2010-06-09, 17:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Vilka kosttillskott för mig?
Hej,
Jag är 185, väger ca 110 kg. För mkt fett såklart men även lite styrka och kondis inneboende i min kropp  ...Varit slapp i tre veckor beroende på jobb och semester. Nu skall jag ta tag i träningen igen.. Skall försöka köra fys med cykel 5 ggr i veckan och gym 2 ggr då jag vill både ha styrka, kondis samt gå ner i vikt. Tränar även ibland rugby, innebandy, tennis och spinning. Vad har ni för tips på kosttillskott? Som alltid inte för dyrt såklart. Har tänkt mig innan och efter, eventuellt mellanmål för att ta bort onyttig lunch på jobbet. Tips och ideer? Kanske fel forum för denna fråga men...Tacksam för hjälp..
MO
|
|
|
2010-06-09, 17:51
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Inte alls.
Du går på rätt väg, det finns dock inga kosttillskott som ger nämnvärda effekter tyvärr.
|
|
|
2010-06-09, 18:25
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker
Inte alls.
Du går på rätt väg, det finns dock inga kosttillskott som ger nämnvärda effekter tyvärr.
|
Crocker har fel. Det finns såklart visst kosttillskott som ger "nämnvärda effekter".
Hursomhelst, du behöver inte kosttillskott TS. Det du behöver göra är att äta mindre och träna på. Läs gärna deff-guiden
|
|
|
2010-06-09, 19:12
|
|
Registered BAWS!
|
Tänker så klart på fettförbrännare som han skrev om, uppfattade jag det som.
|
|
|
2010-06-09, 19:22
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker
Tänker så klart på fettförbrännare som han skrev om, uppfattade jag det som.
|
Ja det kan ju inte jag veta när du bara skriver "kosttillskott"
|
|
|
2010-06-09, 21:09
|
|
Registered BAWS!
|
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79
Ja det kan ju inte jag veta när du bara skriver "kosttillskott" 
|
My bad.
|
2010-06-10, 06:59
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2009
|
Kosttillskott rekomenderar jag:
BCAA
Protein
Creatin monohydrate
Omega-3
Multivitaminer.
Mer än så är inte nödvändigt, om du inte vill upp i vikt då för att det ska bli billigt kör maltodextrin och blanda i Protein shaken. (En del kommer säga ät mkt mat, men ibland så går inte det så då blir det mycket lättare att få i sig Protein + Maltodextrin)
|
|
|
2010-06-10, 08:13
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre
Kosttillskott rekomenderar jag:
BCAA
Protein
Creatin monohydrate
Omega-3
Multivitaminer.
Mer än så är inte nödvändigt, om du inte vill upp i vikt då för att det ska bli billigt kör maltodextrin och blanda i Protein shaken. (En del kommer säga ät mkt mat, men ibland så går inte det så då blir det mycket lättare att få i sig Protein + Maltodextrin)
|
"Mer än så är inte nödvändigt".
Allt det där är inte nödvändigt heller i tillskottsväg. Särskilt inte multivitaminer som troligen är helt verkningslösa, eventuellt skadliga, om man inte har en bristsjukdom. I sådant fall ska man supplementera med just det bristvitaminet och inte en multivitamin. Jag använder själv BCAA, Omega-3, olika proteinpulver och i omgångar kreatin. Men nödvändigt? Knappast!
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2010-06-10, 11:54
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Köp ett proteinpulver (t ex Kolos eget om du vill ha ett billigt alternativ) och lägg mer energi på att se till att du tränar samt äter bra istället för att ödsla kraft på "rätt" tillskott. Det kommer du att komma längst med.
|
|
|
2010-06-10, 13:10
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2009
|
... men äter du rätt och tar "rätt" tillskott så kommer du komma längre än längst...Och snabbare ditt du vill komma...SÅ DET SÅ...
|
|
|
2010-06-10, 13:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Visst är det så.
Men vad som är rätt först prestandamässigt och sen kostnadsmässigt är en annan femma
|
|
|
2010-06-10, 13:43
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre
... men äter du rätt och tar "rätt" tillskott så kommer du komma längre än längst...Och snabbare ditt du vill komma...SÅ DET SÅ...
|
Jag vet att du tycker kosttillskott är Guds gåva till mänskligheten så jag avsäger mig den äran att diskutera ämnet närmare. Vad jag syftade på och vad som inte kan påtalas för ofta är att många börjar i fel ände. Ett dussin olika tillskott och så lite slentrianryck i cable crossen. Jag har gjort samma fel själv och tycker så här i efterhand att det var jävligt korkat. För någon som vill gå ner i vikt och få lite flås samt muskler, som TS, är inte fem olika tillskott "det nödvändigaste".
|
|
|
2010-06-10, 15:36
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av thisistheone
jag vet att du tycker kosttillskott är guds gåva till mänskligheten så jag avsäger mig den äran att diskutera ämnet närmare. Vad jag syftade på och vad som inte kan påtalas för ofta är att många börjar i fel ände. Ett dussin olika tillskott och så lite slentrianryck i cable crossen. Jag har gjort samma fel själv och tycker så här i efterhand att det var jävligt korkat. För någon som vill gå ner i vikt och få lite flås samt muskler, som ts, är inte fem olika tillskott "det nödvändigaste".
|
+1
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2010-06-10, 16:28
|
|
Registered User
|
Kör på protein/EAA och kanske kreatin om du känner för det.
Tror inte du behöver mer än så.
|
|
|
2010-06-10, 16:52
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
ser inte att ts behöver kosttillskott alls
fokus verkar ligga på konditionsträning
att byta ut lunch mot kosttillskott är helt fel väg att gå imho, bättre att äta en bättre lunch.
DjKool- om du nu måste köpa kostillskott så räcker det med ett vassleprotein före och efter träningen. det höjer även ditt totala proteinintag över dagen vilket är bra under viktnedgång.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:29.
|

|