, 08:01   #11
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Highlander: samma saga i uk. Där fuskade båda sidor också men oftast var det arbetarpartiet labour. Om juholt fuskar så fuskar flera andra också. Önskar att tidningarna undersöker det här rejält.
Gammal 2011-10-08, 08:09   #12
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Jag kan förvänta mig sådant här beteende från "högerfolk" (jag är högerfolk) där man visst älskar pengar över allt annat,
De må vara att högerfolk älskar pengar men det är inte samma sak som att man vill få dom på ohederligt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Jag kan förstå att man vill mygla när man har en lön på 15-25 000kr och bor i Stockholms innerstad och måste betala saker... Men nu har de löner på 56 000kr, hyran betald, resor betalt.
Han har en lön på 144 00 kr/mån, 56 000 för sin riksdagsplats och resten från partiet för att s ledare alltid ska tjäna lika mycket som statsministern.

Det jag tycker är tråkigt är att det späder på politikerföraktet. Majoriteten av alla politiker vill göra rätt för sig och är extremt noga med att inte göra några fel. Dom är i politiken för att dom vill göra en bättre värld oavsett vilken partipolitik dom tror på. Det är bara olika synsätt och ideologier för att nå ett bättre samhälle. Det är ett fåtal som klantar till det.

Juholts ursäkt är lam. Det är som att han inte har någon moralisk ledstjärna. Delar man på något borde man dela på kostnaderna. Det borde vara så att han spontant söker upp dom som kan regelverket och frågar för det kan ju inte vara rimligt att han får full ersättning när dom är två som bor där. Istället utgår han ifrån att han har rätt till full ersättning. Det är just i denna slutsats som det stora dilemmat ligger för mig. Hur ser hans överväganden ut i andra frågor när dom i det här fallet är så långt ifrån ett för mig normalt synsätt?
Gammal 2011-10-08, 08:17   #13
Alkro
Registered User

Alkros avatar

Reg.datum: May 2011
Även om han inte haft "koll" på reglerna förstår ju vilken idiot som helst att det inte är rimligt att man får sitt boende betalt av staten när man bor i någon annans lägenhet tillsammans med någon.

Juholts moraliska kompass är helt ur funktion.
Alkro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 08:24   #14
begt
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Jag vill ha tillbaks Göran Pärsson.
Han var så go å gla den gubben!
Perfekt man för att styra landet.
Också han en myglare. I vart fall en som älskar att trixa med avdrag/bidrag gällande sitt "torp".
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 08:36   #15
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
De må vara att högerfolk älskar pengar men det är inte samma sak som att man vill få dom på ohederligt sätt.
Det är klart. Men poängen är att på högersidan är det inte fult att tjäna mycket pengar, eller hålla på med "creative accounting" så länge det är lagligt. Jag förväntar mig bara helt enkelt att någon som är "emot pengar" inte ska vara mer pengakåt än någon som erkänner sig vara pengakåt. Det är verkligen hyckleriet som stör mig...

Juholt får nu lika mycket som statsministern, men han började väl fusket innan han blev partiledare, och därmed hade han "bara" 56 000kr per månad?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.