Hej!, Jag funderar på att börja deffa redan nu, eftersom att jag kommer att behöva tappa ungefär 10-15 kg för att få synligare muskler(få bort en del kroppen).
Jag kommer förmodligen deffa tills jag blir nöjd, jag har Disciplinen, och äter inte godis längre, det enda som kommer bli krångligt är att "räkna kalorier" , eftersom att jag inte har tillgång till en matvåg hemma (kommer köpa det inom de närmaste dagarna), och jag går även i skolan fem dagar i veckan. och då är det skolmaten som gäller. dock lite osäker på kosten, vet vad man ska äta för att få i sig protein osv, men kanske äter för lite, eller för mycket.
En typisk dag,(Måltider)
Frukost- lätt fil med musli, två knäckebröds mackor och whey.
Lunch- En typisk lunch ser ut så här i skolan: Två potatisar (lagom stora), en kött bit som ser helt okej ut storleks mässigt, sallad, och keso om det finns.
Dricker: 1 glas mjölk till.
Mellan mål- Runt ca 14.30 En frukt (äpple eller päron) , och 0.5L vatten.
ca. 17.10 (gym ca 1.20 h.)
19.00- Kvälls mat, middag.
Två kyckling filéer, Ris ev pasta, ett glas mjölk, dricker säkert 1.5-2L vatten per dag.
Lite information om mig.
Ålder: 16 år, började träna vid 14 års ålder, så har tränat ungefär 1.5 år på gym nu.
Väger ca 85-87kg, har ingen våg just nu men på ett ungefär.
Läng: 183 cm.
Energi behov: 2102 Kcal vid Vila
Jag funderar även på att göra en Journal där jag skriver upp allt jag äter och dricker varje dag, och även mina tränings pass på gymmet, och utanför gymmet. Så att jag kan hålla koll på allt.
Kommer köra en 3split, kör med de vikter som jag klarar att göra max 6 reps med, så kör väll 4-6 reps 3-4 gånger i varje övning beror på många övningar som jag slänger in.
Schema- : Måndag- Gym (Bröst, Axlar, Triceps)
Tisdag- Kondition (ca 6-9 km)
Onsdag- Gym ( Rygg, Biceps, Underarmar)
Torsdag- Kondition
Fredag- Gym ( Ben, Mage)
Lördag- Ev promenader.
Tillskott under deffen- EAA
Whey - Varför?, jo. jag vet att jag inte kommer att få i mig tillräckligt med protein utan detta, det är en sak som är säker.
Kreatin- Är lite osäker på om jag ska använda kreatin under min deff, det är väll bra för att behålla muskelmassa i guess.
Mål med deffen. Synligare muskler, gå ner i vikt. Simple.
Mål efter Deff: Ändra mitt schema, Fortfarande sluta att dricka läsk (dricker kanske ca 1 cola burk i veckan just nu max, så tror att det inte är några problem), Öka yttligare i muskel massa. Hålla vikten på en bra nivå.
Jag gjorde den här tråden för att få hjälp, all hjälp är välkommen. B jag har läst deff guiden. Och vet att det inte är Nödvändigt att löpa,
men jag tycker om känslan efter löpningen, oslagbar.
Jag känner mig dock lite tjatig, eftersom att jag gör tråden om min deff, men behöver ju hjälp eftersom att detta är min första deff någonsin.
la ner ca 50 minuter på den här tråden, fråga mig inte varför det tog så lång tid.