Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-03, 09:35   #1
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Reg.datum: Nov 2010
Viktminskningsjournal....eller?

Hej hopp. Ny medlem som hängt på kolo och bara läst ett tag. Tänkte ta tag i någon form av diet/deff för att ha något att roa mig med nu i vinter. Styrketränar i dagsläget någorlunda regelbundet och går på diverse pass på F&S när jag hinner med. Tränade tidigare kampsport men var tvungen att sluta pga ryggproblem.

De obligatoriska förnedrande före-bilderna och statsen då...
Det här är alltså dagsformen, eller var dagsformen i måndags efter en hård helg med halloweenfirande och födelsedagskalas. Ser framförallt lår/rumpa samt överarmar som mina problemområden.

1 nov: 66,7 kg på 168 cm (idag 3 nov 65,9).

Mått
Midja: 69 cm
Rumpa: 100 cm
Lår: 59 cm
Överarm: 31 cm

Målvikt då? 60 känns ju som en bra siffra att börja med. Jag börjar där så får vi om/hur jag tar det vidare sen.

Wish me luck..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1 nov.jpg (56.9 KB, 42 visningar)
kahlua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-03, 19:19   #2
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Så dagens träning då..

Prommis till och från gymmet (ca 5 km totalt).

Styrketräning:
Hantelrodd 3 set
Assisted chins 3 set
Kabelrodd 4 set
Latsdrag 3 set
Rygglyft 3 set
Skivstångscurl 3 set

Spinning 55 (45) min

Näringsintag:

Frukost: kvarg+funlight
Före och efter gym: EAA
Efter spinning: vassle
Lunch: keso, broccoli, haricots verts
Middag: quorn, keso, div grönsaker
Och till kvällsmat blir det kvarg igen..

Over and out...
Gammal 2010-11-04, 12:19   #3
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Torsdag...ledig dag så det blev morgonträning på gymmet, härligt att slippa trängas bland vikterna!

Ben + lite mage:
Knäböj i smith 2+4 set
Enbensknäböj 3 set
Raka mark 3 set
Benspark 4 set
Enbenshöftlyft 3 set
Vadpress i smith 4 set
Crunches 3 set
Hängande benlyft 3 set

Kändes i benen att jag spinnade igår så vissa övningar kändes lite tyngre än vanligt, men annars kändes allt toppen! Nu till skolböckerna...
Gammal 2010-11-04, 20:52   #4
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Dagens kost då, nästan likadan som gårdagens..

Frukost: kvarg+funlight
Före och efter gym: EAA
Lunch: keso, avokado, grönsaker
Mellis: kvarg+cankao
Middag: quorn, keso, div grönsaker
Planerad kvällsmat: kvarg+hallon

Satans jävla kvällssötsug...dricker hinkvis med te och knaprar minttabletter i ett desperat försök att lindra det något.. ARGH!
Gammal 2010-11-04, 21:51   #5
Benjila
30kg Marklyft

Benjilas avatar

Reg.datum: May 2010
Åh! Vad skådar mitt öga, den här journalen ska följas! Kul att du tar tag i dig själv
Citat:
Satans jävla kvällssötsug...dricker hinkvis med te och knaprar minttabletter i ett desperat försök att lindra det något.. ARGH!
Haha, brukar själv dricka te för att försöka bli av med det. Pepparmints te, sötningsmedel och lite lätt mjölk är bra gött!
Gammal 2010-11-05, 11:11   #6
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Kul med en kommentar! Har du gått ner 37 kg?? Imponerande! Jag brukar ha lite svårt att hålla motivationen uppe så får väl va glad om jag lyckas med 3,7kg

Hade ännu en ledig dag från plugget idag så det blev förmiddagsträning igen, skönt!

Bröst/axlar/triceps:
Liggande hantelpress 4 set
Militärpress 4 set
Assisted dips 4 set
Bröstpress 4 set
Hantellyft åt sidan 3 set
Pushdown 3 set
Drag till hakan 3 set

Löpband: 1,5 km - 10 min. Åkte på hälseneinflammation i somras så försöker nu börja lite lätt med löpningen igen, kortare sträckor max en gång i veckan. Inga känningar än så länge.

Vägde för övrigt 64,2 kg imorse vilket är 2,5 kg mindre än för 5 dagar sen...självklart mest vätska och dylikt men kanske även ett par hekto döfett med.. *håller tummarna*
Gammal 2010-11-05, 11:31   #7
Benjila
30kg Marklyft

Benjilas avatar

Japp, tänkte ta tag och börja med journalen och träningen/kosten nu på måndag igen för att komma ner till -40kg snarast
Men det ser bra ut! Du är snart nere på 60kg utan prob! Ser ut som du är vegetarian, eller bara föredrar quorn. Hade aldrig hört talas om det förens jag såg det i ditt matschema. Påminner smaken om kött?
Gammal 2010-11-05, 16:48   #8
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Så 3 kg till alltså, borde ju va en baggis för dig om du redan klarat av 37!

