Behöver vi betala hyra?
Hej kolo det var ett tag sen man postade här men har vart ute och rest.
Iaf så har jag nu flyttat till Trondheim i Norge med min flickvän. Pga att jag är mögelallergiker så skaffade vi en helt nybyggd hyreslägenhet i ett komplex som för övrigt inte är färdigbyggt än.
Efter att ha bott där i två dagar så kommer byggledaren och knackar på och säger att dom glömt koppla in avloppet så det visar sig att lägenheten under är helt vattenskadad.
Våran verkar dock ha klarat sig riktigt bra men när dom kollat ledningar och så så har dom fått gå in i våran vägg och sedan hål i golvet ner till lägenheten under.
Så allt verkar vara klart nu men pga brandsäkerhet nu när lägenheten under byggs upp igen så får vi inte flytta in.
Vi får nu boende på hotell medans det byggs om och ingen har nått direkt svar på hur lång tid det kommer ta. Hört allt mellan några dagar till nån månad.
Saken är den att vi har ju inget kök så två måltider om dagen måste vi äta ute. Äta ute i Norge kostar ju skjortan som vissa kanske vet.
Frågan är om vi måste betala nån hyra alls? För våra matkostnader är ju helt åt helvete just nu och jag får inget vettigt svar av nån jag än talar med. Våran hyresvärd påstår att vi måste betala hyran även när vi bor på hotell men om vi bor hos en vän eller så så behöver vi det inte för då gör försäkringen det. Jag tycker det känns som vi blir blåsta.
Någon som har ett svar eller nått att komma med? Ska ta kontakt med försäkringsbolaget i fråga som betalar vårt hotell samt snacka med dom som bodde i lägenheten under.
|