Precis som många andra på Kolozzeum tänkte jag skapa mig en träningsjournal som vem som helst kan titta i för att kanske få inspiration eller tips på hur denne skulle kunna förbättra sin träning. Med detta menar jag inte att jag är ett proffs som alla borde följa, jag menar bara att jag kör min grej efter hur jag tror är bäst för mig.
Min idrottsliga bakgrund handlar enormt mycket om fotboll. Jag spelade fotboll i säkert 10 år, och jag var rätt bra på det. Anledningen till att jag slutade är att jag tappade motivation när ungdomslaget jag spelade i lades ner, helt plötsligt handlade det inte om att ha roligt utan om att vinna. Jag spelade även en kort period hockey, som jag tröttnade på.
Min styrketräningskarriär började för 2-3 år sedan. Jag tränade för att det var roligt och för att jag ville bli större och starkare. Jag drack en proteinshake efter träningen men la inte ner någon energi på kosten.
Nu har jag bestämt mig. Jag ska träna hårdare än någonsin och sköta kosten till 110% för att bli så stor och stark som är möjligt för mig.
Mina mått är följande;
Ålder: 19 år
Längd: 188 cm
Vikt 89 kg
Eftersom att jag inte har maxat i några övningar på över 2 år så är det ingen idé att skriva ner några föråldrade siffror här just nu.
Träningsprogram, bilder och framsteg kommer att skrivas ner här och jag hoppas att du som läser den här journalen kommer att gilla den
"Go hard or go home!"