2018-07-23, 15:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Snabb fråga om säng från mio
Efter att ha fått ett bra rabatt funderar jag på att köpa kontinentalsäng från Mio. Särö exclusive. Nackdelen är att den har delad kassett. Någon som haft säng från Mio eller delad kassett i övrigt och kan säga om ni är nöjda?
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
|
|
|
2018-07-23, 16:23
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Man ska inte ha kontinentalsäng om man stör sig på när den andra vänder sig osv, allt känns av.
|
|
|
2018-07-23, 17:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Man ska inte ha kontinentalsäng om man stör sig på när den andra vänder sig osv, allt känns av.
|
Jag avskyr att känna allt den andra gör men kommer köpa kontinentalsäng oavsett
|
|
|
2018-07-23, 17:21
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Vad skulle nackdelarna med delade kassetter vara?
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2018-07-23, 17:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Kör med en stor bäddmadrass över hela så har ni perfekta lösningen-
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2018-07-23, 17:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
delade sängar med gemensam överdyna är opti.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2018-07-23, 18:14
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Jag avskyr att känna allt den andra gör men kommer köpa kontinentalsäng oavsett
|
Början på slutet!
|
|
|
2018-07-23, 19:23
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
|
Fast bara för att det är en kontinentalsäng betyder inte det att man känner av den andras rörelser. Kanske på Ikeas billigaste.
TS: Vi har en kontinentalsäng med separata kassetter och gemensam madrass, och det är perfekt imho. Blir ingen jobbig kant/skarv mellan madrasserna. Tjejen har annorlunda fasthet i sin kassett också.
|
2018-07-23, 19:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Vad skulle nackdelarna med delade kassetter vara?
|
Om man ligger där man "ska" kommer madrasserna att sjunka ner lite och forma sig efter kroppen. I och med det kommer skarven mellan madrasserna resa sig och bli tydligare och tydligare ju längre tiden går. Oavsett om den översta bäddmadrassen är tjock och go.
|
|
|
2018-07-23, 19:32
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Om man ligger där man "ska" kommer madrasserna att sjunka ner lite och forma sig efter kroppen. I och med det kommer skarven mellan madrasserna resa sig och bli tydligare och tydligare ju längre tiden går. Oavsett om den översta bäddmadrassen är tjock och go.
|
Min kontinentalsäng har separata kassetter. Den har även symmetriska komfortzoner så jag kan vända kassetterna både upp och ner och fram och tillbaka. På det sättet förlänger man livslängden. Har samma hårdhet på bägge sidor så kan även skifta sida om jag skulle vilja det.
Nackdelen med en stor kassett är att det blir hängmatta efter ett par år om man inte är fjäderlätt.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2018-07-23, 20:01
|
|
En Svensk Tiger.
Reg.datum: Oct 2003
|
|
|
|
2018-07-23, 22:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2013
|
Får man låna tråden lite? Ska köpa en madrass, sover i nuläget på ett par centimeter träfibrer ungefär, så allt kommer bli ett lyft i fråga om komfort tror jag. Funderar på en skummadrass från ikea, mest pga priset. Är det en dålig ide? Vi har väl alla sovit på sådana nån gång, jag har då aldrig upplevt att det varit några problem.
|
|
|
2018-07-28, 09:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle
Får man låna tråden lite? Ska köpa en madrass, sover i nuläget på ett par centimeter träfibrer ungefär, så allt kommer bli ett lyft i fråga om komfort tror jag. Funderar på en skummadrass från ikea, mest pga priset. Är det en dålig ide? Vi har väl alla sovit på sådana nån gång, jag har då aldrig upplevt att det varit några problem.
|
Har heller aldrig haft några problem med sängar från Ikea. Men hur stor budget har du? För Mio m.fl kör ibland stora kampanjer med sängar så man kan få en till en prisvärd summa.
|
|
|
2018-07-28, 10:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Celsi
Har heller aldrig haft några problem med sängar från Ikea. Men hur stor budget har du? För Mio m.fl kör ibland stora kampanjer med sängar så man kan få en till en prisvärd summa. 
|
Bor utomlands så det fick bli IKEA, hämtade en idag, den känns faktiskt riktigt bra. Ska vänta 3 dygn innan jag sover på den dock. 1500:- är ingen jättesumma och litar mer på kvalitén från IKEA än dom lokala förmågorna så det kan nog bli ok detta.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.
|

|