Ja det stämmer att jag är vegetarian, jag har varit det i 8 år så minns nog inte riktigt hur kött smakar, men det brukar sägas att quorn smakar lite som kyckling. Det är ju rätt dyrt så jag har inte råd att basera mitt proteinintag på det, men det känns lite roligare att ha det till i alla fall nån måltid ibland för att få lite variation till all keso och kvarg.
Gammal 2010-11-06, 14:28   #9
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Gårdagens kost (börjar kännas lite tjatigt då jag äter i princip samma saker varje dag för tillfället.. *s*):

Före/efter träning: EAA
Brunch: keso, grönsaker
Mellis 1: vassle
Mellis 2: kvarg
Middag: keso, kokt ägg, grönsaker
Kvällsmat: kvarg + cankao *omnomnom*
Kvällsmat 2: lite keso

Igår var för övrigt första kvällen hittills då jag var hungrig när jag gick och la mig, därav det andra kvällsmålet med lite keso.

Dagens träning då:

Gym: rygg + lite biceps
Assisted chins/pullups 4/3 set
Hantelrodd 4 set
Kabelrodd 4 set
Rygglyft 3 set
Skivstångscurl 3 set

Spinning 55 (45) min. Grymt trött i kroppen, var nära att lämna salen innan passet ens hade börjat, och sen satt jag första kvarten av passet och funderade på när det skulle komma ett lämpligt tillfälle att fly...men efter de första tunga 15 min kom jag in i cyklingen och den sista halvtimmet flöt på riktigt bra. Cyklingen hem från gymmet gick nog däremot rekordlångsamt, var nere på växlar jag nog aldrig ens tidigare använt.

Dags för en vilodag imorgon kanske? Hade egentligen tänkt vila på måndag, hade föredragit att köra ett benpass imorrn när det är hyffsat lugnt på gymmet framför att göra det i måndagsrusningen, men är jag lika slut i kroppen som jag är just nu så kommer det inte gå i vilket fall. Men vi får se hur jag känner mig imorrn!

Senast redigerad av kahlua den 2010-11-06 klockan 14:36.
Gammal 2010-11-06, 18:42   #10
Benjila
30kg Marklyft

Benjilas avatar

Måste ta och testa det, låter intressant och cankao med!

Haha vad kul du beskriv ditt spinning pass Bra att du inte gav upp Brukar själv tycka att dem första 1-20min är galet tröga på mina konditionspass och efter det släpper det.
Gammal 2010-11-07, 09:49   #11
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Benjila - Mjo lite tungt är det väl för det mesta i början men igår var det extremt

Blir vilodag idag i alla fall, fortfarande tung i kroppen och rör mig som i ultrarapid.. Började dagen med att ta ett varmt bad och har nu sjunkit ner framför datorn med morgonkaffet, härligt!

Gårdagens kost: En massa kvarg, keso, quorn, avokado, grönsaker, havregrynsgröt. Inget lördagsgodis, ingen skräpmat, ingen alkohol.. *ger mig själv en klapp på axeln*

Imorgon blir det 1-veckas invägning! Spännade!
Gammal 2010-11-07, 18:13   #12
kahlua
Registered User

kahluas avatar

OMG...har en major deppkväll efter en dag som inte riktigt blev som den var tänkt att bli.. Känns rätt nära till hands att springa ner till mataffären och köpa...ja vad skulle jag köpa? Lösgodis? Glass? Chips? Alltihop? Kvarg är bra på många sätt men det är fan ingen vidare tröstmat.. Det är dagar som dessa det gäller att ha självdisciplin antar jag.
Gammal 2010-11-08, 15:21   #13
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Vägde in på 63,4 kg imorse så...

Resultat vecka 1:

-3,3 kg

Självklart en massa vätska och sånt men med tanke på att jag faktiskt lyckades sköta kosten utan anmärkningar en hel vecka borde det vara en viss del fett med. Blir spännande och se vad jag landar på om jag lyckas sköta mig de kommande veckorna med. Siktar mot 0,5-1 kg/vecka.

Gårdagens kost: kvarg, keso, grönsaker, frukt...och inget godis eller skräpmat trots att sinnesstämningen inte var på topp igårkväll.. *nöjd*
Gammal 2010-11-08, 22:07   #14
kahlua
Registered User

kahluas avatar

Dagens träning:

Promenad till gymmet - 2,5 km. Burr vad kallt, blev bussen hem sen efter träningen.

Core - 45 min - kändes sådär i ryggen.

Styrketräning:
Liggande hantelpress 3 set
Militärpress 3 set
Assisted dips 3 set

Svängde förbi Lidl på hemvägen men de hade slut på kvarg...katastrof!
Gammal 2010-11-08, 22:46   #15
Benjila
30kg Marklyft

Benjilas avatar

Wow bra gjort!!!

Det där med kvargen, går det inte att fråga om dem kan köpa in? Jag frågade om dem inte kunde köpa in Lätt Kesella i lilla affären här jag bor. Nu har dem bara det istället för Kesella 10%

Senast redigerad av Benjila den 2010-11-08 klockan 22:50.
Benjila är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.