Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-14, 13:43   #1
Rolv
Registered User

Rolvs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Vår/sommar= mindre gymtid. Sänka proteinintaget??

Vår/sommar betyder för mig annan typ av träning, i mitt fall löpning/motocross. Har även tänkt mig att gå ner ifrån mitt 4-splittsprogram till 1 helkroppspass på gymet 1-2 dagar i veckan för att "underhålla det jag har".

1. Är det fortfarande nödvändigt med att ligga på högt proteinintag, när jag är såpass lite på gymet?? Eller klarar jag mig på normal husmanskost och nån proteinshake om dagen?

2. De muskler jag redan har, är de beroende på högt proteinintag, eller gäller det bara vid muskelbyggnad och kcal-underskott?

3. Om man upphör med styrketräning helt, kan man då räkna med att tappa muskelmassa, eller räcker att normalt, aktivt liv för att bibehålla muskelmassan?

Tack på förhand!!

Senast redigerad av Rolv den 2010-04-14 klockan 13:47.
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 13:46   #2
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Om du slutar med styrketräning kommer musklerna anpassa sig till den nya arbetsmängden och minska i volym och styrka.

Det är inte proteinintaget som är det viktigaste när det gäller underhållsträning. Se du till att komma iväg på dina 2 pass styrketräning i veckan och ät en "vanlig" blandkost så kommer du inte bara behålla musklerna utan nog kunna fortsätta öka i styrka och volym.
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:46.