Nu har min mamma tänkt att gå ner i vikt (för 100e gången) och vad hon nu tänker göra är att "svälta" i 13dagar. Mirakeldieten ska tydligen ändra ämnesomsättningen och sen kan man äta helt normalt under 2år UTAN att gå upp det minsta i vikt. Sen går hon ut och motionerar och det är fint väder säger hon.
Vad jag försöker förklara för henne är att man MÅSTE köra fettförbränning och inte bara lägga av att sluta äta. Att bränna fler kalorier än vad man äter är ett måste! Det finns inget som heter "ändra ämnesomsättningen, nu går det inte att bli tjock". Sen att man bör ha ätardagar, ta morgonpromenader och dricka mycket vatten är också ett måste!
Nu skriver jag ner hennes matschema så ni kan se. Första måltiden är frukost, andra lunch och tredje middag. Lägg märke till att det är BARA 3(!!) måltider per dag istället för 6-7 som man bör ha när man dietar.
Dag 1 & 8 - 1 kopp kaffe + 1 sockerbit
2ägg + kokt spenat + 1tomat
1stor biff + sallad med citron och olja.
Dag 2 & 9
1kopp kaffe + 1sockerbit
1stor biff, sallad som dag 1 + 1frukt
1skiva skinka + 1 bägare naturell youghurt
Dag 3 & 10 -
1kopp kaffe + 1sockerbit, rostat bröd
kokt spenat, 1 tomat, 1 färsk frukt
2ägg, 1skiva skinka, sallad som dagen innan.
Dag 4 & 11 -
1kopp kaffe + 1 sockerbit, rostat bröd
1ägg, 1riven morot, 1liten burk keso
1burk fruktsallad, 1bägare yoghurt
Dag 5 & 12 -
1 stor riven morot med citron
Stor mager fisk med citron och lite smörsås
1stor biff, sallad och broccoli
Dag 6 & 13 -
1kopp svart kaffe, 1sockerbit, rostat bröd
1kyckling, sallad med olja och citron
2ägg, 1stor morot
Dag 7 -
1kopp te utan socker
1bit grillat kött, färsk frukt
- (ingen middag)
Okej det var det, kan snälla nån skriva hur dåligt detta är!! Okej man lär gå ner som fan i vikt, men vad? Antagligen muskler. Hur många kcal per dag kan det här va? 10? nej nu överdriver jag.. 3 kanske..
Ahh shit jag vet inte vad jag ska säga, hon lyssnar inte på mig för jag är bara 17. Kan SNÄLLA NÅN BERÄTTA HUR DÅLIGT DET HÄR ÄR!!
Tack så hemskt mycke, Chris.