Min katt är 4 månader gammal och gnager på kablarna bakom teven!
När vi hämtade honom var han 8 veckor gammal och världens busfrö. Då gick han väldigt ofta bakom datorn och gnagde på kablarna där, men då skvätte jag vatten på honom vilket gjorde att han lärde sig väldigt tidigt att inte gå dit. Han går fortfarande inte dit.
Han får inte hoppa upp i vissa fönster eftersom han käkar upp blommorna, och han vet precis vilka fönster. Inga problem där.
Däremot måste tvbänken vara otroligt spännande. Jag tror vi har prövat allt för att få bort honom därifrån: sprutat vatten, väst och visat tänderna, dra i nackskinnet, verbal utskällning, en dusch osv.
Inatt satte jag curry (!) runt bänken eftersom han hatar den lukten, men liks förbannat ser jag nu att det är curryspår runt hela bänken.
HDMI-kabeln har säkert 50 små hål i sig plus att det är massa skitiga tassavtryck mot plasman (inte från curryn, dom var där tidigare). Kattjäveln får inte vara där!
Det värsta är att han vet om det och bara hoppar upp när vi inte ser eller är i närheten. Ibland brukar jag slå på hög musik och smyga mig in i vardagsrummet men när han hör golvet knarra så hoppar han ner fort som fan.
Vi brukar busa med honom väldigt mycket och han har väldigt många leksaker.
Hur fan ska han lära sig?