Jaha, då var det dags för mig att starta en träningsjournal.
Lite bakgrund.
Jag är ca 30 år gammal och började träna för ca 15 år sedan när jag gick i gymnasiet men ser fortfarande inte vältränad ut, fattar inte vart jag gjort under alla dessa år jag har visserligen inte tränat kontinuerligt, det har blivit en massa avbrott fram och tillbaka, dålig kosthållning och liknande. Jag var nog i min bästa form för ca 10 år sedan både muskulärt och kroppsfettsmässigt dvs lite kroppsfett.
Jag har nu tröttnat på att se ut som en vanlig Svensson, jag tror att om jag skulle säga till folk att jag aldrig tränat i hela mitt liv skulle de inte ha svårt att tro på det.
En stor del i att jag inte lyckats med att skapa ngn vidare imponerande fysik tror jag beror mycket på att jag för det första gilar mat och för det andra att jag försökt satsa mycket på styrka med väldigt mycket låga reps med fel teknik vilket lett till att jag skadat mig och varit borta från träningen för att sedan när jag väl kunnat träna igen börjat med samma sak och skadat mig igen.
Vilket lett till att jag idag är fet svag o muskellös.
Jag har i alla fall nu bestämt mig för att ta tag i bitarna och ska satsa på en deff till att börja med så att jag ser hur min kropp ser ut. Kanske inte 100 procentig men i alla fall skärpa kosten ordentligt. tränat kontinuerligt i ca 1 år nu så där blir det ingen förändring förutom att jag tänker lägga till en morgonpromenad varje dag på ca 1 timme.
Vidare skiter jag fullständigt i styrka nu, jag vill bara ha en schysst kropp även om jag bara bämnkar 60 kg.
Mina stats:
178 cm
87 kg
Midjemått 95 cm
Arm 40 cm
Tre stora
Knäböj 120 kg dock kör jag inte så mycket knäböj då min rygg inte mår bra av tunga knäböj
Bänkpress 110 kg kan jag ej köra för tillfället då jag har en axelskada, ngn sorts inklämningssyndrom men senast för ett år sedan blev det i alla fall denna vikt.
Marklyft 150 kg
Träningsupplägg
Förutom morgonpromenad varje dag så kommer mitt schema se ut så här:
Mån Bröst axlar triceps.
Tis Kvällspromenad 1 timme
Ons Ben Mage
Tor Kvällspromenad
Fre Rygg biceps
Lör vila
Söndag tänkte jag köra lite styrkeinriktat dock inte alls som förut men lite övningar som marklyft knäböj frivändningar och liknande, dock kommer jag ligga på mycket högre repsantal än tidigare
Kosten
Kosten tänkte jag lägga mig gannska högt med proteinintaget ca 300 g per dag.
Det är egentligen det enda jag tänkte räkna på sen räknar jag inte på kolhydrater och fetter men ska skära ner på alla sötsaker o liknande.
Kosten kommer vara som följer:
06:00Innan morgonpromenad EAA 10 g
08:00Efter morgonpromenad Havregrynsgört 1,5 dl och 30 g whey 80
10:00 30 g whey 80
12:00 Lunch 300 g fisk/kyckling och lite ris
15:00 Mellanmål 500g kesella
17:00 30 g Whey 80
18:00 Innan träning EAA
19:30 Efter träning EAA
20:00 300 g fisk/kyckling och ris( mer än lunchen men ändå inte mycket)
22:00 Kesella+ några finncrisp med kalkon och mjukost
00:00 Proteindirnk night pro
Anledningen till att jag nu lägger upp detta är för att motivera mig själv och komma någonstans. Jag hoppas att ni kommenterar och peppar mig i min resa mot en bättre form.
Jag ska lägga upp bilder på min blekfeta kropp senare idag.
Tills dess på återseende......