Läste ett av dina inlägg och med mjölk och allt torde det bli närmare 100 än 50 gram protein.
Hur stor del av detta tror du går till musklerna?
beror säkert också på hur hårt man tränar osv...rent generellt sett?
ok, du är iaf ingen 25 g/mål eller 40g/mål...-ätare?
Ungefär 2 ggr per dag kan det vara en god idé att lägga in proteintoppar. Detta har enligt ett flertal studier en bevisat anabol effekt. Även om inte allt av själva proteinet går till musklerna ger proteintoppningen andra hormonella fördelar. Jag har valt att toppa på morgonen och efter passet, med runt 80-100 gram protein. Resten av målen äter jag mer "normalt", men normalt för mig är 50-60 gram. Ingen idé att sitta och dutta med 30 gram. Det ger mig inte ett skvatt.
Nu är det så att jag just i detta nu äter en STOR tallrik makaroner med en burk tonfisk på till frukost, och sköljer ner detta med 3-4 dl mjölk. en snabb räkning visar runt 45-50 g protein. Hur stor del av detta kan tänkas gå till muskeluppbyggnad?
Se ovan. Det finns andra fördelar med att toppa proteinintaget ett par gånger per dag.
Sen undrar jag om du som jag tycker risgrynsgröt är bland det godaste som finns eller om det är något annat, nyttigt med den jag inte känner till som får dej att äta den? sen måste jag bara hålla med om att BOB:s är bäst!
Det är gott, plus att det ger rejält med kolhydrater. De största ingredienserna är ris och mjölk, och jag har svårt att se något onyttigt med dem.
Senast redigerad av King Grub den 2003-09-10 klockan 11:22.
|