2018-04-13, 09:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2014
|
Varför blir folk så provocerade över att man deffar?
Jag håller på deffa. Jag gillar att äta kvarg till lunch eftersom det så ger mig utrymme att äta en större middag tillsammans med familjen.
När jag äter lunch på jobbet går det inte en enda dag utan att någon ska kommentera att jag äter kvarg. I början försökte jag vara seriös och förklara att min mage mår bra av det och att det är ett proteinrikt livsmedel samt att det ger mig möjlighet att få äta mig mätt en gång per dag till middag. Men när det inträffar 30e dagen i rad orkar jag inte längre. Det har dessutom börjat spridas, när någon kollega från en annan avdelning var förbi visste han redan om det för att någon berättat. Så jävla kontroversiellt är det väl inte att äta en yoghurt till lunch?
Det kom även fram att jag väger mig varje morgon. Jag förklarade att det tar ungefär 5 sekunder av mitt liv och att jag gillar att få ett snitt på vikten eftersom vikten fluktuerar så mycket varje dag. Följdfrågan jag fick var ifall jag fått anorexia.
Sen kommer även snacket om att hjärnan behöver 900 kalorier per dag för att fungera bla bla.
Jag kommer att börja äta lunch senare för att slippa detta surr. Jag vill inte säga till på skarpen för jag har inte tänkt visa mig irriterad på detta patetiska beteende som mest är tragiskt.
Händer detta någon annan?
Senast redigerad av Ribban den 2018-04-13 klockan 09:18.
|
|
|
2018-04-13, 09:24
|
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Jag fick skit när jag hela tiden "åt för mycket" och höll på att bli lynchad när jag åt pizza 4 dagar samma vecka.
Det går inte att vinna i lunchrummet :p
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2018-04-13, 09:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Det är nog en väldigt vanlig reaktion.
Vet inte hur många gånger jag varit med om att folk blir provocerade för att jag tackar nej till fikabröd, tårta etc.
|
2018-04-13, 09:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2017
|
Jag får det åt andra hållet. Tarmsjukdom, allmänt hög förbränning och 2meter+ gör att jag äter rätt mkt 5000kcal+. Men det är väl så att "vanligt" folk inte förstår sig på det vi håller på med och därav skillnaden på resultat när svensson tränar en gång i veckan och känner sig duktig med nån promenad ibland.
|
|
|
2018-04-13, 09:32
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Svara "därför att jag inte vill få en kropp som din" när någon frågar varför, så slipper du prata med den personen därefter.
|
|
|
2018-04-13, 09:37
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
"Den spik som sticker upp kommer bli nerslagen" - japanskt ordspråk.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-04-13, 09:42
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Svara "därför att jag inte vill få en kropp som din" när någon frågar varför, så slipper du prata med den personen därefter.
|
Hahah!
|
|
|
2018-04-13, 10:20
|
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
|
Hahaha!
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2018-04-13, 10:27
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
King grub svarade bra. Folk är smalfeta, otränade och okunniga.
|
|
|
2018-04-13, 10:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Typisk reaktion från slöa, lönnfeta Svensson.
|
|
|
2018-04-13, 10:33
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
"Varför äter du xxx?"
"Det ska du skita i"
"Nu tycker jag du är otrevlig"
"Nej, men jag kan bli"
Följande utspelade sig på ett lunchrum i Torsby, så pass länge sedan att det är preskriberat.
2018-04-13, 10:40
|
|
|
Jag vill inte ha någon avatartext.
Reg.datum: Feb 2008
|
Har ofta liknande bekymmer. Jag äter endast middag, varje dag. Inget under dagen - ingen frukost, ingen lunch, inget mellanmål, inget fredagsfika - inget! Bara vatten och kaffe (och naturligtvis snus!).
När jag kom ny till jobbet berättade jag en del om mig själv för personalgruppen hyfsat utförligt. (Jag är chef här.) Bl a berättade jag om mina matvanor. Trots det kommer det frågor/kommentarer nästan varje vecka om mitt ätande (eller snarare bristen på ätande). Kanske ska börja med King Grubs tips...
Gjorde något liknande igår faktiskt. Delar av familjen kom hem på eftermiddagen och tjoade över att de köpt så god limpa. De tyckte jag skulle äta också eftersom den ju var så god. Jag svarade att de kunde äta sin limpa själva så de fortsätter vara fluffiga och goa... Frun och de två tonårstjejerna blev inte så väldigt överlyckliga...
|
|
|
2018-04-13, 10:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
|
Tänkte precis skriva något liknande innan jag såg denna kommentar.
"Man slipper ju typregga sig hos transportstyrelsen i alla fall, du går som lastbil där va?"
|
|
|
2018-04-13, 10:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
I fikarum för cirka 10 år sedan.
"Varför äter du kvarg, det bakar man ju med"
"Käften, frågar du igen dödar jag dig"
"Okej, då fråga jag inte mer eftersom jag inte vill dö"
"Bra, då är vi överens"
*fortsatte äta min kvarg*
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2018-04-13, 10:43
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Tänkte precis skriva något liknande innan jag såg denna kommentar.
"Man slipper ju typregga sig hos transportstyrelsen i alla fall, du går som lastbil där va?"

|
"Har du tappat skylten?"
"Eh va?"
*Lämnar över https://hyltebruksskylt.se/index.php...product_id=461 *
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.
|

|