Insåg att en träningsjournal är ett utmärkt sätt att hålla koll på sina utvecklingar, men även för att få lite feedback.
Lite bakgrund:
Det hela började med att efter 6 år med arslet i en datorstol och handen i en chipspåse så tröttnade jag, vart förbannad på mig själv och så vände det på 2minuter. Började läsa runt och insåg snabbt hur mycket BS det står i alla dessa "-metoder" och att räkna kalorier är det som gäller. Sagt och gjort så gick jag från 136kg den första februari till 110kg den första juni, sen låg jag på +/- 2kg under studenten och 2 veckor i New York. Kom hem till Sverige igen den första juli och sedan dess har jag gått från 110kg till 102,4kg.
Planen ser väl ut att jag vill ner runt 95kg och lägga mig på kaloribalans ett tag, sen kanske det blir en ytterst liten bulk under vintern för att sedan deffa lugnt till nästa sommar.
Schemat finslipas för varje dag som går, nya övningar ramlar in och tekniken blir bättre och bättre. Har ju bara tränat sen juni. Kör 4-split med ett och annat extra cardiopass då och då.
Måndag: Bröst, Triceps
Tisdag: Rygg, Axlar
Torsdag: Ben, Mage
Fredag: Biceps, Vader
Stats just nu, 020811.
Ålder: 19år
Vikt: 102,4kg
Längd: 195cm
Marklyft: 120kg
Bänkpress: 80kg
Knäböj: Återkommer
Får återkomma med fler bilder någon dag i veckan, lämnar er med denna så länge.
MVH Viktor