2010-10-31, 16:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Antal dagars vila efter alkoholkonsumtion?
Hejsan!
Vet att just detta ämne är sönderdiskuterat  , men kollat igenom en hel del trådar och googlat som en gnu men inte fått ett riktigt klart svar på exakt hur många dagar jag bör 'vila' och vänta på att ens bege mig mot gymmet för att det jag kommer göra ska ge resultat, för dagen efter (var ute igår på halloween-firande) d.vs idag, inte kommer ge ut något alls om jag tränar.
Men efter hur många dagar kan jag räkna med att gå till gymmet, köra min kondition och styrkepass och veta att det i vanlig ordning ger restultat, inte är i onödan och kroppen har återställt sig?
Tacksam för svar!
|
|
|
2010-10-31, 16:51
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av p0kerfac3
inte kommer ge ut något alls om jag tränar.
|
Det sker aldrig. Träning ger alltid mer träningseffekt än ingen träning, även om du fortfarande är bakfull.
|
|
|
2010-10-31, 17:01
|
|
Registered User
|
okej, bra notering. 
men betydligt betydligt mindre? och förmodligen lite elakt mot kroppen att utsätta den för träning när den har fullt upp me o få ut giftet osv?
haru ett svar på min fråga på hur länge jag bör vänta?
|
|
|
2010-10-31, 17:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
Tränade idag fast jag söp i fredags ganska friskt. Nytt Pb i bänk och knäböj
|
|
|
2010-10-31, 17:25
|
|
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre
Reg.datum: Mar 2005
|
Alkoholkonsumtionens påverkan på träningseffekt tycks vara sjuuuukt överskattat.
|
|
|
2010-10-31, 17:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2008
|
Jag vilar alltid dagen efter jag har druckit. Dels för att jag alltid är trött och seg dagen efter.
Ibland har man huvudvärk. Sen är mina vätskenivåer fuckedup tror jag. Dvs man är ganska uttorkad.
Dricker jag fredag, tränar jag tidigast söndag.
|
|
|
2010-10-31, 18:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
okej, bra notering. 
men betydligt betydligt mindre? och förmodligen lite elakt mot kroppen att utsätta den för träning när den har fullt upp me o få ut giftet osv?
haru ett svar på min fråga på hur länge jag bör vänta? 
|
Träna när du känner att du orkar- lyssna på kroppen. Din egen kropp är den du skall lyssna på.(..och King Grub  )
Det har hänt(och händer rätt ofta) att jag tränar dagen efter- kanske dock inte kör ett tungt markpass. Men allt är helt beroende av hur pass hårt det blev kvällen innan naturligtvis.
H/David
|
|
|
2010-10-31, 19:01
|
|
#VilaLagom
Reg.datum: Oct 2004
|
Som Johan P skrev tror jag också att alkoholens skadliga effekt är överskattad. Marthin Berkhan skrev om det på leangains.com också, intressant läsning.
Jag tränar ofta dagen efter en fylla, förutsatt att jag är i sådant skick att jag kan ta mig ur sängen.  Man får ju anpassa träningen lite efter egen förmåga förstås - som alltid.
|
2010-11-02, 09:47
|
|
Registered User
|
okej, tack för era svar!
Nu är det såhär att när jag skulle lägga mig inatt blev jag helt plötsligt märkbart dålig, ont i halsen, kokande varm, ont i lederna.. (ja de typiska symptomen för feber) och har legat o vridit o vändit mig hela natten..
Kan denna plötsliga 'sjukdom' bero på att kroppen säger ifrån att jag körde för hårt pass för nära inpå fyllan?
För drack i lördags, tog det piano i söndags, men igår så körde jag till o me ett pass extra.. kan det vara kroppens sätt att säga ifrån?
|
|
|
2010-11-02, 09:55
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
okej, tack för era svar!
Nu är det såhär att när jag skulle lägga mig inatt blev jag helt plötsligt märkbart dålig, ont i halsen, kokande varm, ont i lederna.. (ja de typiska symptomen för feber) och har legat o vridit o vändit mig hela natten..
Kan denna plötsliga 'sjukdom' bero på att kroppen säger ifrån att jag körde för hårt pass för nära inpå fyllan?
För drack i lördags, tog det piano i söndags, men igår så körde jag till o me ett pass extra.. kan det vara kroppens sätt att säga ifrån? 
|
Man blir inte bara sjuk sådär utan att smittas av något. Kan vara så att du tränade hårt och på så sätt stressade immunförsvaret och så blev du sjuk av något som du smittats av på krogen eller någon annan stans.
|
|
|
2010-11-02, 10:45
|
|
Getbigordievirgin!!1
Reg.datum: Jan 2009
|
Jag tränar ofta bakfull. Dels för att jag mår mycket bättre efter jag har tränat och dels för att jag ser ingen anledning till att inte göra det så länge man känner att man kan prestera ok. Jag föredrar dock att träna lite senare på eftermiddagen dagen efter och inte tidig förmiddag.
|
|
|
2010-11-05, 08:56
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Dom gånger jag dricker brukar jag träna dagen efter. Dock brukar jag inte bli bakis. Hade jag varit så bakfull som några jag känner brukar vara att dom inte ens kan gå utanför dörren förrän kvällen efter så kanske jag inte hade tränat. Men det är ju som med allt annat väldigt individuellt. Summa sumarum! Känner du dig pigg dagen efter är det bara att ta dig till gymmet och köra. Tar du dig inte upp ur sängen? Ligg kvar!
|
|
|
2010-11-05, 09:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brainlund
Summa sumarum! Känner du dig pigg dagen efter är det bara att ta dig till gymmet och köra. Tar du dig inte upp ur sängen? Ligg kvar!
|
Man skulle egentligen göra en sticky och enbart klistra in det där.
Jag körde på samma strategi när jag söp mer. Om jag mot förmodan var kapabel att träna dagen efter fylla så kunde jag tänka mig att träna. Om nu inte en vilodag var inplanerad hursomhelst såklart.
Men om jag i vanlig ordning var på tok för bakis för träning tränade jag såklart inte.
|
|
|
2010-11-05, 11:33
|
|
Liten & Snäll...
Reg.datum: Jun 2010
|
fettförbränningen går väl nere lite på sparlåga om man fortfarande har viss del alkohol i blodet, men frågan är om det påverkar muskeltillväxt speciellt mkt.
Hur som kan man ju se till att ha en planerad vilodag dagen efter brakfyllan, dvs inte vila pga "ojsan vad packad jag blev".
|
2010-11-05, 12:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nible
Jag tränar ofta bakfull. Dels för att jag mår mycket bättre efter jag har tränat och dels för att jag ser ingen anledning till att inte göra det så länge man känner att man kan prestera ok. Jag föredrar dock att träna lite senare på eftermiddagen dagen efter och inte tidig förmiddag.
|
+1
Stämmer helt enkelt in i kören; Känner man att man kan träna så tränar man.
Om inte annat vaknar man ju till och känner sig fräschare!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.
|

|