Hoppas det finns några fler fanatiker inom denna fantastiska sport på detta forum!
Denna tråd ska handla om just _supercross_ Inte fmx, romanic etc.
Startar denna tråden för att diskutera om denna säsongs supercross.
Blir nog en väldig händelserik säsong!
Nykomligen(inom 450 klassen) Ryan Dungey har ju verkligen visat hur man ska köra dessa 4 rundor som varit. Sämsta placering är en 2.a plats! Själv trodde jag mer på villopoto skulle slå!
Alltid kul med nytt folk så Reed och Stewart inte får kämpa ensama uppe i toppen nu när carmichael är borta!
Så vad tror ni? vem vinner denna säsong? skriv!!!!
sluta lägg av !, Dungey har haft lite tur, DVS ( Reed har kört skadad likaså Villopoto, Bubba tillbaka till racing, o Hill har haft lite seg försäsong, precis som Tedesco)o nu när Bubba o reed skadade lär Villopoto vinna totalt, Short 2 eller 3 o Hill eller Dungey 3 !
OHH BTW Dungeys sämsta placering är en 4 plats som kom den gågna helgen i San fransisco !
sluta lägg av !, Dungey har haft lite tur, DVS ( Reed har kört skadad likaså Villopoto, Bubba tillbaka till racing, o Hill har haft lite seg försäsong, precis som Tedesco)o nu när Bubba o reed skadade lär Villopoto vinna totalt, Short 2 eller 3 o Hill eller Dungey 3 !
OHH BTW Dungeys sämsta placering är en 4 plats som kom den gågna helgen i San fransisco !
Kevin Mellberg heter jag förresten !
Nej du får inte säga! jag har inte sett round 4 än! ;-) Nej, Dungey ser ju hur smidig ut som helst, snabb i svängarna är han verkligen. Tror dock inte på vinst åt han, han är för ny och hans nerver kommer spela stor roll. Jo vet att dom kört skadade, speciellt nu james stewart som hade lite otur i phoenix.
Hill och Tedesco är starka, men Short? han börjar ju darra direkt, han känns inte stabil. Nedu, Andrew tror jag ikke på!
Är väl inga större skador på Stewart och Reed? har väl bara problem med handleden va? likaså reed som också har problem med handen något mer har jag inte hört. Stewart är ju borta nu iaf, men kommer säkerligen tillbaka och jag tror starkt på han. Kraschar man och fortsätter åka med bruten handled och dessutom kommer på 3.dje plats har man en sjuk vilja
Nej du får inte säga! jag har inte sett round 4 än! ;-) Nej, Dungey ser ju hur smidig ut som helst, snabb i svängarna är han verkligen. Tror dock inte på vinst åt han, han är för ny och hans nerver kommer spela stor roll. Jo vet att dom kört skadade, speciellt nu james stewart som hade lite otur i phoenix.
Hill och Tedesco är starka, men Short? han börjar ju darra direkt, han känns inte stabil. Nedu, Andrew tror jag ikke på!
Är väl inga större skador på Stewart och Reed? har väl bara problem med handleden va? likaså reed som också har problem med handen något mer har jag inte hört. Stewart är ju borta nu iaf, men kommer säkerligen tillbaka och jag tror starkt på han. Kraschar man och fortsätter åka med bruten handled och dessutom kommer på 3.dje plats har man en sjuk vilja
Stewart körde inte Sf för han bröt wristen i Phoenix men körde ändå Anaheim 2, så han kommer inte köra på minst 6-8 veckor, o Reed har brytit handen sedan Phoenix crashen so han är oxå ute,
o Andrew Short är nog en av om inte världens jämnaste förare:
2007: skadad supercross, 3 outdoors
2008: 3 supercross, 3 motocross
2009: 3 supercross, 2 motocross
Alltså har han vart på pallen totalt i alla sina säsonger i 450 klassen, o han är väldigt stabil, o jämn de e därför han alltid där i slutet !
Stewart körde inte Sf för han bröt wristen i Phoenix men körde ändå Anaheim 2, så han kommer inte köra på minst 6-8 veckor, o Reed har brytit handen sedan Phoenix crashen so han är oxå ute,
o Andrew Short är nog en av om inte världens jämnaste förare:
2007: skadad supercross, 3 outdoors
2008: 3 supercross, 3 motocross
2009: 3 supercross, 2 motocross
Alltså har han vart på pallen totalt i alla sina säsonger i 450 klassen, o han är väldigt stabil, o jämn de e därför han alltid där i slutet !
Jag bugar, mer än jag visste! tror ändå inte på han ;-) Han känns inte rätt för mig. Men ska inte säga för mycket, mycket händer och kan hända inom denna sport. allt som krävs är ett litet misstag och man har förlorat första platsen!
dom 2 som anses bäst är alltså ute ur leken ett tag. Kommer bli vääldigt hårt att ta igen alla poäng om nu Dungey, Hill, villopoto fortsätter att placera sig så högt upp hela tiden. Ska bli sjukt kul att se!
gaha! Biter fan naglarna. Sjukt fin åkning av villopoto och hill efter halva. Synd att Dungey krascha, ledde ju med 9 sekunder!
ja, han ledde med 9 sek, men många sek fick han för han tog starten o Hill o RV var längre ner + att dom höll på o fjanta sig i några varv där, men visst Dungey är snabb men Villopoto är snäppet före, han 3je bästa varvtid var snabbare än Dungeys bästa, men de kommer vara en bra säsong fooe sure !!
Säger vi grattis till rookien inom 450cc klassen Ryan Dungey till Monster energy ama supercross fim world championship!! YEAH! Fy satan vad spännande Round15 Seattle var!!!
och ett grattis till Kevin Windham för sjukt fin åkning