Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-09, 08:34   #1
bengdoktor
Registered User

Reg.datum: Jun 2005
Hotelltips i Paris?!

Tänkte bjuda damen på en weekend till Paris men fick se att det finns x hundra hotell av välja mellan. Eftersom jag aldrig varit där vet jag inget om stadskärnan och hur centrum ser ut men det viktigaste är att hotellet ligger väldigt centralt, dvs nära restauranger och någon sevärdhet. Det ska vara fin standard och frukostbuffé ska såklart finnas
2 nätter som får kosta 1000-2000 natten.

Någon som känner till Paris som kan rekommendera ett bra hotell?
bengdoktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 10:38   #2
fiskebulle
Raidar MC

fiskebulles avatar

Reg.datum: Sep 2009
Mitt tips är nog att inte bo mitt i smeten. Testa Mont Marte. Otroligt stämningsfullt. Fullt med restauranger och små bagerier och andra pittoreska grejer. Dessutom så ligger det på en "kulle" utav paris, så man kan lätt få utsikt över hela paris ifrån toppen. Väldigt romantiskt.

Kommunikationer med resten av staden är fenomenala genom tunnelbanan. Du tar dig överallt i staden på minuter. Ajuste, ta hissen upp från Mont Martes station då den ligger typ 200m under gatuplan.

Har dessvärre inget tips på hotell då jag bara bott i lägenhet när jag varit där.
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
fiskebulle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 16:01   #3
bengdoktor
Registered User

Reg.datum: Jun 2005
Tack! Då vet jag iaf vart jag ska leta och det räcker långt. Kanon
bengdoktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 16:11   #4
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Jag bodde i Mont Marte sist jag var där... vårt första hotell som enligt resebyrån var "Smakfullt inrett och mycket mysigt, 4 stjärnor." visade sig vara obeboeligt p.g.a. att toalettvattnet från lägenheten ovanför läckte genom taket ner på vår säng. Great success! Så vi bytte hotell, till ett i ungefär samma prisklass eftersom att resebyrån vägrade uppgradera oss, och fick därför ett rum som innehöll en dubellsäng. INGET annat fick plats. Dörren slog upp i sängkanten, och vi fick ha väskorna i badrummet. Aldrig mer budgethotell i Paris, även om man "bara ska sova där".

Mitt tips är alltså att kolla upp hotellet du väljer noga, för där finns mycket skit p.g.a. jävligt låg standard. Och snåla inte
Gammal 2010-02-09, 20:42   #5
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Jag har varit ganska mycket i Paris, älskar staden.
Jag väljer helst att bo i andra arr dvs ganska precis mitt i smeten. Visst är Montmatre mysigt och trevligt men jag tycker det är för långt bort om man bara ska vara där en helg.

Men det är en smaksak.

Däremot håller jag med hahavaffan att det gäller att kolla upp hotellen noga. De flesta hotells frukostar är inget vi svenskar blir så glada över. Men det kan man stå ut med en helg.

Ett romantiskt läge att bo på är Ile Saint-Louis
ett tips på hotell
http://www.deuxiles-paris-hotel.com/

men det finns andra med. Kan återkomma om andra områden om du inte gillar ön. Men det är en upplevelse att bo där tycker jag.
Gammal 2010-02-09, 22:50   #6
Hemi
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Har bott åratal i och utanför knegarkvarteren i östParis men aldrig på hotell. Vad det gäller lägen skulle jag rekommendera 5an den intelektuella universitetsdelen samt den med outdooraffärerna, 4an med alla coola småaffärer, man kan inte missa den delen ändå. Sedan väster-söderut helst. Där hittar ni till Eiffeltornet i 7an, Triumfbågen lite längre bort och det blir finare och rikare ju längre ditåt ni kommer. Annars, vill ni spendera spännande utekvällar med mat och öl är Oberkampf i 11an ett bra förslag. Där hittar ni massor av småställen sent på kvällen. Det var i alla fall poppis när jag lämnade stan för ett decennium sedan. Nord-öst är spännande men hittar man inte där kan man spendera bort dyrbar tid som turist. Paris har allt. Det beror på vad ni vill göra och hur mycket pengar ni har vart ni skall vara.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 11:19   #7
tomccc
Kärlek

