Hej! Jag har precis startat en deff (för 1 vecka sedan) och det känns riktigt riktigt bra so far.. MEN nyss dök det upp en chans att åka utomlands om 1 ½ vecka och paniken kom.. Jag skulle ju såklart vilja ha fått lite resultat tills dess!
Någon som kan hjälpa mig? *flörtar för fullt*
Jag är tjej, 21 år, 178cm lång och väger 65kg. Jag är proportionerlig och skulle nog säga att jag har ca 3-4 kg fett att få bort. Tidigare har jag legat stadigt på ca 63 kg men då hade jag mer muskler än vad jag har nu.
Jag äter 1200-1300 kalorier om dagen. De dygn jag är uppe längre (ca 5 timmar längre) än normalt äter jag ca 1600 kalorier för att slippa svältkänslor :p
Maten är: ägg, light keso, kvarg, tomatsås, makrill i tomatsås, vit fisk (torsk etc som i stort sett bara är protein), tonfisk, morötter (om jag får ett "low"), blomkål och broccoli. Think that's about it.. (Jag äter inte kött.)
Sen äter jag multivitamin för vegetarianer och B12. För att känna mig mer mätt äter jag psylliumfrön ibland och dricker kaffe och te.
Känner jag ett sug efter fett tar jag 1 msk kokosolja den dagen.
Träning:
Måndag - Löpband i intervaller (gång i uppförsbacke samt jogg med något lägre motstånd) sammantalgt 50 min samt styrka. Lägger upp det: 20 min löpband - styrka - 20 min löpband - mage - 10 min löpband - stretch
Tisdag - Box på gym
Onsdag - VILA
Torsdag - Box på gym
Fredag - Som måndagen men med annan styrka
Lördag - Som måndagen men med annan styrka
Söndag - VILA/Långpromenad
På dagarna är jag stillasittande.
Ungefär så ser det ut för mig. Jag kommer ev. att byta runt passen och ev. ta en extra vilodag om jag känner att det finns risk för att bli övertränad.
Kan nämnas att jag är ganska tränad sedan innan och är van vid HÅRDA pass. Disciplinen finns
Kan jag ändra på något? Eller ska jag bara köra på?
Guld till er som tar er tid!