Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-25, 18:52   #1
1684_
Registered User

1684_s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Bodde ni själva när ni fick lägenhet?

Eller hade ni förhållande? "sambo".
Om inte, ni bodde ensamma i eran lägenhet, hur lång tid tog det för er innan ni hittade kärleken? Bara nyfiken.
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 19:04   #2
jaaaaag
Guest

Du uttrycker dig lite som om alla är ute efter att "hitta kärleken" och om man hittar den så blir man automatiskt sambos efter ett tag?

Jag bodde ensam 3 år i min första etta innan jag flyttade ihop med min dåvarande pojkvän. Vi bodde tillsammans i 2 månader sen pallade inte jag mer och han fick flytta ut igen.

Finns få saker som jag värdesätter så högt som att få bo alldeles SJÄLV, bästa som finns!
  Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 19:08   #3
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Nej jag bestäme mig tidigt att inte flytta till en lägenhet ensam pga att det är så förbannat dyrt för ingenting om man nu inte råkar hitta nån billig sunkig lägenhet.Nej jag bygger eget nu så för tjejen flytta hit om hon vill för nån lägenhet blir det ej
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 19:15   #4
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Jag bodde själv och har gjort så mer eller mindre hela tiden i snart 10 år.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 19:19   #5
Matte-
Registered User

Reg.datum: May 2007
Jag bor själv
Matte- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 19:32   #6
1684_
Registered User

1684_s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Okej, jo Linn ungefär så menade jag väl :P Tycker de e gott å bo ensam med, men ensamt då och då. Klart man längtar till ett seriöst förhållande liksom, se hur de e å va "sambo".
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 19:52   #7
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Bodde själv, bor själv och lär göra det ett bra tag till. Hur lång tid det tar innan man "hittar kärleken" har dessvärre inget med boendeformen att göra, har jag märkt.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 20:02   #8
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Bott själv i elva år.

Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 20:09   #9
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Flyttade till egen lgh ensam. Rekommenderar det varmt just när man flyttar hemifrån, så lär man sig sköta sitt eget hem och bli torr bakom öronen riktigt.

Rätt många, kanske främst grabbar men finns säkert gott om tjejer också, som flyttar hemifrån och blir sambo direkt istället och låter sin partner axla en mamma- eller papparoll istället.

Kärleken har kommit/gått genom åren, oberoende lägenhet/boende. Varit sambo en gång och det var kungligt.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 20:12   #10
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Första gången jag flyttade hemifrån flyttade jag och tjejen till en lägenhet. Sen dess har jag antingen varit inneboende själv eller haft andra som inneboende.
Gammal 2011-06-25, 20:34   #11
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Bodde väl själv från direkt efter gymnasiet till jag vet inte.. 26 års ålder? Sen träffade jag Lisa och en vecka efter det bodde vi två där.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 21:45   #12
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Gick från att bo hemma hos föräldrarna till sambo direkt. Asnajs.

Extra asnajs att vi jobbar en del olika tider så man ändå får tid för sig själv. Man får på så sätt allt. Sambomys och billigare boende för det mesta, egentid men ändå billigare boende ibland.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 21:52   #13
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Bodde sambo först. Har bott själv i princip alltid efter en tid i kollektiv efter separationen, så själv sedan 2002. Är en gammal hund nu. Kommer vara svårt att bo ihop med någon när jag är så van att ha det som jag vill.
Gammal 2011-06-25, 22:36   #14
Imni
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Var 19 när jag flyttade hemifrån, ensam till en 2:a. Har bott på tre andra adresser efter den, i två olika länder.

Alltid bott själv och skulle inte vilja rusa in i ett samboäktenskap.
Imni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 23:06   #15
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av j.v Visa inlägg
gick från att bo hemma hos föräldrarna till sambo direkt. Asnajs.

Extra asnajs att vi jobbar en del olika tider så man ändå får tid för sig själv. Man får på så sätt allt. Sambomys och billigare boende för det mesta, egentid men ändå billigare boende ibland.
+1.

Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Du uttrycker dig lite som om alla är ute efter att "hitta kärleken" och om man hittar den så blir man automatiskt sambos efter ett tag?

Jag bodde ensam 3 år i min första etta innan jag flyttade ihop med min dåvarande pojkvän. Vi bodde tillsammans i 2 månader sen pallade inte jag mer och han fick flytta ut igen.

Finns få saker som jag värdesätter så högt som att få bo alldeles SJÄLV, bästa som finns!
Är inte alla ute efter att hitta kärleken då? Att bli sambos är väl det "naturliga" i vuxen ålder, men om man tär på varandra så kanske särbos är ett bättre val.

Men jag håller med dig helt och hållet att egen tid är bland de viktigaste som finns, utan det överlever nog inte förhållandet långsiktigt.

Senast redigerad av Chrillee den 2011-06-25 klockan 23:09.
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:10.