Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-09, 17:42   #1
DjKool
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Vilka kosttillskott för mig?

Hej,

Jag är 185, väger ca 110 kg. För mkt fett såklart men även lite styrka och kondis inneboende i min kropp ...Varit slapp i tre veckor beroende på jobb och semester. Nu skall jag ta tag i träningen igen.. Skall försöka köra fys med cykel 5 ggr i veckan och gym 2 ggr då jag vill både ha styrka, kondis samt gå ner i vikt. Tränar även ibland rugby, innebandy, tennis och spinning. Vad har ni för tips på kosttillskott? Som alltid inte för dyrt såklart. Har tänkt mig innan och efter, eventuellt mellanmål för att ta bort onyttig lunch på jobbet. Tips och ideer? Kanske fel forum för denna fråga men...Tacksam för hjälp..

MO
DjKool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 17:51   #2
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Inte alls.
Du går på rätt väg, det finns dock inga kosttillskott som ger nämnvärda effekter tyvärr.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 18:25   #3
hejhopp79
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Inte alls.
Du går på rätt väg, det finns dock inga kosttillskott som ger nämnvärda effekter tyvärr.
Crocker har fel. Det finns såklart visst kosttillskott som ger "nämnvärda effekter".

Hursomhelst, du behöver inte kosttillskott TS. Det du behöver göra är att äta mindre och träna på. Läs gärna deff-guiden
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 19:12   #4
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Tänker så klart på fettförbrännare som han skrev om, uppfattade jag det som.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 19:22   #5
hejhopp79
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Tänker så klart på fettförbrännare som han skrev om, uppfattade jag det som.
Ja det kan ju inte jag veta när du bara skriver "kosttillskott"
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 21:09   #6
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79 Visa inlägg
Ja det kan ju inte jag veta när du bara skriver "kosttillskott"
My bad.
Gammal 2010-06-10, 06:59   #7
macsacre
Banned User

macsacres avatar

Reg.datum: May 2009
Kosttillskott rekomenderar jag:
BCAA
Protein
Creatin monohydrate
Omega-3
Multivitaminer.

Mer än så är inte nödvändigt, om du inte vill upp i vikt då för att det ska bli billigt kör maltodextrin och blanda i Protein shaken. (En del kommer säga ät mkt mat, men ibland så går inte det så då blir det mycket lättare att få i sig Protein + Maltodextrin)
macsacre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 08:13   #8
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Kosttillskott rekomenderar jag:
BCAA
Protein
Creatin monohydrate
Omega-3
Multivitaminer.

Mer än så är inte nödvändigt, om du inte vill upp i vikt då för att det ska bli billigt kör maltodextrin och blanda i Protein shaken. (En del kommer säga ät mkt mat, men ibland så går inte det så då blir det mycket lättare att få i sig Protein + Maltodextrin)
"Mer än så är inte nödvändigt".

Allt det där är inte nödvändigt heller i tillskottsväg. Särskilt inte multivitaminer som troligen är helt verkningslösa, eventuellt skadliga, om man inte har en bristsjukdom. I sådant fall ska man supplementera med just det bristvitaminet och inte en multivitamin. Jag använder själv BCAA, Omega-3, olika proteinpulver och i omgångar kreatin. Men nödvändigt? Knappast!

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 11:54   #9
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Köp ett proteinpulver (t ex Kolos eget om du vill ha ett billigt alternativ) och lägg mer energi på att se till att du tränar samt äter bra istället för att ödsla kraft på "rätt" tillskott. Det kommer du att komma längst med.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 13:10   #10
macsacre
Banned User

macsacres avatar

Reg.datum: May 2009
... men äter du rätt och tar "rätt" tillskott så kommer du komma längre än längst...Och snabbare ditt du vill komma...SÅ DET SÅ...
macsacre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 13:17   #11
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Visst är det så.

Men vad som är rätt först prestandamässigt och sen kostnadsmässigt är en annan femma
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 13:43   #12
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
... men äter du rätt och tar "rätt" tillskott så kommer du komma längre än längst...Och snabbare ditt du vill komma...SÅ DET SÅ...
Jag vet att du tycker kosttillskott är Guds gåva till mänskligheten så jag avsäger mig den äran att diskutera ämnet närmare. Vad jag syftade på och vad som inte kan påtalas för ofta är att många börjar i fel ände. Ett dussin olika tillskott och så lite slentrianryck i cable crossen. Jag har gjort samma fel själv och tycker så här i efterhand att det var jävligt korkat. För någon som vill gå ner i vikt och få lite flås samt muskler, som TS, är inte fem olika tillskott "det nödvändigaste".
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 15:36   #13
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av thisistheone Visa inlägg
jag vet att du tycker kosttillskott är guds gåva till mänskligheten så jag avsäger mig den äran att diskutera ämnet närmare. Vad jag syftade på och vad som inte kan påtalas för ofta är att många börjar i fel ände. Ett dussin olika tillskott och så lite slentrianryck i cable crossen. Jag har gjort samma fel själv och tycker så här i efterhand att det var jävligt korkat. För någon som vill gå ner i vikt och få lite flås samt muskler, som ts, är inte fem olika tillskott "det nödvändigaste".
+1

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 16:28   #14
HulkH
Registered User

HulkHs avatar

Kör på protein/EAA och kanske kreatin om du känner för det.
Tror inte du behöver mer än så.
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 16:52   #15
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
ser inte att ts behöver kosttillskott alls
fokus verkar ligga på konditionsträning

att byta ut lunch mot kosttillskott är helt fel väg att gå imho, bättre att äta en bättre lunch.

DjKool- om du nu måste köpa kostillskott så räcker det med ett vassleprotein före och efter träningen. det höjer även ditt totala proteinintag över dagen vilket är bra under viktnedgång.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:29.