tomcccs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Bodde senast på Citadines Apar'thotel i Saint Germain, det är ett lägenhetshotell vilket betyder att du får fixa frukost själv, men det är ändå alltid roligare att äta ute på något fik/bageri än att sitta och på hotellet. Fräscht och mitt i smeten med massor av bra restauranger och nära till många sevärdheter samt shopping.
tomccc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 20:40   #8
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av tomccc Visa inlägg
Bodde senast på Citadines Apar'thotel i Saint Germain, det är ett lägenhetshotell vilket betyder att du får fixa frukost själv, men det är ändå alltid roligare att äta ute på något fik/bageri än att sitta och på hotellet. Fräscht och mitt i smeten med massor av bra restauranger och nära till många sevärdheter samt shopping.
Bra tips.

Det var länge sedan jag bodde på hotell i Paris. Jag brukar hyra lägenhet från privatpersoner. Då kan man laga sin egen mat och jag älskar att gå och handla mat där. Trevligt att kunna ordna sin egen frulle med.
Gammal 2010-02-10, 23:23   #9
chidde
Projektledare

chiddes avatar

Reg.datum: Mar 2003
kolla hur det ser ut på hiltonhotellen, har hört mycket av fd kollegor att de har blivit "well looked after" när de har varit där

de har ju alltid en lägsta standard, dvs inga bagage i badrum.. läckage/oljud kan förekomma precis som vilket ställe som helst, men då ser dem såklart till att man hamnar på nåt lika bra eller bättre. väljer du ett hilton så behöver du aldrig oroa dig om frukosten.. jag har själv jobbat på två olika hiltonhotell (ett i sverige, ett i london) och frukosten är avdelningen med minst klagomål i båda fallen. alla hotell har en standard där det alltid ska finnas x antal brödsorter, x antal flingor etc, x antal varmrätter, desserter osv

kolla gärna tripadvisor.com och spana in specifika hotell du får tips om, kolla speciellt på folks recensioner om byggnaden, läget, atmosfären, servicen osv

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 13:20   #10
tomccc
Kärlek

tomcccs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tomccc Visa inlägg
Kan även tipsa om två restauranger som ligger precis där, när man kommer ut från hotellet, höger sedan ligger den ena redan på första hörnet. Andra ligger gatan in kanske 50m också på höger sida. Mycket bra mat till ok pris, dresscode kanske business casual. Det finns massor andra bra restauranger i området, men undvik turistrestaurangerna!

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Bra tips.

Det var länge sedan jag bodde på hotell i Paris. Jag brukar hyra lägenhet från privatpersoner. Då kan man laga sin egen mat och jag älskar att gå och handla mat där. Trevligt att kunna ordna sin egen frulle med.
Mm tycker som du att det är det bästa området att bo i, beroende på vad man vill göra såklart.
tomccc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 13:25   #11
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Montmartre har en hel del sexklubbar och prostituerade, om det var något romantiskt lugn ni letade efter. Men visst är det livat och kul där.

Har själv bott i utkanten på ett halvtaskigt hotell så det kan jag verkligen inte rekommendera. Men det var iaf väldigt smidigt att ta sig in med tunnelbanan (som iofs är i väldigt dåligt skick).

www.hotels.com har nog en hel del recensioner. Så kan du klicka på de centrala hotellen i Paris för prisjämförelser och omdömen.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 13:52   #12
Trapper Buzz
Banned User

Reg.datum: Aug 2009
Apropå St. Germain rekommenderas Brasserie Lipp där
http://www.ila-chateau.com/lipp/
Trapper Buzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 13:56   #13
shibi
snyggast profile-picture

shibis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Bodde i "China town" på Kyriad tror jag det hette. En hotellkedja som vad jag minns var helt okej. Nice frukost (De hade Chokladpuffar) Fanns även möjlighet att göra egna våfflor/omeletter.

Har inte rest mycket så vet inte om det var låg klass och dyrt men jag var nöjd.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:28.