Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-28, 22:12   #1
Mindek
Registered User

Mindeks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Dubai - Gym och kosttillskott

Ska spendera ett år eller nåt i Dubai. Någon som vet något om hur det är med gym och tillskott typ köpa proteinpulver där?
Mindek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 03:52   #2
John M
Registered User

John Ms avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Mindek Visa inlägg
Ska spendera ett år eller nåt i Dubai. Någon som vet något om hur det är med gym och tillskott typ köpa proteinpulver där?

Ska du jobba där? Är lite nyfiken, får man fråga vad du ska jobba med?
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 05:56   #3
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Dubai är förmodligen ett av de mest nyutvecklade området i världen. Du kommer med stor sannolikhet inte ha några problem att hitta vare sig gym eller tillskott. Dock skulle jag inte förvänta mig någon form av styrkelyftsaktivitet där nere. Möjligt att det finns tyngdlyftning som blivit ditlockat av shejkerna.

Hälsa min släkt där nere .
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 07:26   #4
Joe Hardgainer
Registered User

Joe Hardgainers avatar

Reg.datum: Aug 2009
Gold's Gym
P.O.Box 7557, Dubai, UAE
Tel: 04 397 8866

Problem löst

Journal
Joe Hardgainer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 08:09   #5
Henke
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
Det finns både gym och tillskott därnere, inte alls svårt att finna, men det är rackarns dyrt, räkna med ca 20k för ett årskort. kosttilskott kostar ungefär som i sverige.
Gammal 2010-09-29, 10:52   #6
Mindek
Registered User

Mindeks avatar

20k Tur att man tjänar rätt bra då Jobbar på ett svenskt multinationellt storföretag och ska dit för att jobba med projektledning typ.

Golds skulle ju vara lite kul, får se om de hunnit öppna nåt och ifall det ligger nära bostad eller kontor. Håller mest på med discobygge numera (om jag alls tränar) så avsaknad av SL-talanger gör inte mig nåt

Vad jag läst på nätet om kosttillskottsutbudet är typ att det är mycket dyrare än i USA, men då kanske man landar på jmf svenska prisnivåer för amerikanska prylar.
Gammal 2010-09-29, 11:25   #7
Henke
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
Är du anställd i sverige eller anställd i uae? ganska stor skillnad på vilka förmåner du kommer att få, är du anställd här så bör du få boende/bil/ och rekreationspengar, vissa saker e hganska dyrt där, medans andra är billigt.
Mat i affärerna är rikigt billigt, men att gå ut å ta en rejäl fylla kan landa på hur många tusen som helst.
Gammal 2010-09-29, 19:55   #8
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Mindek Visa inlägg
20k Tur att man tjänar rätt bra då Jobbar på ett svenskt multinationellt storföretag och ska dit för att jobba med projektledning typ.

Golds skulle ju vara lite kul, får se om de hunnit öppna nåt och ifall det ligger nära bostad eller kontor. Håller mest på med discobygge numera (om jag alls tränar) så avsaknad av SL-talanger gör inte mig nåt

Vad jag läst på nätet om kosttillskottsutbudet är typ att det är mycket dyrare än i USA, men då kanske man landar på jmf svenska prisnivåer för amerikanska prylar.
Skulle tro att UAEs priser för livsmedel och andra småsaker är detsamma som i Sverige. USA är skrämmande billigt ibland, beroende på var man är.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 18:57   #9
Mindek
Registered User

Mindeks avatar

På plats nu i värmen (30+ på natten ) och första träningspasset avklarat på hotellgymmet med den senaste Technogym-grejen :

Man får väl hoppas på att man kan hitta något bättre. Får försöka få tag på Golds nu under veckan.

Hittade en liten butik i en galleria som sålde tillskott, mest ON och BSN. 2.3 kg 100% Whey för 650 spänn var typ det billigaste... Annat verkar dock vara hyfsat billigt, bananer för 5 spänn kilot, ägg för under en krona styck osv. Mjölk var tydligen inget ovanligt här heller, det hade jag fått för mig av nån anledning.
Gammal 2010-10-02, 19:17   #10
omnibus
Registred User

omnibuss avatar

Reg.datum: Feb 2004
Haha, körde på dendär Technomaskinen i London, redigt värdelös
omnibus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:56.