Kan det verkligen vara gott med varm keso? Något man borde prova?
Inte bara kanske men man kan ju ha det i någon maträtt som äts varm.
Beror ju på vilken maträtt. Keso i gratänger är supergott, funkar bra att blandai köttfärsröra t.ex. Kesokaka har jag ännu aldrig provat men det verkar sjukt gott.
I vegetarisk lasagne är det gott att använda en blandning av spenat, tomatkross och keso som sås.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Jag har hört någonstans att proteinet "dör" eller "tappar funktion" till viss del i värme. Låter konstigt, kan någon klargöra? Man kan ju köpa "värmetåligt" protein så någon sanning borde det väl vara?
Protein denaturerar väl till viss del när det blir bränt, exempelvis vid stekning av plättar så lämpar sig inte vassleprotein i smeten lika bra som kasein som tål värmen bättre.
Denatureringen i sig försämrar inte proteinupptaget.