Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-23, 09:54   #1
Tunroth
Registered User

Tunroths avatar

Reg.datum: Oct 2009
Min mini"deff", kan jag fortfarande bygga?

Är inte helt seriös med min deff, då jag bara vill gå ner 2-4 kg, och har väl inte jättebråttom heller. (och även svag för mat )
så ligger på 1900-2200 /dag,
ikke träningsdagar tror jag att jag ligger på ca 1900 / dag, och träningsdagar (som blir dubbelpass oftast, då jag har specialidrott i skolan) tror jag att jag ligger på ca 2500-2800 / dag.
Väger inte, översiktar mest bara.
så om man ser översiktigt, ligger jag totalt på en vecka i underskott på 1000-1500 kcal +/- 0
en s.k. "smygande" deff.

Är ganska kostmedveten, får i mig bra fetter, äter 120-160 protein / dag, unviker dålig snabbmat, unnar själen med 0-2 rutor choklad / dag, fyller tallriken med grönsaker, får i mig kolhydrater.

Om mig:
Tjej, 18 år
163,5 cm lång
65-66 kg - ganska välmusklad.
Styrketränar 3-4 gånger i veckan,
specialidrott: fitness - allt till gym, spinning, bodypump, bodyjam, yoga mm. ca 1 h
IDrott skola: blandat, nu löpning i ca 30-40 min.
övrigt: promenader till affären/bussen till träning (med idrottsväska) ; ca 30 min tur&retur (ca 10 st / vecka ? )

vill ner till ca 62 - 63 - bli lite mer hårdare, och komma i mina jeans

Fråga:
1 Går det att bygga muskler i energi balans / lätt underskott ?
2 Är min "deff" helt katastrofal?
3 Har jag en rimlig kcal uppfattning om vad jag gör av med?
4 Någonting jag bör ändra / läggatill/ta bort?
Gammal 2010-09-23, 12:33   #2
Tvärarg
Registered User

Tvärargs avatar

Reg.datum: Jul 2010
Läs grubs deffguide som är sticky, ditt underskott verkar ganska stort, tänk på att kroppen kan endast frigöra upp till 1000kcal i rent fett från din kropp per dygn resten kommer tas från musklerna(rätta mig ifall jag har fel)

Ja man kan bygga muskler vid ett underskott i mat, tillför bara tillräckligt med protein under dagen och efter varje styrkepass
Tvärarg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 16:01   #3
Tunroth
Registered User

Tunroths avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Tvärarg Visa inlägg
Läs grubs deffguide som är sticky, ditt underskott verkar ganska stort, tänk på att kroppen kan endast frigöra upp till 1000kcal i rent fett från din kropp per dygn resten kommer tas från musklerna(rätta mig ifall jag har fel)

Ja man kan bygga muskler vid ett underskott i mat, tillför bara tillräckligt med protein under dagen och efter varje styrkepass

Läste du ens ordentligt?
1000-1500 PER VECKA, och mina 4 frågor .
Jag har läst den guiden,
Men det svåra är bara att veta, då en musklad person förbrukar mer än en omusklad i samma kroppsvikt.
Ville även veta om det är någon idé att ligga på ett sånt litet underskott / dag.
Tunroth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 16:07   #4
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Tvärarg Visa inlägg

Hur mycket kalorier som går att frisätta beror på fettmassa och genetik, inte någon fast punkt vid 1000kcal.

Citat:
Ursprungligen postat av Tunroth Visa inlägg
Läste du ens ordentligt?
1000-1500 PER VECKA, och mina 4 frågor .
Jag har läst den guiden,
Men det svåra är bara att veta, då en musklad person förbrukar mer än en omusklad i samma kroppsvikt.
Ville även veta om det är någon idé att ligga på ett sånt litet underskott / dag.
Skillnaden är marginell. Det avgörande är vikten, inte vad vikten består av. Att ligga på ett litet underskott gör att du får ner långsamt i vikt, inget annat. Om det är en "idé" med detta kan bara du avgöra.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.